Table of Contents Table of Contents
Previous Page  372 / 478 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 372 / 478 Next Page
Page Background

SE

RMON

XX

'DE LO-S

D iosca ari ñinm i , ñoca ét a

yu·

paíchahJaéta~

a, ñoc a ct s

yupai–

cha{f

a - m

L,

m an am im a

i

as chi

ca

D

10.ft

y

1p

i :-h anch ;cmác hu,

cai

ac ramétohinap i .

Maicap ·n

c he : apun i

D 1osñ1 nch iéta

yu··

pa icha a cbic. C hai

rar cu

churiJcU–

na cunanman tar a M 1ffama11 fon

co cak h ic M 1ffaéta v

yarHpa

tucui

f oncoiqu11.;h1c h uan

v ia r1c ungu1·

chic.

Dot n namampas,

S

rrnon·

mampas

hamunqu 1ch 1ttac ,

D 1os

pa fiminta

vyaricuc .

D iofp a

íi·

mi nca

ani n1anchic pa

micunati

m i,c auc; aiñ inmi: imanam

m jc

i:6

fa s

cunch i8.a

c3u<t ach in,

chai

h lna t acm i

D .iospa fim i

mpas

ani

manchi éta

c au<;achin.

D iospa

íi–

m inta

yacbacu1ch ·

e

,tu~ul

foncoi

q uichi ch ua muna ic-h!c.Dio[pa ca

mach icufca11 fimica

ancha

all 1n•

mi , cullanan punim,ima i1nana

allicaqueyocmi,

chalta

huaca i•

chafpan1 animaiqu.i.

D lofman

nuca.

B~

Indio que no

aprende

la

ley

de Dios )ts

como 'l'Jna

heflia,,.

qtu

no

quiere

m4'

de

to

mer,

y

beber,

no et

ene

otro

g11fto

,fino

en paf

cer

yerba.

Hombre, tu no

eres carnt•

ro ,ni cauallo,la lengua

que

titnes no es fo/o para

comer ,como el

cauta/lo

,

y

el

carne

t"o,ftno tambten para

hablar

como homhre.

Pues

porque

no

q11errtU

fa/Jtr

/~

cof

~

de Dios,

y

.fitndo homhre

te

huelues heftia

?

Veú

aqili

en q1te

a1ui.t

de

gafiar

ti

dia

del

Domingo,

y

lafiefia.~e

es

en opr Mi.f!a,en

opr,y

aprender la lev de

D1os,ttt

re~4r,

y

en encomendaros

a

Diot,y

otra.4

obr~

b1ten'",

<omo Jnfiear

lus

mfirmos,

dar de comer a

los

pohres.

Pi

maicanrunapas

iofpa fim in

ta

mana

yachacu ita

munacca, lla·

n1 ahi na ,ma11a foncoyocmi, nü–

cu illata

ia dl aéta ,cachuill aB:am

yuyan.

R icui

churi n1anan1 ca n1·

ca

Jlamachu

canqui , m an a1n ca–

uallochu canqu i , chai c all u1qui ·

éta , mauam cha ihuan m icu n–

cai q uillapac

chu

coífurcanqu i

D ios, caualloéta,

l!amalt a

h1

na:

ichac a runacafpa,

runa hin a ri–

mancai q uipac h u

anmi

coíiur··

canqui. Imaraicui tac Diospa

fi-

minta mana yachacuita munan"'

q ui

?

Runa cafpatac, Jlama

hi •

na ca ita munanq ui

?

Ricu i ar i ,

D om ingo puuchaupi ca i

cunan

ñ ifca ita

rurafpam

ca i nacunqu r.

ñ aupaélam

M1íf

aaa

ya ri nqui ,

D iofpa

fiminta

yachacunqui,Re

zacu nqui, D i ofl:a m un chacun–

q ui ,huaquin

alli

ruraicunaétahuá

ru ranqu i

:

oucoccunaaa

ricu–

n1unq ui,

huaccha:unaéta

m icu•

chinqui.

7'

a•bit11 os

da

Dios licel4cia

de

q11e

1amhim

1meflros

cuerpos

dtfcan{tn,

,,

fa

lmel–

gNe11,como

fea

hotte{lamente,no·en

borracher~,lli

e11

taq11ies,

ni

deshoneflidades

de

mugeres.

Porqiu

ti

diablo qniert que

{U1fieflad

fe

guardt11

de

effa

'""nera.

N11ef·

tro

Dios es fa"to,

''puro,)'

afll

no

quiere

(11cied11d

,

,,¡

maldad. Anies

Je

enoj~

.

,

tHtlCtJ'1