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Q!!_~íl.

l I

I.

Vtrum Philvfophia

J!t

pent.p1

~aq

.e§c~

º~~

Cotr.a

fcclmdo,dcmus,quod rcrum 'tom1ptibilimn,

animo rat10

111

s

!compotc,

¡a.ha~

llc hffi'~ gcnc~is

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cf!C–

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Cuntcormptibiles,hoc eft,ve funt

C111gularc~

lit

plura;narn qttod

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·~·r''.u'~odl~Cero

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íici~mia,umcn

in ciuírnodi.rcbus

!ntclleét.us

noíl:cr re-

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onurnJ'~s ~:\~:t;~:r~~ (~n~

1

ª:nct~d·u¿ríarij

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pcm Pra:d1caca qua:dam vmuerfal

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planJ:.-clmu111c1rur;qma vb1

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abter 1c ha ere neqmt.

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optime.a u.eme .

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tabilitas ac ncceífüas cfl . non pc!fc aucem

tionern

Ícte~ma: ,Et~mm,

hect

h«>~no

lit

corrupub1

t~,

~ tm~u

[e

habcre facilc dcp;chcndct qui' t¡uid

tamen

ho::. 1pí~~· n1m1ru~ ~om111cm

elle

corrupt1b1-

a:c

a

iccr

uid

ura pot.emia

íit

facilc animad-

lcrn,eíl: qutdpta meo rrnpt 1b1lc,Gcut Pctrum

Íed~r~,c(t

Conum1um • q

P

cótingens:tamen illud c!fc contingcns eíl: ncccílanum.

uCero

·¡~~rmatur:Non

minus neccílarÍ¡lm c!\,Hominem

J

1

t.

Res item [ub\ttnarcs

íum

mmabilcs,Ced ipías cffemu-

tabiles cíl: prorítts immmabilc,& qttamuis res natura-

c!fc aptttm addiíciplinasaddiíccndas 'qu_am qoadran-

les non Ícmper ac pcrperuo contingát eodé planc

'.110-

gui(un habere quamor angulos;fed hoc

m

~athen::ch¡,[ed intetdum

a

naturali

lhrn

&

ordine fuo

delic1a~t

ticisdiíciplinis

dcmonf\ra~ur,~

vera

perfcébq~ie

Ície–

tamen hoc ipÍttm non fogir,aut latct PhLloíophú:Pht-

tia dcprehe¡imr:ergo &

ill~d

111

PhyGca,cnm.

m

vtro–

loíophus'enim docet rorum cadt1carum arque morca-

que par coi ditio,Gc;ncque

tdo~ea r~uo

affem.queac,

liuri'I hocc!fe ingenium,vt \icct ita fer/: CllClliant,tamé

CU[

a

natur potillS quadrangult, quam homtntS Ccrta

aliquando

a

fine,& [copo íuo naturali aberrcnt, quod

aliqua paffi nccelfano dimancr.

quomodo,quádo,auc in quibus rcbus córingat,idé Phi-

Secunda oncluGo:Philoíophia eíl:

Ícicm.ia

pur/: .ípe-

11

~

loíophus vcrc,acdiligcrer explanac;ita lit,vt res

na~u-

c.ulatiua:Pr·batur pnmo,quod Gcípeculauua, quta vt

rales per Íe qnidé

Cinc

cómucabiles,& non neceffana:,

diíp.1 .Log c.lati!fu:11:

~emó~rntum

manct:ille

habiu~

tamé quod de huiuGnodi rebus Philoíophus nos docet

eíl: Ípecula!iuus,qu 1

Clll~Clltl

modo erocedir; íed. Pht-

cíl: penims immucabilc,ac neceffarium. His coníenra-

lofophia

v~

confrarcx pnma conclufione,proccd1t mo-

nea súr,qua: ait D.Thom.t.p.q.86.arr.

¡.&

2

.coima g.

do

euidc~tl,haberquc

ellidentiam:ergo eíl: Ípcculatiua.

ÍCribens,G co11fidcrentur raciones vniueríales rerú séli-

.Maior

pat~

1

t

clt dill:is. latiffimi:

loe~

citaro, qu'.1'_!1:.

::

bilium,omnes íciétias dfe de nece!fariis,ncdú phyGcá,

Dialeél:.cu us titUlus1nqulnr,

~td

(j¡

(pecul.a~1":~1-

qnod amé habearPhiloíophia cercicudiné,patet primo,

nor iam de oníl:rara mancc:coníeqncm1a legmmc

111-

quia impollibile cíl: ,quod aliqnis habitus habcat eui-

femtr;vnde uppolita Maiori

&

Minori,euidcnsefr.

dentiá,qttia cú euidétia

el

are cognofcarur obicll:ú vti

Confinnamr:illc habims, cuius Ílilis veriras

efl: ,

di:

11)'

eíl: fine aliqua formid!nc, firmiter adha:ret intellell:us

fpeculaciu11S,vt coníl:atcx Arifr,pluribus

fua:

~oll:l'in_a:

circa illius v<:ritatem; ita vr non poílit dimoueri ab af-

locis,prn:cipnc 1.

2.&

¡

.&

4.hb.Mcr.

fed

Ph1lofoph1a

fcn(u illius.v.g.videt aliquis oculis corporcis arborem

haberpro line,cognoícere cum fa!Gratc, neque alircr

luce íolis illuminaram,pocerit-ne ali')uibus rationibus

ac Íum,Ícd ada:qnando fC: curn rcbus naturalibus:ergo

dimoucri ab hoc ve períuadeacur & intclligat illam

cum verirate veritas enim : eíl: adrequacio cognitionis

non c!fe arborcm fed hominem,minime quidcm, quia

cum obie(lo;ergo

h~bet

pro

fit~e

vcritaccm : vnde ne–

tantá vim habet eiuidétia

lucis~t

mini

mi:

poffit alirer

ceffario erit Ípecnlauua .fc1cnt1a.

iudicare de obicll:o ac manifefrarur ab ipía luce:cú au-

Scqmdo probamrquod lit purc fpeculatiua , quia

1J4

tcmfirmitasi pía adh:Efionis caníaca ab ipía euidcmia

Philo(Ophia habct pro íubieélo ada:quam íubfrant1am

in incellell:u

fit

ccrcimdo;inde

dl:

quOd ícrnper cuidé-

corpot~am

nacu!·alem:crgo eíl: purl:

Ípeculatina:~ntc-

tiam íequacur certitndo ; [cd Philoíophia,

ve

probaui-

ceden. tam Íupra probatum mlnCt: coníequrnt1a Ge

mus) haber euídenciam '

&

clarimcm deriuacam

a

probatur,quia illud principiurn) quod habet aliquod

principiis, neceffario crgo,diccndum cíl:,habcrc ccrci-

obicél:um minime

a

fo

opcrabilc ve! dirigibilc,cíl: prin-

tudincm.

·

cipium pur1: Cpcculariuurn;fcd íubíl:ancia corporca na-

108

Secundo probatur ha:c pars omnibus Argumcntis,

turalis minirni: opcrarnr,ac dirigitur

a

Philoíophia:res

quibus probauimus in Dialcél;ica,ipfam haberc cerci-

cnim namrales nnnquam producuntur,ncc diriguntuc

tudincm;Q!;¡a: omnía facili modo polfunt commucari

a

Cciemia,vcl arte;pr.rcipuc

!i

fcicntia, velarte huma-

ad probandam cercitudinem Pbiloíophia:.

na;qnis enim amcns dicec ca:hun

it

Philofophia natu-

109

Tercio princípalitcr probatur racione,quia nihil

a-

rali dirigi,vd operari,quod ante omnem Philofophiá

liude!l verC:Ícire,niG cognofccrc necelfarinrn cff"él;¡j

produélum eíl: irdiuina omnipoccncia Cola regente, ac

¡>c_r

nccc~'ariá

cau(á;Íed Philoíophia naruralis cogno-

gubernancc infinita fapienciá crcaroris, quod Gmilicec

k tt plunmos dfeftns per neccílarias

caufas:ergo.Phi

-

poceíl: dici de hominc,dc qnaruorquc dcmencis,in qui–

loíoph1a eft vera Ícientia.Maior in c

on

fdfo

ctt

ap ud

bus nihil.J>roduci'.,nccdirigit PhiloCophia,cum íapien-

omncs,quod apmc manifefrac dclioirio íciencia: rradi-

ciffimc <!ffeganmr ac producanmr

a

Diuina natura

t.i ad Ariíl:. 1.Poíl:crior.Scire,efl

rem per c11ufa,,, cogno-

omnium rcrurn creacticc ac gubcrnance:vndc Philo-

/cere,cap.

1.Mmor probatur , nam fi Philoíophum in-

fophia folum rcrminamr ad fubfranrias Mturalcs, ad

tcrroges,cur cerra obtineat fignram rorundam,

&

par-

earum perfcll:ionem c!fencialcm,proprict-ates,& exccl-

tcs cins conglobcntur in orbem ; rcfpondct PhiloCo-

lentias contemplandas;vnde nihiloperacur in illis,ne-

phus cradeado necclfariam cauíam huius cffcél:us ne-

que quoad Íttbflantiam,neque quoad [ubíl:antiam, nc-

ce!fari

j

,quia cum omnes partes tcrra: propcer infitam

que quoad proprictates illarnm:quid cnirn Philofophia

a:qualcm vim grauitatis,contendanc a:quc (e appropin-

prnducir,vd dirigic,dum homo gcnerarnr,

&

concipi–

quare centro tanquam loc0 íuo naturali, non poffunc

rnr ; ibi ram vnio quam forma ra1ionalis

a

diuina na–

id a:quc omnes coqíequi;nifi a:qualiter

Ce

inuicé pre-

tura producunmr,

fola

concurrente crearura ad con–

mcndo

&

trudendo cflicianc figmam rontndam.Dcin-

iunétionem anima: racionalis cum corpore :

ex

quibus

de Philoíophia namralis d=moníl:rat primo quod cor-

omnibus cuidencer colligitm, obicélum ada:quatum

pus naturalc Ge mobilel, quia confrac natura, qua: efr

Philoíophi:i: minimc effe opcrabile ab ipfa Philofo–

principium motus : Deinde quod omne Mixcum fic

phia,ícd tantum fpecnlari ab ipía; quarc Philofophia

corruptibile,quia conftat concrariis qualitatibus, &

fine dubio,p12rc fpecula<iua iure oprimo dicenda efr.

quod viucntia moucantur

a

fc,quia coníl:at anima,qua:

Confirmatur,quia ille habitus , qui habet aliquid

115 1

cfr principium morns.

praél:ici,ordinatur ad opns

a

iC:

faciendum;ícd Philoío-

11

o

Vltimo,Omne corpus cíl: diuiduum,qui¡ eíl: comí-

phia in nullum opus ordinacur,neq,vllú pr:Eceprú

Cí~c-

nuum, maceriam , non poíle vi natura: abíque omni

randi rradic,íolúq;co'ntéplatur natura entis

&

íubfráti«

forma coh:Ercte ; quia eíl: pura potentia,hominem cí-

corporea:,crgo cíl: Ípccnlatiua,& nihil habet prafüc;i:.

fe aptum ad capeícndas [ciencias, quia

c(l

przdicus

Tand'm probatyt, quia

illa

[ciencia

i11

ícntcntia

Jldeph. de '!_eñafttl ,Philof. Tom.

J

/ .

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omnilJ4!l