Traa.
III.
Difp.II.
Artic. II.
Q;t~ft.L
conditíones ad relationem realem requiíi–
ta! • nempe quod ejus funda.wentum fit
re.ale , quod {it ínter extrema
realia ,
quodr¡ue fundamemo ínf¡t ex natura rei,
&
citra confiderationem intelleél:us: Sed
h<E tres condiciones con veniunt relationíbus
perfonalibus; Prima quidem ,· quía origo
aél:iva,
&
paffiva in .quibus fu11dantur re–
lationes producentis,
&
produél:i, efr re.,.
vera fundamcntum reale : Secundo rela–
ciones ill<E funt inter extrema realiter di–
íl:inéta ·,
proclu~ens
enim , ·
&
produél:um
difr~nguuntur realit~r
invicem .
Denique
relaciones ill<E , & habitudines
unius iJerfon<E ad aliam ipfis comp tunt
citra quamlibet intelleél:us operationem ;
etft enim nullus unquam fuíflet intelleél:us
creatus , non mimis reveci Pater divinus
etfet Filii Pater .
&
Filius Patris Filius :
Ergo. no_n ¡ni'mis ·revera habuiífent relatio–
nem mv1cem.
J)ices
I.
l\elatio realis exig1t extrema
realiter .difrinél:a : Sed relaciones divin<E
non habent extrema rcaliter diftinél:a .
Probatur, nam relaciones illius funt ínter
Effentiam, q u<E ab una Perfona commu lÍca–
tur alteri: Sed Eífenüa divina in Perfona
eamco~nmunicante'
n n difti ouitur afeip·
fa quatenus efi ·n Per fona cuí communic'<l–
tur; 1mo efi om inó eade
: Ergo , &c.
7Wgo mmorem
,
&
.
d ejus probationem
dice : Eífentia1n i
F.
1 divinam non efl(
ext¡:emum' feuful oamentum proximum re–
lationis qu<E ;mercedit ínter divims Per–
fonas; fc}l
ill<Ern~t
divin<E Perfon;¡¡, funtipf:t
relationum extrema ; non cnim 'EfJ.cntia ,
fed ipf<E divin<E
Perforiu~aliter ~eferuntur
¡td invicem ; p.deogue cum Perfon<E ftnt
realiter ciiílinél::e; étiam earum relaciones
funt ínter extrema realiter diftinél:a.
injlabis
:
Non foltlm relatio exigir, fed
etiam pra>exigit
realitáte~V
,
&
.d~fr!nél:io
nem extremorum: At relanones d1vm<E non
fu pponunt extrqna
r~alia,
& realiter diftin–
éta: Ergononíuntreales. '
.
piflinguo ma}orem
:
Relatio creara pr<Ec–
XIgJt realitatem ,
&
difrinél:ioncm rcalem
ex:remorum, quía non oritur nifi ex po–
fiti s fundamento
&
termino , concedo :
Rel~tio_ incr~a~a :
&
divinait_a,
áigi~
extre-
- mar eahter _d1frmél:a ne"o • Cum enun h<Ec
fir
confii~utiya,
&'
diO:fnéliva divin<E Per–
fon~,
qma efi re,·minativa communicatio–
nis clivi_na!
J?ífent~<E;
idcirco non fupponit ,
~d
effic1t dtfrméhonem cxtremorum.
r
JJt~eJ
2.
Idcir~o .a~rmantureffc
in De.o
relat~ones
reales'· q_ma
Perfon~
di
y
in~
de–
n<fnmantur n01mmbus relativis : Sed exin–
de
~on
licet
collj~ere
in eis
ef!e
aliquas
relanones. rea.les: Ergo, &c..M:t¡or confrat
ex probattpmbus Cpnclu!Joms; minor pro–
batur: Tam eni¡n rcvera Deus realiter di–
citur Dominus, Creator, &c. quam prima
perfona dicitur Pater : Sed ex eo quod Ocus
appelletur nomine relativo
J)omini
,
non
fequ~tur
in eo e!Te relatio nem realcm , qu<E
intercedit ínter Doepinum ,
&
Servum in
crcatis: Ergo ex co qucd prima pcrfonaap–
pelletur Pater, concludere non licet ean–
dem effe relationem , qu<E eft inter Patrem,
&
Filiumin creatis.
Ne¡o minorem
,
&
:td ejus probationem
diíti-rJ_guo majorem:
1
am realiter Deusd.i–
citnr
Dominus
qmlm prima perfona dicitur
Pater,
realitare terminationis, q uia nempe
relatio Dominii terminatur ad Creaturas
realiter exifrentes , íicut proportione fer–
vata relatio Paternitatis terminatur ad Fi–
lium realiter exiftentem , concedo
:
Tam
realiter intrinfecc , feu per fo mam rel ati–
vam intrinfecam , nego
. Relatio enim
Do)nini tanttlm orit:ur ab extrinfeco ,
&
Deo convenir ¡am confrituto undequaquc
in íuo e{fe tum e fentiali, tum pcrfon ali;
1ac.:irco djcitui: rclario ipíi advenicns ab
extrmfeco, nempe ex produétione creatu–
r~;
rclauioye ·o
PaD~rnitatis
ipfi ab intrinfe–
co
~ompetit,
non
fol~m qui:t fluit ab ef–
f<
ntla cum qua eft
ead.emrealitcr '
&
a
quafohim formaiiter
difiinguitur, fed etiam
quía ctlm E ífentia cl.ivina concurrir ad in–
trinfe0lm confritutionem perfon<E divin<E in
fuo die perfonaJi .
Dices
j.
Boetms libro
1.
de Trinit. cir-.
ca medium, enumeratis pmnibus pr<Edica–
mentis, ait,
Htec cum quiJ in dzvinam ver–
terit pr(IJdicationem cunaa muttmtur qute prti:–
dicari pofJUnt: ad a/iqutd ver
o
omnino non
po–
teft prtedicari.
Ergo ex eo fequitm relatio–
ncm , qu<E efr pr<Edicamentum
ad aliud
,
non Deo realiter competere; ficur conve–
nir fubftantia,
&
q u<E ul
~ra
fubfi<tn tiam
fi–
gnificantur per mod um vel quantitatis; vel
qualitatis, yel aé1ionis, &c.
P..efpondeo
Boctium velle quod relationes
pon s;:odem modo l)t'<Edicentur de Oivinira–
te, quomodo enumiantur c:ftera
yr<Edi~a
menta, fed modo omnino diverfo : Cum
cnim
inquifivifl~tlibro
proxime fcquenti ,
Vtrum
Pater,
t/,3'!
Fi!ius,
~
JpirituJ fané/u¡
d~