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propriaeque
j
uri sdictionis primatum ab eodem Domino
nostro I csn Cbristo di recte e(immediate accepisse, ana–
thema sit (1).
Si quis ergo dixerit, non esse ex ipsius Chri sti Do–
m ini institutione, seu iure divino, ut heatus Petr us in
primatn super universam Ecclesiam haheat perpe–
tuos successores; aut Romanum Pontificem non esse
beati Petri in eodem primatu successorem, anathema
sit. (2) .
.
'
Si qnis
itaqu~e
clix erit, Romanum"Pontificem.habcre
tantumrnodo officium inspectioni s vel di rectionis, non
autem plenam et supremarn potestatem jurisdictionis
in nnive rsam Ecclesiam, non so lum in rebns, quae ad
fidem et mores, sed etiam in iis, quae ad cliscip1inam et
re girnen Eclesiae per totum orbem d iffusae pertinent;
· aut eum habere tantum potiores partes, non vero to–
tam plenitudinem huius supremae potestatis; aut hañc
ei us potestatem non esse onlinari am et inmediatam
sive in omnes ac singulas ecclesias, sive in omnes et
singulos Pastores
e~
fidel es, anathema sit
(3).
[1] Si alguno, pues, dijere que el Bienaventurado Apóstol Pe–
dro uo ha sido constituido Príncipe de todos los Apóstoles
y
Cabeza
visible de toda la Iglesia militante por Cristo N uestro Señor; ó que
el mismo Ped ro no recibió directa
é
inmediatamente de Nuestro
Señor J esucristo el Primaá.o de verdadera
y
propia jurisdiccion, si–
no tan solo el Primado de honor; sea exco:nulgado.
l
Concilio Vati-
cano, Ses·ion 1V, cap.
l.]
_
[2] Si alguno, pues, dij ere que no es de institucion del mismo
Cristo Nustro Señor, ó sea de derecho divino, que el Bienaventura–
do Pedro tenga sncesores per pet.uos en el Primado sobre toda la
Iglesia; ó que el Romano Pontífice no es el Rucesor de 8an P edro
en el mismo Primado; sea excomulgado.
[Concilio Vaticano, Sesion
IV, cap . JI.]
[3] Si alguno, por tant.o , dijere que el Romano Pontífice tiene
únicamente el cargo de inspeccion
y
direccion, pero no plena
y
su-
#
prema potestad de jurisdiccion sobre la I glesia universal, no solo
en las cosas relativas á la
fé
y
costumbres; sino tambien en las rela–
tivas
á
la disciplina
y
gobierno de la Iglesia difundida por todo el
orbe; ó qu e únicamente posee la parte principal de esta potestad
suprema, pero no toda la plenitud de la misma; ó que esta potestad
del R omano P ontífice no es ordinaria é inmediata sobre todas
y
cada una de las I glesias
y
sobre todos
y
cada uno de los Pastores
y
de los fieles; sea excomulgado.
[Concilio Vaticano , Sesion IV, cap.
III.]