Monarquía Divina.
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Pero de
todos los Filósofos Griegos,
que
por la üpinion de los dos principios refiere
Plutarco,
ningunos parecen mas decididos qlie
Pitágoras ,
y
Platon. Pitágoras llamó
á
Dios
la
Unidad de
los
principios , Bueno como
natura–
leza propia
de
la Unidad,
y
½onsiguientemente
la Mente,
ó
Inteligencia. Al Demonio le
aplicó
el
número
Binario
infinito, :como
propia
natu–
raleza de este
número,
la
maldad ·á
quien
perte–
nece
la abundancia-de la materia,
y
este mundo
que
vemos ,
en cuya doctrina se ven
clar<:1mente
notados los dos principios (
1 ).
Platon
todo _lo
quiere bueno. en Dios , de quien dirriane todo
lo
bue-
trocinantes. ·Empedocles principium boni efficax amorem ae
amicitiam , scepe etiam harmoniam appellat : deterius autem
Rixam perniciosam ,
&
litem sanguinolentam. Anaxagoras
mentem, & infinitum. Aristoteles formam,& privationem.
Plu–
tarchus de
Iside
, &
Osiride.
(1)
Pythagorici pluribus utrumque principium ·afficiunt no–
minibus. Bonum Unitatis, finiti , quiescentis , recti , imparis,
quadrati , requalis , dextri , splendidi : malum Binarii ,
infi–
ñiti , in motu versantis , curvi, parís; altera 1dimensione lon–
gioris , inrequalis , sinistri , tenebricosi , bree esse ·principia or-
~
tus rerum statuunt.
Plutarchus de Iside
,
&
Osiride•
••
Pytha–
goras ex principiis unitatem Deum vocavit,
&_
bonum , q uod
propria unius natura, ipsaque adeo Mens est -: infinitum au–
tem binarium , Dremonem , malumque dixit,
ad
quem;
&
ma–
terire copia ,
&
mundus hic quem videmus revocetur.
ldem
Plutarchus de Placitis P~üosophorum.