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Teología·~ Filósofo-Gentílica.

-1.3 5

z z

Discurriati .des

pues

particularmente

so;

,bre el . globo- de .la tierra ,

so~re los astros,

y

~9bre

la ..

totalidad ·.

del

Universo.

·Por .

lo

.que

,mira

á-

nuestro gl9bo , decian ,

vemos

.la gran-:

p_e

acc-ion de la naturaleza en la generacion,

y

nut.ricion

de las plantas, segun la variedad

de

sus especies ., cuidadosa

en su

fomento

en

ase_gutádas sü_ccesion , pero sin

coinunicarl~s

ino"vimiento. Vemos el mismo cuidado en los

animales. ,

segun

la multitud de sus especie~;

·añadíendo

la an_imacion ,

y ·

movim'iento local.

En el

hombre

,aun añade mas, decorándole

cori

el raciocinio ,

y

discurso , en .cu

yo

exercicio

..se

hace

discreto ,

y

sabio.

Esto es

lo

que ve–

~mos· ,

y

no

hay

motivo

á

persuadirnos

que

aquí agotó la

naturaleza

toda su sabiduría.

I 4

Po-

.tur caret sensu mundus. Pergit idem ,

&

urget ~ngustius: _

Nihil,

inquit , qu_od animi , ·quodque rationis est expers ,

id

generare ex se potest animantem compotemque rationis. Mun~

du·s

autem generat animantes compotesque rationis. Animans

est igitur mundus composque rationfs. Idemque simHitudine,

ut s.Epe Solet, ratfonem conclusit hoc modo :

Si

ex

oliva mo–

dulate canentes tibire nascerentur: num dubitares , quin

ines–

set in oliva tibicinis quredam scientia

~

Quid, si platani

fi–

diculas ferrent numerose sonantes

1

Idem sdlicet censeres·, _

in platanis inesse musicam. Cur igitur mundus non ·animan~

.s~p.iensq,ue judicetur, cum ex se procreet animante·s.

atque sa–

pientes

l

Cicero de Natur. Deor.

Nb.1.,

n.8.