Previous Page  147 / 416 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 147 / 416 Next Page
Page Background

Teología~Filósofo-Gentílica.

·/

1

.37

~·3

Reflexionando ·aún-

sobre

el_ hombre,

y

cotnpárándole con el globo mismo, arguían

·así :

Por · mas perfecto qüe sea el hombre,

·nada

es

mas

que una ·parte- del

mundo· ,

y

cada

hombre puede. ser

reputado

un quasi _nada en

el

inundo ,

lo que no

es

de

admirar

quando

todo el globo- de· la tierra comparado al Uni~ .

verso, , apenas

es -

mas

qt1e

un

punto-

indivisi–

ble: Y

pues

que·

tan

poco es el hombre ,

y

mucho

menos-

cada:.

hombre

en

su

singularidad,

y

se

halla

tan rica-menne dotado -de vida, áni–

ma , y

di-scurso ,

¿dirémos-.

que

el

mundo ,

es–

to

es , el todo

que

compone ,

~

y

de

quien el

hombre

es

parte tan poco consjderable_ , sea

menos

perJecto

que

él?- (

1,)

En

(

1}

Is autem ·est.gra'dus , in quo rerum omnium natura po–

n.itur _,

q ua!

quoniam talis-est ,.

ut

pr~sit omnibus,

&

eam

nul–

la res

possit impedire ,. neeess~

<tst

,

intelligentem- esse rnun–

dum ,

&

quidem etiam sapientem. Quid autem est

insciti.us

,

quam eam naturam-, qu~ ornnes

:res

sir ~omplexa , non- opti–

mam dici : au~ cum sit

opti.ma

non primum ·animantem esse

deinde' ratíonfs ,

&

consilii c·ompotem , pos.tremo sapientem~

Qui

en im potest aliter esse optima1 Neque enim , si stirpium

si'milis

sit ' aút edii'm

besffariún . ,:

o'piinia-

putanda

sft-

potius,

quam de-terrima : ne·c vero , si

rationis partic.eps si't, nec sit

lamen

a

principio sapiens

, non· sit deterior mundi potius

quam· h.umana conditio·. Horno ením sapiens fieri potest : mun–

d-us aute~ , si in a:terno pr~teriti temporis spatio fuit

insi- .

piens , numquam' -profe_éto_, sapientiarµ .

consequetttr.

Ita erit

ho-