uG
Troblemntn Theologícn.
muniter Theologt,& coní\at ex dié!is de princi–
piis formalibus divinarum procdTionum Pro–
blemate
S·
ºOb;1lliotx
:i.6 4 .Sed objicio fic contra proximum diélum.
;~~:~.~;:
Aélio, qua produciturhabitus in
vol~mme
me–
b,J,,..,
'"
dio aélu, non efi voluntaria, licet
fit
avolunta–
~olunratt,
te: ergo fimiliter ípiratio, qua: efi
a
voluntate
!1u'::;.:~.
medio aélu
a
mmis non erit vol.untaría.
Ancec~-
dens eíl cercum, &confequenua probatur quia
eadem viderur ratio
qu~
in co fundacur,quod ut
aliquid
fic
volumarium, non fuflicit quod me–
dio aélu voluncacis producatur, ficut etiam de
f,!nt,;:•·
tpecie intelligibili probari poteíl, qua: relinqui-
fP"'"·
tur ab aélu voluotatis.
R•F••
.d1-
R
efpondeo conce{fo antecedenti negando
'r;:¡;,""
coníequentiam;& ratio differentia: eíl, quia tam
'
"·
habicus,quam ípecies,a principio intrinleco cog-
nofceme non íum,& fe applicanrc media cogni–
tione ad illorum produélionem. Unde qui pro–
du.cit habicum
&
ípeciem medio aélu non curar
an tale aliquid producar, ejulmodi produétioné
ignorans:& ad quam cognitio impeninenrer
(e
haberet,quia eodem modo producéretur ac pro.:.
ducirur fine talis objeéli produéli cognicionc.
Spiratio autem nen•llaria eíl quidem,volunrari:¡
tamen, quia Pater
&
Filius pcrfcl\1lTima cogni–
tione ad operandum
fe
aprlccanr ;cílque ípira–
tionis cogniiio adeo nectllaria,ut
fi
ignoraremr,
minime elle in Deo polfet; ac proptérea racio-
nero volunrarii proprii concintt.
1
26¡.
Non efi autemncceílorium poni in Deo
1¿¡•ndatar
aélum,quo velit Spirare ah ipío amore e!femiali
;,.;:(:·
dil\inélum,& quafi fpirationis principium,quia
Oto~•·
lequeremr talem altum non tlle in SpiriruSan-
.,,dit{p".,'
éto. Cum notionalis
fic,
&
confeqnmter dari
proprium amorem norionalé abelfencialidiílin-
étum. Et guia aélus ralis videretur fuperlluus:
quia cum fpiratio
Ílt
umnino necdTaria
&
naru–
ralis,non rtquiricur aélus volútatis,qui veríecur
circa illamdininltus ab eo,qui ipfius principiú
eíl;amore íciljcet elfenriali,quo Pacer & Filius
(e
diligum,& alia,qure amoris objtélú necelfarium
fom.
Qix
omnia melius imelligencur, cum de
fpecialibus períonis craébtio iníticuetur.
SEC T I O XV III·
De
coníl:itutione divinarum perfonarum.
G
RavifTima
~
íane
en Seltionis hujurce
materia, qua: etG non plurimas, ardJas
tamen compleéticur qua:íliones: pro
quibus, ut ad rem, circumlcriptis prz–
ambulisnon adeo utilibus veniamus,fit ílati m
PJJ...,OBLE.Mvl
l.
~omodo
propria ratio pcrfoo:E , in
Deo
ubi
dl:
natura communis.
Ubi
&
quid Pcrfon:E nomen fccun–
dum formalcm lignifica-
tioncm importct.
cmum
;,,
2.66.S
Ub ea bue ufque íuppoficione craélatio
~:::·.~:;;
noílra .procelTir,dar! tcilicec inDeo pe.r–
P"P"''ª"
fonas tres; tres 111quam , qu1bus nomen & rano
¡.<•fo"'"·
períonre conveniat:quia cum in eo tic procedens
per imelleé!um, & procedens item per volunca–
tem, manifefium
fic
ram producenci,qulm pro–
ced'encibus ah 1pfo rationem perfona:
comp~c
re:hoc enim nomé prre(eferc IUbílanciam com–
pletam in racione elfendi
&
exiílmdi,cum inDeo
raciones incompleta: repugnenr. Modo autem–
quid nomineperfona: fignificetur ípecialius in–
quirendum.
J7~~:,,,
In
pri~i~
perfonam
n~n figni~care
qu:tlicarem
~'"''x
auc condmonem lhtus 111 homme, contra Lau–
ftd1.{.ir,L
remium Vallam, qui hancGgnificacioncm in di–
"""""., vinis e!fe íolam
&
legicimam affirmavic, docenr
communiterTheologi, eílquc cercilTima doéhi–
na auéloricaceConciliorum
&
SS.Patrum l\abi–
lira.
Qi~mvis en~m
períon; ílacum aliquando,
vel qualitatem alicujus defignec,vel eciam facié,
& figuram , uc adrenunt Paires Concilii Nicx-
Con1Ui11m
ni. lib.
2.
S•
Cum'
{ir
t1piofa.
Juxca illud Chriíli.
~~;;;,"'· ~acd!.
16.
v.
4-
~acirm
,,,¡¡
d1judicare no/Ji,.
U~i
, 6
'<irrecc habernr
lTpoO'oirov,
quodeílperlona.Q_\!a-
•
~.
4 '
vis inquam hodta fit, ex ufu camen Scripturn:
etiam fubnamiam fignificat,
&
ex applicacione
Conciliorum ac l'acrum ad defignandam
fub-
~
q#.fil
fiamiam rationalem complecam, & ultimo cer-
'
minatam adh1bctur.
Er
Íll
pallim uíurpatur in
myílerio Trinitatis,
&
habecur Íptcialicer
in
Symbolo Divi Achanaúi.
- ·
~67. E~ pl~rib1~s
.auctm
definitioni~us,Boctbii
;:;¡/:,'!:,
R1chard1 V1élonm, D.Tbomre, &ahorum,qua:
apud Modernos occurunt,ha:c potel\ opporruna
conllari.Perfona eíl fubílancia imellcélualis
có-
pleta incommul'licabiliccr cerminata. Subílancii
elle jaro diximus: per inrelkélualicaccm exclu:
duntur qua:libet alia íuppofica racione carencia,
qua: perfonx non lunr: & fic etymologia con-
EIJ"'º"
fonar,
ur
pertona fitguaG per
fe
fonans:quia fola
j~t··
incelleélualis íubílancia, per
fe,
&
auéloritativ~
'
Ioquitur,& pcrfonat,ob dominiú íuorum altuú,
quod habecur
pra:rogativ~
libemttis. Cum dici-
tur compleca,excluditur anima rationahs,five in
.
.
c.orpore,
~oe
ex.era illud,9uidquid nonnulli
~ixe:
:..
":::.Z
"'"
nm;
&
<tlam aha: panes mcegrances. Termman
•••tfl
incommunicabilirer en ica eíli: affcllam,ur íupra
ptrf•"4.
aéllí illú, quo decerminarur, nequeac altus alius
íubílancialis cadere ad effeélum ctrminandi. Per
quam rationem excluditur
a
racione perfonx in–
dividuumDeiracis,ícuDiviniras ,uca perfonis di-
fi..i#Ji•·
fünéh1m,quia illiscommunicarur,uc ulteriUs per
com"!uní~
relativas lubliílencias cerminerur,de quo ubcrius
'ª?'~
"'"
curo de abfoluta íubtiílencia fuceeder fermo. Et
mm
'°•
quamvis non repugnet nacuram terminacam una
divina perfoJ;lilhrnre,alia eciam divina terminari,
ur
en inctr 1'11eologos frncencia communior; il-
lud non milicat contra prxfcntem doélrinan1:
quia ibi natura eíl qua: terminacur fecunda per–
fonalícate,non aucempcrlona:lupra pedonalita-
tcm enim nequic alia fubúllenria caderc. Sicut
Aptum 11.
linea duobus punélis cerminata, quorum neu- """'',,,.
~rum
en
a~terius ccrmin~tivum'
led line:& hine
~;:~~:.
mde cermmaca:.
"'"·
268.
Per
•