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i.6:z..

Logica

Dif

p.

1L

De natura,

f1

proprietatiiU-1

Vniuerjalu.

, maliter

~e

tale ; [ed per abfüaél:ionem nullo modo

coanofcirur Vniuerfale forrnal'irer: ergo nul!o modo

b

.

fit

per illam.

, .

.

70

~anQ

argumenror, quia per abíl:ra_él:1onem na–

tura cognofcinH fecundum fe ranrnm, 1d eíl:, fecun–

dum ea'

qu~

eífentialirer ei conueniunt

a

parce rei;

fed

vniuei:faliras non conuenit: nacurx fecundum fua

Erredicara eítentialia: ergo vniuerfaliras non cogno–

fcimr

in

nacura per abíl:raél:ionem. Paree hé?c confe–

queptia ex ipíis terrninis : nam

íi

id raurum cogno •

fcirnr per ablhaétionem in natura, quod foerir prz.

dicarnm elfentiale

narnr~,

&c.

&

vniuerfaliras non

eíl: prredicatmn. elfentiale narnra:

a

parte rei: ergo

vniuerfaliras non cognofcirur per abíl:rall:ionem in

natÚra.

Tm

fe;

Ge,

per eam cognit-funern

fic

Vniuer–

faliras in na ura, per quam cognofcitur, ac

fi

eífec

in natura, cuma pane rei non

Ge

in

illa,

qu~

cogni·

cío dicirur

pr~'l:ica,

feu effel\:iua enris rationis, quia

dar, feu tribuir natura! id, quod ex

fe

non habec

ipía:

feq per abíl:raétionem nullo modo cognofcirur

in natura vniuerfalicas:ergo per abíl:raétionem nullo

modo

vniuerfaliras in narnra.maior eíl: cerriilima,

quia per abílraél:ionem

pr~fcindicur

natura meta–

phylice

a

Gngularirate , exiíl:encia, proprieratibus

accidenralibus , ac randem cognofcitur eo modo

quo, pro materiali ponirnr in prefdicamento; Meta–

phyficus enim incendie per lunc cognirionem co–

gnofcere puriffime,& abíl:raébffimc efséciam natura:

m.inimc admixram non cffennalibus pra:dicatis,

&

ideo denudat ab omnibus illis , qua: non funt eífen–

tialia, neque ingrediunrur coníl:icutionem eífentia–

lern realem natura:, vt fic poffir diíl:inguere quid ex–

tra eílemiam narurre

lit,

4

quid in era effenriam na–

turc:e, vt poffit eam elfentialiter detinire,

&

effen–

rialirer penetrare, percallere ,

&

cognofcere, quod

non poífer facere,

(i

per cognidonem abíl:raébuam

non fepararet eílentialia prredicaca natura: realis,

vnde lic fepararam

&

apprimc cogniram in ordine,

feu linea pra:dicamencali collocat, vt ab omnibus

tic

defecaca,

&

depura ta cognofcarur effentialirer,

fed

natura in linea prredicamencali

prn

materiali eolio.

caca,

am

ve mclius loquar, eífentialirer

a

Metaphy–

íico

cogníta in ordinc ad finem iam diétum confe–

qnendum

dl:

natura focnndum

fu3

pra:dicac.i

eífen–

tialia, qua:

a

parce rei illi conueniunt, qua: vocarnr

natura fecundum

fe,

de qua dixerunt D. Thomas,

&

Ariíl:oteles,

namr~

fecundum

fe,

neque ner, neque

~flet,

neque eíl: vna, nec piures ad lignificandum

na~

llram fecundum fe

pr~cise,

&

provr fic non ,inclu–

dere operaciones,

qux

funt

accidentia, neque vnita–

rem am pluraliracern , quia non funt

pr~dicara

ef–

fentialia

illi~'':

ergo per abfk1étionem cognofcirur

natura fei;:uncfum ea, qua: ell'entialirer ei conueniunt

. a

parre rei.

71

Dices, eciam relatio1lern tranfcendentalem ad in·

,feriara eífe

de

elfentia

narur~.

7

2

Sed contra, quia illa relac'io tranfcendenralis,

fou

' aptitudo, qua: vntuerfalitas dicirur, eíl: in fententia

Parris Suarez ens rarionis,

&

lic Vninerfale forrna–

füer in fentenria huius Doétoris, vr probar ipfe

in

Meraphyfica difput.6. de vnitate Vniuerfali feét.5.

per rotani, eíl: ens racionis,

&

non exiíl:ir

a

parre

reí:

fed ens ratio nis non potell:

e(Je

de e !fentia natura:

realis : ergo aptirudo ,

feu

relatio illa, qua: vniucr–

~;tlitas

eíl, non eíl: de elfoncia naturx real is , ac pro–

mde non eíl: relarió rranfcendenralís imbíbita in ipfa

natura e{fentialirer, ita vt ipfam naruram in elfe

na-

rui~íl! coníl:i:u~t

effencialirer, fed porius

ipfa

vniuer–

falitas.

c~nc1pnu:

ab intelleél:u

ad

modum potencia:

clfenr1ahrer ordmatre ad: obieétum , fuperueniens

tamen naturre vt quid diíl:inétum ab

illa

eo modo

quo

intelleaus

a

parte

rei eíl:

aptitudo

qua:dam

ef~

fentialiter ordinata ad obieél:um .fuperueniens ani–

mre ve quid difünél:um ab illa, quam aptitudinem

non concipit abíl:raél:io , ac proinde

t~atura

provt eít

obieél:um illius nullo modo haber iltam, vt lariffi–

me

omnibus argumemis foprapofitis probacum

eíl::

ergo.

Sed demus, incelletl:um concjpere talem Vniuer-·

73

falirarem ve relationem tranfcendenralem imbibi–

ram in natura

&

confticuenrem effentialicer

ipfam,

nihilominus natura provt fic coníl:ituta,

&

inclu–

dens calem relationem tranfcenden raletn fiél:am pei:

rarionem non

eíl:

obieétum cognitionis abíl:raél:iua:,

quia cum h;:ec relacio effenrialirer

Ge

ordo vmus

ad

aliud, per illam cognitionem deber cognofci,

tft

iam

lare

probamm eíl: fupra

~

per quam

cognofcu~rur

G–

mul vnmn

&

aliud: cum aurcm per abíl:raél:1onem

non cognofcantur

Gmul

vnum,

&

alind, ira per

:ib–

firnébonem non cognoícirnr relatio, neque natura

inc;ludens ipfam relacionero.

Deinde, quia per abftra[tionem folum cogno-

74

fcuntur,

~.g.

in hornine fecundurn

fe

non prredicara,

qu.e fingunrur ab intelleéh1 eífentialirer conueníre

homini, fed potius prredicata eífentialia, quz fine

aliqua fiél:ione vere, & realirer conucniunt hornini>

v.g.

ratio entis, fubíl:antia:, viuentis, animalis,

&

rationalis,

&

pr;:erer h<rc nihil aliud; fed vniuerfali-

tas eriamli concipiarur, vr relatio tranfcendentalis

ex

eo quod fit ens rationis >non poteíl: vere,

&

rea–

liter conuenire eífentialicer natur<e hominis, fed ho–

lum

fingirur ei conuenire, ergo talis vniuerfaliras

non

efl:

obieél:um cognitionis abíl:raétiu;:e.

Dicum aliqui Vniuerfale eCfencialiter inchoari per

75

abíl:raétionem, quia per abíl:raél:ionem

fit

vnicas>

qure e!fenriale prredicacum Vniuerfalis efl-,ipsúmque

elfentialirer con

íl:i

tu

ir.

Sed

primo

contra hanc folurionem infurgum om-

76

n~a

argumenta, quibus eandem reforaui conclnGo-

ne fuperiori.

Secundo contra, &,probo vnitacem 'non eífe de

77

effencia Vniuerfalis,quia vel vnitas naturre

human~,

v.g. (in

qua

darur

vniue~falitas,

feu relatio ad infe–

riora) eíl: vniras, quam atferunt aduerfarij eífe eífen–

tialem Vniuerfali,& hoc non quia illa vnicas efi: vni-

tas vnius partís

compom~ntis

Vnioerfale concrerum,

qnia eíl: vnicas

natur~,

qnre materia e!l, in qua reci–

pitur vniuerfaliras,

feu

forma Vmuelfalis;vnitas au–

tem p:ucis eífentialis eíl: ;tttribmum rnlis partís, quia

vniras eíl amibucurn illius, cuius vniras eíl; fed ar._

triburum partis eífentialis non eíl: de

elfenti~

totius

compoíiri ex rali parte. De effentia enim totius

fo–

lum font eífenria macer¡-; ,

&

eífencia formre, non

proprietates illarurn : qnis enirn vnquarn di'xir, vni–

rarem rnarerire prima:, aut vniratem formre rationa–

lis, quz eft arcriburum illarum partiurn componen–

tium hominem, eífe de eífemia horninis;folurn enim

funr de

effentia illius effentia materire , effentia for–

ma:,

&

vnio; attributa aucern, feu

pailione~

illarum

non. funr de elfenria hominis, alias quantitas qua:

eíl: atrriburum, feu paffio macerire prima:,

&

capa–

citas difciplinre, qua: eíl: attriburnm, feu paffio ani–

mre rationalis. ltem veriras,

&

bonitas. marerire,

&

formre, qure funt 'ltrribura illarurn eífenc de elfentia

hominis, quod eíl: falliffirnmn.

Et rar-io cuidens eíl:, quia cum materia,

&

forrn~

78

coníl:ituanc homrnem fecundum Cuas narnras,

&

ef,

fentias dando feipfos homini , folum illud erit de ef–

fenria hominis, quod fuerit de eífentia illarum par–

rium;fed talia attribura non funt de etfentia parrium

compofiri, nec prredicara effentialia iilarnrn: ergo

non funt de eífentia compoíiti, fed potius attribma,

aur proprietares illiu.s, ficut funt amibura partil:Jm,a

qu.ibus compofttum eífentialiterconfücuitur.

Ice~,

q.uia