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~6z

Discurso III.

principio se llama en

Ia

Mitologia Egipciaca

Osiris,

e

Isis,

y

el malo Tiphon. Todo quan–

to se ve en la Naturaleza de justo, ordenado,

y

regular, trae origen de Osiris,

e

Isis ;

y

al

contrario , todo lo que tiene apariencia de in–

justo' desordenado ' tumultuoso '

e

"irregular,

trae su origen de Tiphon (

1).

19

Muchos Mitologicos antiguos, convi"

niendo en la existencia de los dos principios,

aplicaban

a

Osiris,

e

Isis unos determinados

elementos,

y

meteoros,

y a

Tiphon otros; pe–

ro

Plutarco , desintiendo de particulares opi–

niones,

y

abrazandolas todas , no quiere que

por Osiris ;

e

Isis se entienda el Cielo, 6 el.

Sol, la tierra, 6 el agua ; ni por Tiphon el fue-

go,

(1)

His conveninnt etiam .lEgyptia. lsidem enim srepenume–

ro nomine Minervre significant : : : qure vox significat motum

a

seipso profectum. Typhon au tern, sicut monstratum fuit, Seth,

Bcbon ,

&

Smy appellatur, quibus verbis indicatur violenta

qucrdam inhibitio, contrarietas , aut inversio. Prreterea mag...

netem_ lapidem Ossis, Ori, ferrum Ossis Typhonis nomine af–

ficiunt , ut Manethos narrat , sicut enim ferrum srepe simile

est tracti

a

lapide '

&

eum sequentis' srepe avertitur in di–

versam partem , ita motus mundi salutaris , bonus

&

ratio–

ne constans aliquando versat , ad se . ducit atque molliorem

reddit obsequentem sibi duram illam ac Typhoniam vim: a}i;..

quando hrec in sese revertitur,

&

in infinitatem relabitur.

Plutarchus ip tractatu

dtato

de ]side

&

Osiride.