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Discurso III.
principio se llama en
Ia
Mitologia Egipciaca
Osiris,
e
Isis,
y
el malo Tiphon. Todo quan–
to se ve en la Naturaleza de justo, ordenado,
y
regular, trae origen de Osiris,
e
Isis ;
y
al
contrario , todo lo que tiene apariencia de in–
justo' desordenado ' tumultuoso '
e
"irregular,
trae su origen de Tiphon (
1).
19
Muchos Mitologicos antiguos, convi"
niendo en la existencia de los dos principios,
aplicaban
a
Osiris,
e
Isis unos determinados
elementos,
y
meteoros,
y a
Tiphon otros; pe–
ro
Plutarco , desintiendo de particulares opi–
niones,
y
abrazandolas todas , no quiere que
por Osiris ;
e
Isis se entienda el Cielo, 6 el.
Sol, la tierra, 6 el agua ; ni por Tiphon el fue-
go,
(1)
His conveninnt etiam .lEgyptia. lsidem enim srepenume–
ro nomine Minervre significant : : : qure vox significat motum
a
seipso profectum. Typhon au tern, sicut monstratum fuit, Seth,
Bcbon ,
&
Smy appellatur, quibus verbis indicatur violenta
qucrdam inhibitio, contrarietas , aut inversio. Prreterea mag...
netem_ lapidem Ossis, Ori, ferrum Ossis Typhonis nomine af–
ficiunt , ut Manethos narrat , sicut enim ferrum srepe simile
est tracti
a
lapide '
&
eum sequentis' srepe avertitur in di–
versam partem , ita motus mundi salutaris , bonus
&
ratio–
ne constans aliquando versat , ad se . ducit atque molliorem
reddit obsequentem sibi duram illam ac Typhoniam vim: a}i;..
quando hrec in sese revertitur,
&
in infinitatem relabitur.
Plutarchus ip tractatu
dtato
de ]side
&
Osiride.