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uG

Troblemntn Theologícn.

muniter Theologt,& coní\at ex dié!is de princi–

piis formalibus divinarum procdTionum Pro–

blemate

ºOb;1lliotx

:i.6 4 .Sed objicio fic contra proximum diélum.

;~~:~.~;:

Aélio, qua produciturhabitus in

vol~mme

me–

b,J,,..,

'"

dio aélu, non efi voluntaria, licet

fit

avolunta–

~olunratt,

te: ergo fimiliter ípiratio, qua: efi

a

voluntate

!1u'::;.:~.

medio aélu

a

mmis non erit vol.untaría.

Ancec~-

dens eíl cercum, &confequenua probatur quia

eadem viderur ratio

qu~

in co fundacur,quod ut

aliquid

fic

volumarium, non fuflicit quod me–

dio aélu voluncacis producatur, ficut etiam de

f,!nt,;:•·

tpecie intelligibili probari poteíl, qua: relinqui-

fP"'"·

tur ab aélu voluotatis.

R•F••

.d1-

R

efpondeo conce{fo antecedenti negando

'r;:¡;,""

coníequentiam;& ratio differentia: eíl, quia tam

'

habicus,quam ípecies,a principio intrinleco cog-

nofceme non íum,& fe applicanrc media cogni–

tione ad illorum produélionem. Unde qui pro–

du.cit habicum

&

ípeciem medio aélu non curar

an tale aliquid producar, ejulmodi produétioné

ignorans:& ad quam cognitio impeninenrer

(e

haberet,quia eodem modo producéretur ac pro.:.

ducirur fine talis objeéli produéli cognicionc.

Spiratio autem nen•llaria eíl quidem,volunrari:¡

tamen, quia Pater

&

Filius pcrfcl\1lTima cogni–

tione ad operandum

fe

aprlccanr ;cílque ípira–

tionis cogniiio adeo nectllaria,ut

fi

ignoraremr,

minime elle in Deo polfet; ac proptérea racio-

nero volunrarii proprii concintt.

1

26¡.

Non efi autemncceílorium poni in Deo

1¿¡•ndatar

aélum,quo velit Spirare ah ipío amore e!femiali

;,.;:(:·

dil\inélum,& quafi fpirationis principium,quia

Oto~•·

lequeremr talem altum non tlle in SpiriruSan-

.,,dit{p".,'

éto. Cum notionalis

fic,

&

confeqnmter dari

proprium amorem norionalé abelfencialidiílin-

étum. Et guia aélus ralis videretur fuperlluus:

quia cum fpiratio

Ílt

umnino necdTaria

&

naru–

ralis,non rtquiricur aélus volútatis,qui veríecur

circa illamdininltus ab eo,qui ipfius principiú

eíl;amore íciljcet elfenriali,quo Pacer & Filius

(e

diligum,& alia,qure amoris objtélú necelfarium

fom.

Qix

omnia melius imelligencur, cum de

fpecialibus períonis craébtio iníticuetur.

SEC T I O XV III·

De

coníl:itutione divinarum perfonarum.

G

RavifTima

~

íane

en Seltionis hujurce

materia, qua: etG non plurimas, ardJas

tamen compleéticur qua:íliones: pro

quibus, ut ad rem, circumlcriptis prz–

ambulisnon adeo utilibus veniamus,fit ílati m

PJJ...,OBLE.Mvl

l.

~omodo

propria ratio pcrfoo:E , in

Deo

ubi

dl:

natura communis.

Ubi

&

quid Pcrfon:E nomen fccun–

dum formalcm lignifica-

tioncm importct.

cmum

;,,

2.66.S

Ub ea bue ufque íuppoficione craélatio

~:::·.~:;;

noílra .procelTir,dar! tcilicec inDeo pe.r–

P"P"''ª"

fonas tres; tres 111quam , qu1bus nomen & rano

¡.<•fo"'"·

períonre conveniat:quia cum in eo tic procedens

per imelleé!um, & procedens item per volunca–

tem, manifefium

fic

ram producenci,qulm pro–

ced'encibus ah 1pfo rationem perfona:

comp~c­

re:hoc enim nomé prre(eferc IUbílanciam com–

pletam in racione elfendi

&

exiílmdi,cum inDeo

raciones incompleta: repugnenr. Modo autem–

quid nomineperfona: fignificetur ípecialius in–

quirendum.

J7~~:,,,

In

pri~i~

perfonam

n~n figni~care

qu:tlicarem

~'"''x

auc condmonem lhtus 111 homme, contra Lau–

ftd1.{.ir,L

remium Vallam, qui hancGgnificacioncm in di–

"""""., vinis e!fe íolam

&

legicimam affirmavic, docenr

communiterTheologi, eílquc cercilTima doéhi–

na auéloricaceConciliorum

&

SS.Patrum l\abi–

lira.

Qi~mvis en~m

períon; ílacum aliquando,

vel qualitatem alicujus defignec,vel eciam facié,

& figuram , uc adrenunt Paires Concilii Nicx-

Con1Ui11m

ni. lib.

2.

S•

Cum'

{ir

t1piofa.

Juxca illud Chriíli.

~~;;;,"'· ~acd!.

16.

v.

4-

~acirm

,,,¡¡

d1judicare no/Ji,.

U~i

, 6

'<irrecc habernr

lTpoO'oirov,

quodeílperlona.Q_\!a-

~.

4 '

vis inquam hodta fit, ex ufu camen Scripturn:

etiam fubnamiam fignificat,

&

ex applicacione

Conciliorum ac l'acrum ad defignandam

fub-

~

q#.fil

fiamiam rationalem complecam, & ultimo cer-

'

minatam adh1bctur.

Er

Íll

pallim uíurpatur in

myílerio Trinitatis,

&

habecur Íptcialicer

in

Symbolo Divi Achanaúi.

- ·

~67. E~ pl~rib1~s

.auctm

definitioni~us,Boctbii

;:;¡/:,'!:,

R1chard1 V1élonm, D.Tbomre, &ahorum,qua:

apud Modernos occurunt,ha:c potel\ opporruna

conllari.Perfona eíl fubílancia imellcélualis

có-

pleta incommul'licabiliccr cerminata. Subílancii

elle jaro diximus: per inrelkélualicaccm exclu:

duntur qua:libet alia íuppofica racione carencia,

qua: perfonx non lunr: & fic etymologia con-

EIJ"'º"

fonar,

ur

pertona fitguaG per

fe

fonans:quia fola

j~t··

incelleélualis íubílancia, per

fe,

&

auéloritativ~

'

Ioquitur,& pcrfonat,ob dominiú íuorum altuú,

quod habecur

pra:rogativ~

libemttis. Cum dici-

tur compleca,excluditur anima rationahs,five in

.

.

c.orpore,

~oe

ex.era illud,9uidquid nonnulli

~ixe:

:..

":::.Z

"'"

nm;

&

<tlam aha: panes mcegrances. Termman

•••tfl

incommunicabilirer en ica eíli: affcllam,ur íupra

ptrf•"4.

aéllí illú, quo decerminarur, nequeac altus alius

íubílancialis cadere ad effeélum ctrminandi. Per

quam rationem excluditur

a

racione perfonx in–

dividuumDeiracis,ícuDiviniras ,uca perfonis di-

fi..i#Ji•·

fünéh1m,quia illiscommunicarur,uc ulteriUs per

com"!uní~

relativas lubliílencias cerminerur,de quo ubcrius

'ª?'~

"'"

curo de abfoluta íubtiílencia fuceeder fermo. Et

mm

'°•

quamvis non repugnet nacuram terminacam una

divina perfoJ;lilhrnre,alia eciam divina terminari,

ur

en inctr 1'11eologos frncencia communior; il-

lud non milicat contra prxfcntem doélrinan1:

quia ibi natura eíl qua: terminacur fecunda per–

fonalícate,non aucempcrlona:lupra pedonalita-

tcm enim nequic alia fubúllenria caderc. Sicut

Aptum 11.

linea duobus punélis cerminata, quorum neu- """'',,,.

~rum

en

a~terius ccrmin~tivum'

led line:& hine

~;:~~:.

mde cermmaca:.

"'"·

268.

Per