Teología·~ Filósofo-Gentílica.
-1.3 5
z z
Discurriati .des
pues
particularmente
so;
,bre el . globo- de .la tierra ,
so~re los astros,
y
~9bre
la ..
totalidad ·.
del
Universo.
·Por .
lo
.que
,mira
á-
nuestro gl9bo , decian ,
vemos
.la gran-:
p_e
acc-ion de la naturaleza en la generacion,
y
nut.ricion
de las plantas, segun la variedad
de
sus especies ., cuidadosa
en su
fomento
en
ase_gutádas sü_ccesion , pero sin
coinunicarl~s
ino"vimiento. Vemos el mismo cuidado en los
animales. ,
segun
la multitud de sus especie~;
·añadíendo
la an_imacion ,
y ·
movim'iento local.
En el
hombre
,aun añade mas, decorándole
cori
el raciocinio ,
y
discurso , en .cu
yo
exercicio
..se
hace
discreto ,
y
sabio.
Esto es
lo
que ve–
~mos· ,
y
no
hay
motivo
á
persuadirnos
que
aquí agotó la
naturaleza
toda su sabiduría.
I 4
Po-
.tur caret sensu mundus. Pergit idem ,
&
urget ~ngustius: _
Nihil,
inquit , qu_od animi , ·quodque rationis est expers ,
id
generare ex se potest animantem compotemque rationis. Mun~
du·s
autem generat animantes compotesque rationis. Animans
est igitur mundus composque rationfs. Idemque simHitudine,
ut s.Epe Solet, ratfonem conclusit hoc modo :
Si
ex
oliva mo–
dulate canentes tibire nascerentur: num dubitares , quin
ines–
set in oliva tibicinis quredam scientia
~
Quid, si platani
fi–
diculas ferrent numerose sonantes
1
Idem sdlicet censeres·, _
in platanis inesse musicam. Cur igitur mundus non ·animan~
.s~p.iensq,ue judicetur, cum ex se procreet animante·s.
atque sa–
pientes
l
Cicero de Natur. Deor.
Nb.1.,
n.8.