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De

Compojito naturali.

~JJº

Phyfica Difp. V II.

·F..rracio ell: manifell:a; quia idéo Cupracicaci auél:o-

7'f

res d1cum; Concihum non defimCse Angdos

e(sc

fpi–

rituales; quia roulci Doél:ores cacholic:, imo Canél:i

·Patres, ve Diuus Bemardns , Ch1yl"oll:omus,

&

alij

íencicmc erse-corporeos; fcd ha:c ratio defic1r in no–

·ího

ca!U

¡ quia nullus Doél:oc cacholicus vfquam au–

Cus fuit aisercre homincrn· uon dsc compolimm

ele

ípiricu,

lk

carne, ex corpore,

&

anima , ve! ailig·

ncnt illum aducrlarij : ergo hcoc Concihum non

de–

,finiar , Angelos efse [pimuaks , 111hilom111us cemill–

·mi: • & en1dencc1dcfi111t, hominc.m e(sccom poíirum

\duorum • id en dcbet vcr[ati inter duo entia

j

arqui

,cns ada:quati: diuidimr in complemm,& incompletuin

<ergo illa cntia,interqua: rcperimrcompoíitio pcr íe,&

·cílemialis de qua loqui1m1r,dcbent dle,aut completa,

aut incompicta,quia non darur medium;fed non po[sút

elfo

entia complcra,& coralia : ergo ,debcnt

elfo

entia

partialia,&

incomplera:e.r

~o parr~s

;

qu~d

aurcm

n~n

finecomplera,paccc ma111fefrc ,quia omms compoíino

per[e ellentia\is duorum·rcnd1r ad componendum vnú

cns pcr

[e

eílcntiale;[ed ex duobus ent1b11s in aébu,hoc

•cíl: ex duobus entibus compleris non rdulrar vnum

e1~s

,pcr

Je

dfenriale:ergo vr rdulrer,& componarur ex illis

dcbenr eílccomponentiaparrialiaeísemial1rer, & nou

roralia:

Arqui Conciliurn Latoraneníe eKpreÍsc docer , ho-

7o

minem confütui,

&

componi

ex

corpore ,

&

anima:

ergo coiwzonicur ex

ill.is

ranq~am

ex

parnbus ; fed

cu

immcd1arc negas hom111cmelsecornp0Íimm ex anuno

&

corpore,licer de.pendear ab illis:crgo contradiél:orii:

re opponis defin1rioni,& decreto Concih¡ gencrnlis le–

gitime in Spirim íanéto

congrcgat~,&

rite ab lnoccn–

tio III.confirmari;(cd Parer Franc1lcus Suarez, cum

communi fontentia Doél:orum tomo de fide difputac.

19.

Propoíiriunem immediltC oppoíiram defini–

tioni Concihorum afscrit ,

oile

aperti: ha:reticam'

.ergo~

Jf.H.

R

~(pondent

adueríarij Concilia non contincre de–

fimtionem fidci,quarcnus aflé:rút hominem com–

poni

ex,m~tcria,&

forma,ex corpore nimirú,& anima

otionali,ac protndc ío\urionen neganccm ralern com–

poíinoncm non

e(sc

h:zrcticam,co quod non oppona–

tur immediacc,& comrad1él:oricddinicioni, & dogma

tidei.

Sed contra manifeíl:c;qnia licer ha:c rcíponfio ali–

quo modo foftineri poflic circa verba aliorum Conci–

liorum¡non ramcn c1rca verba Concthj L acerancnús,

qure exprc1sc canquam aniculum fidci definiunc con–

ftitutionem,& compoíitionem hominis

ex

corpore, &

animo;quod d1xét apene omnts Scholafüci,imer quos

aliquos cligam, qui hoc apene doccnr,

&

in quibus

rcliqni, quos ifh

cira1~

poternnr vidcri,ne ve in re

tam clara paginam

au~rnm

verbis oncremm.

Parcr FranciCcus Suarcz ,lib.

1.

de Angelis cap.

6

num. ro. propi: finem fupponendo hoc cermm de

fide apud omncs,& ideo de hac re nullam dari dubica–

tionem apud Doél:ores indc argumentamr a<l colligen–

dum elfe definirum de fidc, Angeles eíse Ípiricualcs ;

verba eximij noll:ri doél:oris Cunt;

(

loquicur enim d·c

Concilio Larcraneníi in capicc Firmirer:) [ ln qui•

bus eriam verbis • quo<l Deus ex nihilo (piritua–

lem Cubíl:anciarn condideric , & quod horno confter

fpicicu ,

&

corpore , profeéio ad dcfinicionem fidei

pminec.

.:¡

Ereodem librocapitequinro,numero (cp•

cirn?,idcm _aíseric his

verbi~ ~larius

quidcrn .[

~ia

in

cap1re finmrer definir Conc1lium Latcrancn eCub Ino–

cemio

~

I

l.

Humanam naturam ex Cpimuali ,

&

cotporah císe cornpoíirarn; quod nullus catholicus

hucufquc negauit ; licer aliqui aíseranc, non definií–

Íc Concilium Angeloseíse Ípirimales,vt femic Sixtus

fe~eníis

lib.

5

Bibliorheca: annotarione 8.Ioberius, &

Miranda in fummis Conciliorum. ] Idern docec Pater

V•'.q~1ez

r

_om.1.in

1.p diÍput.

178.

cap.

vbi lic air;

[Nthtlomtnus nul\us vnquam dixir,Concilium Lare–

raaenfe non defimfse , haminem c[sc compoíicurn ex

corpore,& anima.]

ex corporc , & anima. Maio r eíl:

r~tio

crad1ta a Do–

étonbL1s citat!s, qui eciam add une aham fc1hcer,quoil

Conc1hum ibi nonloquacur

111

Ípecie ilhus rcxrnsde

natura Angelica ; fed Conctllum aperre , "' da-

ca opera loquicur in loco fúpra ciraro de natura

humana ,

&

ideo duphci in parre e·u[dem capiris

Firmirer, exprdiis ve1bis a.gendo de humana nacura

primo in cummuni , lecundo de natura human:&

Chril1i Dom1ni aporte decernir , l1omincm efse

compoíitum ex'

co~pore

,

&

annna, & e[se conll:i–

rncum ex carne ,

&

1·pirim : ergo

111

illis locis cer-

ra

defimcio fülci continetur ; Pra:cipuc , quia ideó

doccc in principio capitis , humanam naturam ca–

lircr eíse compo1iram , v< in medio capiris definiar

conrra ha:rem:os, Chrifrum efse vcrum Deurn,

&

verum homincm '

&

quia verus horno en ' com–

.poni ex carne

l

nmana ,

&

ex anima racionali , ve ra–

cione ralis hnmaniracis pacerecur in Cruce , morerc–

tur , & ddi:enderet ad ínferos fecundum animam , &

relurgeret

a

monuis Íecundum carnem , & aí–

cenderet fecundum carnero ,

&

anirnam , ve

pa–

cet

ex

illis verbis [ Ec candern vnigcnicus Dei

Fi–

lius IEsv s-CHRISTVS , i\.rota Trimrare comrnuni–

rcr incamatur ex Maria ícrnperVirginc Spiricus fanéli

cooperarione concepcus , verns hamo foél us ex

anima ratiOJnali ,

&

humana carne cornpoíims,

vna in duabus naturis perfona viam vita: manifefü us

demonfhauit , qui cum fccnndum diuinicacem

fit

immorcalis ,

&

impaffibilis , ídem ip[e Cecundum

humanitaccm faél:us

eíl:

paffibilis ,

&

morralis •

qui cciam pro íalute humani gcneris in lig1'lo Cru–

cis pafsus ,

&

mormus , delcend1r in a111ma ,

&.

cefurrexit in carne , afcenditque paricer in v

u

o–

que. ] Vbi eciam ca:cucienres vidcbunt ; cam lon-

go fermone cot verbis non per tranCennam , íed

data opera de tali compoíirione hominis egiíse

a

qua tot myll:eria no!\ra: fidei , toe cacholtca do'..

gmata

<lllOt

recenÍet c .oncilillm , tanquam

a

primo

captte ,

&

fonte denuanmr : ergo definicio ,

&

aniculus de fide conrinemr in verbis íupra ciracis

agcnt1bus

d~ .comp~~t1onc

Íupradiél:a , qure can–

tam parcern 1lh!lscapms occupar, imo

a

Doél:oribus

Scholafüc_is pr:i:cipuam cu.ram. Concilij, & prirnariu1u '

linem lnocenciJ

1I

l.

fuiíse 1n ca.pite, Finniccr , ac

prninde nullo modo pofse hanc vericatem in dubium

reuocari ; Pra:cipuc , cum capur illud , vbi de

hoc negocio pra:cipuc agicur his verbis incipiar: Fir·

mitcr credimus , & limpliciccr conficcmur ,

&

titulus illius capicis dicatur:de Cumrna Trinitate,& fide

catholica;qureomnia rnanifc(\/: doci:r,& enidencer có•

uincunc,Concilium LareranenCe cxprcfse definiCse,&

decreni[sc, tanquarn dogma fidei compoíirionern eÍA

fentiajem hominis ex corporc, & animo rationali , at

proindc quamcnnque propoÍltionem rali definicionÍ

oppolicam eíse apertc hrerericam.

Sed caíu negaro íupponamus , Concilium non

7

i

defini[se compoíitionem hominis fopcadiéhm ,

nihilominus ramen minimum

ex

vi huius Con–

c1lij cric temerarium negare talem compoíicionern,

ha:reticum

auccm

ex vi ali,oru¡n , ve pacet ex fupra-

diétis: