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QuckfUIT. De

Po1in1ia obedientiali aéliua in in/lrumentis.

'-!-1/'

elfe cau[a principalis ; (ed iníl:rumentalismedia paren-

cum potuerit id vcllc ; vndeconíl:at noluifféJ Deindlt •

tia obediencia

p~ccncia

obcdiemiali;vr opnmc docuit

conutndeciam poreíl:

l~o_c

ipfo,q 10dvol1Jir.Denscrea–

$anélus

Laucc~H111_s I~fün.hbr_o

de caílo c?nnub10 c.

~"'.ª!n

co1:dere,

ncc~lla110

v?luil(e cumprrediél;a {ub-

1_6.non l?nge a

~nnc1p10.

Vb1_ de Infemo

1~nbens

fic

1e-.l1one 1llam

coníl:m1~re,rum

quia non po;erii;

Dew~

a1r :

Ig1114

e/I 1b1 corporetu 111ex1111g111bilu

,

c11rtns

crcaturam condcre , quin

~~bcac pcrf~ltiff1¡num,

ac

necejji1are f omenti materia/ti ,ldi11i11a iamen vir1111e

ÍUpremum illius. c\ominiuu:i ,

&

confoque!uc~

po–

corpora co11cr1ma111, fp1ri1 ,.. non cttlefiic,em;fad éru-

tcllacem vtcndi ill;i¡jn om11cro vfum non repngpancé;

cia11s Deo obedie11do.

Sic 11lc. Vbi apene indicar

Can,

tumctiam (q110d jn'fia oftcndam) 1lla

poc~mia,

feu

él:us Laurentius per potenciam obedientialcm ; •t in-

facnlcas , qua: ex,panc

crc~t.ura:

fupponitur•,

vv

poffiG

füumenrum Dei cruciare ignem in Infornocxiíl:entcm

Deus 11la vu prxdii; o modoieíl

tu

re

ipfa.om

1

J,i

1

¡

0 in-·

~pirims

damnaros; quod criam affcruit D. Angull:us

diílinél:a ab cnrim:ce-c1eamra> ,

&

ideocft in[?para&i-,

lerm .1S1 .'de tempere , qui nunc cll: in apendice

59.

lis ab iUa ; na11 ergo pomit D_cl)s vclle cceare

il\~m en~,

cap.1

ll.

Vbi habecha:c mira1,1da vcrba:Hu,m

pizn,¡,,&

ritaccm , quin ct1am volu

m

creare illnm , CUtll·diél:a

ig1114 ill1tl4 porem1am m11/.1

vo:t:

c:1:po11ere,

11111/m

po-

fac1tlta~e ,

&

[ubi<:él:tonc

¡

·quod

(i

pomilfct J)c>,tsali–

tertt

farmo expla"'Jre:

Sic ille

¡

acquimíl:rumenco non

quam emitacem

creare,

&

11011 dare illi praidiél:am

fa.

debct; ncque eíl: necc!larium , qnod correfpondcar

culracem ,

&

fnb1 él:ioncm , impoflibile

dice

ealldcrµ

aliqua fvrmaliras in

cffoél:u:c1go

faifa

eíl: folmio

cmiratcm condere, cnn1 talt faculcace ,

&

fubieél:ione,

illa.

quia vcl nf)n elfer eademcnmas

¡

fcd alía , vd habens

Alia ratio

magis~

priori hoc confirmans vid tur

e[-

aliam adiunél:am,vcl

fi

cíleceadcm,candem quaucum

fe ,

qnia a,!omnipoccntiam Dei pertinct , vt poilic

in

fe

eíl: haberer,

vel

non habcredacultarern agendi, ,

vri creacura fua abomnem dfeél:un1,& fceundum om-

quia idcm manens id m fempcr cíl: namm facere

id~; .

nem modu1>1,

&

rarioncm non inuolu ntcm contra-

quod

li

encitati crcaca: , vr lic non repugnar condi cú.

diél:ionem:ergo

(i

in d euarionc ign1s ad cmciandos

hac facultate,de nulla encitace creaca atfirmarj p.otdl:

(p1rirusdamnacos non inuoluirurrepugnancia, ad ip-

hocci repugnare ,ni(i vcl in aliqua pcculiari

a~ionc.;

fam omniporcntiam Dei pcrtincbir,vr poffit vci crea-

ve! in aliqua cntitace Ípecialis al1qua catio.repugnan–

tura ad talcm aél:ioncm ctiam fopra vires naturales in

tire oíl:endacur,quodan incerdum concirigar

ad,pr~fcns

<¡Ua ralis repugnácia,ve! contradiél:io inucma non fue-

inllimcum

110 11

refcn;aliquid camen accingemusin

fo..

rit : ergo ,

&

cconucrfo addcbicam fubordinacionem,

lutionibus argumenrorum.

'

[eu íubiefüonem ignis quaccnus rcacura: ad Deum

Dicum vero aliqui hoc difcurfu íolurñ oll:endilfe

fpeéht , vein fe habeac fundamedcum (ufficiens per

in cceacura potemiam obedicn:ialemivt cleuari poffit

quod pollit obcdire Deo ad huiufinodi inll:cumenta-

in

inll:rnm~ntum,non

tamcn probari illam porcntiam.

!cm vfiim;anreccdcns ex ccrminis videcur pe fe norum

elfc aél:mam;fed ·paffinam obcdicntialem, quia proxi–

quia ad omnipocemiam Dei fpeél:at, vt

ex

[e

~xtcn-

me noncll: ad cf!iciendum¡fcd ad hoc,vc crcn¡ura

poili~

darur ad omne poffibile ,

&

ad omncm modum ope-

cleuari

a

Deo.

r~i

poflibilem,

&

non implicantcmconcradiél:iouem:

~

Sed ha:crefponÍlo in fuRcriusdiél:is impugnatz el!:

ergo

!i

hic modus opcrandi circa ípiritus cruciando ip-

nam propcer folam vcrborum figuram , feu

limilicudi~

fos pcr ignem,vr per iníl:mmentum non inuoluic con-

nem huiuf¡nodiparemia, non ve aél:.ua

¡

fed ve pailiua

tradi6':ionem ( vt meo vidcri certum

cfr

non inuolucrc

cócipinm quamuis auccm eleuaci paffiuc lignilicctur,,

illam)[ub omnipotencia Dei continerur ; cum amcm

non tamen illo verbo (ignificarur propria recepcio ali–

Sd ptura,

&

Sanél:i vnanimi confcnfu allcranc non

cuius aétionis , feu paUionis,vel Forma: ad quam po–

folum e!fe poffibilem ralcmmodum cruciandi ípiricus

rcnria obcdirntinlis paffiua

lit

nccdfaria ¡fed (ignifica–

phylicc ,

&

realiter; fcd de faél:o vere,& realicer con-

rurdcnominacio~quxdam

proucnkns ex conforcio plu–

tingcre , vt ignis crucict fpirirus damnatos (

&

illa

rinm agemium,& fubordinarione niusadaliud, quo

verba,&

vere

realiur,quatenus ab(oluta ,

&

linead-

modo caufa fecunda dici potcll: illlmri

a

prima in agé–

dito foncnr phyíicam aaionem .) diccndum cíl:

do,

&

nacura fua c!fc apea,ve ica iuuecur, qua: aptim–

line vlla

rcrgiuerfacionc ralem igncm non folum

do non fuudamr in potencia paffiua,ícd in :.él-iua po..

moralicer

;

fed eciam phy(icc cruciari da:mo-

tius infcriorisocdinis. Sic c1go in pr:r:fcnci igois

eft

nes.

apms , Vt eleuemr

a

Deo in infirumcntum cruciandi

Confirmacur , quia

(i

Deus ;non porcll: 11u11c vri

d,i:mones non pcr potenriam paffiuam,cum in ca ele–

fua crcat\lra hoc modo , vel cíl:,quia non potuit illam

11anonc nihil reccptura fü;fed pcr aél:iuam inchoaram.

talem COndCCC, Vt (ibi ad hunc vrum pollcrdefcn1i-

&

imperfeél:am,aC obedicncialcm ,

Clltn

ad agendufü

re , vcl quia noluir; ncmrum dici pocell: :ergo. Prior

ulcuanda (ic,& fine illa vi aé\iua,1lla cleuatio omnino

pars minoris probacur, quia eíl: implicatio in cerminis

rcpugnec,vt oílcnfum

ell:.

dicecc exparce obieél:i , [eucrearura: non in11ol11i repu–

gnanciam,in hocquod cóll:icuatur apta,& fobicél:aad

hunc vfüm,& tatucn,quod Deus non pocucrit 1lbm ra–

lem conderc,quia id prouenirGnonlpollit,11iíi

ex

impcc•

fcaionc,& limiracionc potencia: Dei.

107

~od

aurem in illo obicél:o non inuoluacur repu-

gnancia conílabit, ve dixi, folucndo dif!iculcatcs om–

ncs ,

&

per fe vidctur maximc vecilirnilc,

&

conrcn–

taneum diuina: omniporencia:,quod poccrir creacuram

conderc fobieél:am,feu fubiicibilcm,quod ad hunc vsú

operandi pcr illam ctiam ca, qua: ÍUnt vkra naturales

vires crcarura:,in quibus aliunde [pccialis repugnancia

non inuoluacur dcfcmirct,alcera vero pars minoris,

[e

crcamram non carere hac facultare, quia Dcus nolue–

rit ralem illam condere ( qnamuis pocuerit ) facillimc

fuaderi porcll: , nam imprimís nullo vecillimili funda–

mento negari pocc!t Dcum nolui!Tc hoc dlicerc;nam

SVBSECTIO

I X.

V /tima confirmt: t o

11~.Jlrte'<HritatiJ

ponitur.

Q

Via

a

pal"CC reí anima rntionalis. intelletlus

,"&

t d8 '

voluncas habcm potcmiamobcdicntialem paf-

(iuam ad cmicatem fupcrnarnralem rccipiandam: ergo

etiam habenc pote1111a1n obcdicntialem atl:iuam ad

produccndum enciiaces fopcrnaruralcs.

1-lrec

confe–

qucncia cíl Diui T hom:t

q.6.de

por.art.4. vbi

(ic

air~

~'ªji

homi11ib11• da1a ef1 pottf/•u Filios

Dei

fieri,

no

e/hnirmn

Ji

e:< pottfldte 1111ra faw't

po!fim.¡

Et

pro-

barnr rationibus (ic,quia

ti

miones ( vt opcime aduct-

~