Angeles ,Y Demonios.
verdad auxiliados de conveniente ,
y
suficiente
gracia para conseguir un feliz destino ; el que
lograron solo los buenos por su cooperacion
á
la
divina
gracia ,
y
no los malos, porque usan–
do de su -libertad,. no quisieron cooperar
á
los
auxilios divinos,
y
ofendieron
á
su Criador (
1 ).
De
esto se infiere, que hablando con la debida
proporcion , podemos discurrir del mismo mo–
do de Ja
salvacion,
y
condenacion de los An·
geles,
y
hombres (
z
).
Unos,
y
otros fueron ador-
Tom. II.
S
na-
( 1)
Saoctificatio non est absque spítitu. Neque enim crelorum
virtutes suapte natura sanctre sunt.; aHoquin nihil differrent
a
Spiritu sancto : sed juxta proportionem qua se invicem supe–
r ant,
a
Spirítu habent sanctificationis mensuratn ••• Cónservant
autem dignitatem per perseverantiam in bono, habentes qui–
dem in eligendo liberum arbirrium , numquam tamen ah ejus
qui
vere bonus est, consorrio excidentes•.• Nullus in spiritu
Dei
Joquens dixit Jesum anathema : quod sane dixerint pravi,
.&
adversarii spiritus .,
quorum
lapsus comprobat quod dici–
mu-s:
Virtutes invisibites esse sui arbitrii , requ~
ad
virtutem
atque ad vitium vertibiles,
&
ob id opus habentes auxilio Spi–
ritus.
B. Basil. lib. de Spiritu Sancto cap.
16.
_Petrus Lombardus
lib.
2..
distrnct.
4.
cum seq.
(2.)
Unde malus est horno
1
Ex sua
ipsius ,1olunta-te.
Unde
malus diabolus
1
Ex
eadem causa ,
&
cum ipse Hberam vitam
haberet ac penes se esset vel Deo perseverañter adh¡erere,
vel a bono secedere. Gabriel Angelus est,
&
Deo jugiter ads–
titit.
Satanas erat Angelus quoque , sed ex suo ordine peni–
_tus excidit. Et
illum
retinuit in _ccelis liberum .arbitrium,
&
hunc
dejecit voluntatis libertas. Poterat namque,
&
.i_lle desds–
cere,
&
hic
non
labi. Sed illum servavit Dei dilectio
insatia-
bi-