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408

PhyficaDi~.X.

fieri,fe<l ípecificurn vitalc

i~mlligendi

indiuiduurn: er–

go tcnninus,

&

falturn eíle illius aél:ionis provt orimr

a

voluntate non Ío\mn debet e(fc Vitale Vt

lic,

Íed tale

vitale arnotis. Patct

coní~quentia,

quia quidqnid eíl:

in aaionc eíl: fieri e(fencialitcr , fed fieri dli:ncialiter

corrcfpondec fall:urn eíle: ergo licue vitalicati aél:io–

nis corrcfpondct vitalitas effeétus,tanquarn faélurn ef–

fc indiuiduationi aél:ionis,quia ficri eíl: correfpondebit

indiuiduurn faél:um e!fe ; quarc

li

indiuiduo ficri non

correípondct indiuiduum faélurn cffc, neque pot(íl:

co1'C(Ípondcte illi ; íimilitcr non poterit correípondc–

re fieri vitali vt íic , vitalitas tanquam faélum c!f(,

arqui vt patct ex diélis, non poccíl: in aél:u Clipernatu•

rali arnoris corrcfponderc aél:ioni ortre

a

poccntia na–

turali indiuiduatio vitalitatis,qu,ia eíl: íupernamralis vt

faél:urn dfe : ergo neque vitalicas , qua: comraél:a

el\:

per calern differentiam poterit corcefpondece aél:ioni

orca:

a

potcntia nacurali.

8

Declaro amplius, quia licC:t Pater a:ternus nó pro-

º

ducat dhiinitatem Filij, quam comrnunicat

Filio ~

&

producat relationem 6Iiationis,identilicatam cum diui–

nitatc, non poterit ab hoc myíl:crio argui dicendo,

poísc crcacuram producere vicalitatem aél:us non

produccndo fupcrnacuralitatcm , & indiuiduationem

illius.

Et ratio

di:

manifell:a,quia hoc contingit in diuinis

propcer inliniram eminentiam ,

&

inliniram perfc–

ébonem di1tinre aéhialitatis,& cmincntiffimarn cxccl–

lcntiam Dei,qua: minime repcriuntur in creacuris, íed

pocius;reperiuomr in illis imperfeél:iones,limicaciones,

&

potentialicaces , & ideo racione harum non poreíl:

concedí illis id,quod propter pcrfcé\:iones diél:as con–

cedimusTrinitatis myll:erio,alias íi hrecconccderencur

creaturis limitaris ,

&

linitis, etiam poffct concedí

il–

lis tocum myítecium Trinitatis , videlicct vnitas

c!fcnci:(cum Trinitate perfonarum ; quod eít ha:–

re1ticum.

8

Przdpuc,quia rclationemquam producit non pro-

1

duél:a d1uinitate producit in indiuiduo non produéla

indiuiduatione <liuinitatis,qu:1: virtualiter diítinguun–

mr, íicm diuinitas,

&.

ipfa relatio. Vnde fi rclatio

il–

la

vt di

inél:a

a

diuinitatc non haberct indiuiduatio–

nem, nullo modo po!fet produci

a

Patre reterno ' ,

&:

ideo fi diffe entia ind!uidualis rclationis filiationis non

po!fet produci

a

Patre retemoifimilitcr non po!fct pro–

duci ipfa relatio, quia res non eít producibilis niíi vt

indiuidua,&c.fedper vos indiL1idnat\o, & Ípccifica

ra–

tio aél:us amoris fupernaturalis non poteíl: pn;,dnci

a volunme naturali: ergo neque vicalitas il\ius amoris

potcrit produci

a

voluntatc, quia vitalicas illa non en

producibilis

a

caufa nifi Vt indiuidua,& ÍUb racione in–

diuiduationis.

Deinde,quia pocentior eítDeus in operando,quam

creatura in operationibus ad extra , fed Deus non po–

ten ira operari,ve concurfuseius terminctur ad racioné

vniucrfalcm folum q11in terminetnr ctiam ad differen–

ciam indiuidnalcm: ergo

a

fortiori creamra non pore–

rit ita concnrrcre ad vicalitatcm, qua: ratio vniuería–

lis eíl:,quin concurrat ad diffcrentiam indiuidualem

il–

lius. M¡nor illa íic probamr, quia aut Deus vult cxi–

íl:ere

fu.um

concuríum in generali, & vt vniuerfalem,

ac indeterminacum tancum, allt vult exiíl:ere decermi–

natum,

&

contraél:um ad differentiam indiuidualem;

o~n

p1:irnum •quia eíl: impo!Iibilc quod dccur

a

parte

re1 vnrnerfale, & indetcrminacum ens fine differentia

indiuiduali, & abítraél:um ab illa,alias daretur figmcn–

tum, &

vniu~rfale

Pla,conicum,quod cít íummum ab–

furdum :.

cr~o

Deus vulr fecnndum: ergo deber pro_

d11cc1e

aliq~1d~c~erminamm

in imliuiduo , quia per

concurfum rnd1u1duum,indiuid11us dfcé\:us nece!fario

pro~uci.tur,

quia omn.i formalitati afüonis corrcípon-

De

Potentia obedietJtiali.

det formalitas cffeél:us ; vnde quia concurfus diufnus

habct rationem communcm correfpondet illi ratio

communis produéla, fcd eíl: ratio indimdua producen–

di : ergo producir rationcm indiuiduam

cffelh1s¡~uare

licut non poceíl: aél:io non eíli: indiuidua, l)PJJ--¡S'oteric

non produccrc racionem indiuiduam in effeél:u, íed íi–

militer aél:io, qua: oritur a voluntate non pocd\: e!fe

vniuerfalis,& indererminata;ergo non porcft produce–

re rem vnincrfalcm, & indercrminaram¡ ergo non po–

reá produccrc v1ralitatem vr lic: ergo producir vitali–

ratem indiuiduam,itavt íi

lit

incapa:i: produccnd1 vtta–

licacem vt indiuiduamlit criam incapax produccndi vi–

ralitatem,Íed intdleél:us eíl: iocapax producend1 mdiui–

duationcm vitalimisvifionis beatificz,quia formalirer

eíl: íupcrnaturalis, & iclem eít de volunrate refpeélu

arnoris charitatis,qnia eít fuperioris ordinis:ergo nullo

modo porerit inrelleél:us 11roducere vt caufa partialis

principalis vitalitatem vifionis b:atificre,nequc volun–

tas vicalitarcm amoris íupernaturalis.

Vltimo impugno aduerfarios,prrecipul:

P.V~Íquez;

Si intclleél:us concurreret vt caufa principafü naturalis

ad vifionem bcatihcam quo perfeél:ior eílet intelleél:us

beati perfell:iorern prnducerervilioncm , íed hoc cíl:

falfum vt ipfe P.varq.prob.cont.Durand,ro. 1. in 1.p;

difp.4i.c.>.n.14.crgo inrelleélusnon concurrit vr can–

fa

principalis naturalis; probatur fequela, quoties drne

caufre principales naturalesconcurrunt ad producendos

fuos effeélns illa,qure efi perfcll:ior producir effeél:um

perfeél:ioré íi ipíi cffcél:us funt capaces maioris,vcl mi–

noris perfeélionis, (cd duo intelleél:us vnus perfcél:ior

alío concurrunt vt dure caufa: naturales principales ad

vifiones bcatilicas,qure funr capacesmaioris,vcl mino–

ris perfeé\:ionis :ergo inrcllcéh1s qui fuerit pcrfeél:ior

perfeél:ioré prodnccc vilionem, minor cít fentcntia P.

Vafq.Maior probacur,cum experiencia,na du:r port'ti<o

viliure in eadé diíl:ácia,illa

qu~

eít pcrfell:ior perfeélio–

ré producct viíionem , licCt Ípccies imprdfa

lir

req\Ja–

lis pcrfcél:ionis,& inreníionis,fed lumen gloria: in sé–

tentia P.Vafq. tanturn habet racioncm fpecieiirnpref–

Ía::ergo íi lumina

funt

a:qualia,& porcntia: inrellcéli–

uis in :equalcs producent inrequalcs viíioncs, & etiam

duo luminofa,illud quod cft pcrfcél:ius producir luccm

magis intcns:í,quia sút caufa: principales naturales,&:

ratio huiusen cuidens,quia quádo aliquod agcns pro–

ducit aliqucm effcél:um naturalitcr producit quanmm

poteíl:,& quanto 1t1aior eít vircus agentis(íi cretera lint

paria)ráto perfeaiorcm producit effeélum.fcd duo in–

tclleél:us beatorum funt in:rqualis perfell:ionis, &

sút

cau[z principales naturales nece!fario produccntes¡er–

go quz fucrit perfeél:ior

pcrfo~liori

modo producer,

fed hoc cft abíurdum in Íent.P.Vafq. ergo inrelkll:us

non el\: caufa principalis namralis.

Tandem,quia ornniscaufa principalis crea

ta

eíl: cau–

fa.feu potcntia naturalis iUius effeélus cuius eít caufa,

fcd intellell:us creatus,ncque complccc,nequc incom–

plere,aut inchoace el\: potenria namralis rcípeél:u vi–

íionis beacificc;,

&

idcm e!l de volúatc reípeél:u aéluú

fupernanualium,vt lace demoníl:rauimusfell:,3. huius

quzítJubfeél:.

r.

ergo nullCJ modo intellell:us, aut vo–

lunta~

eít caufa principalis partía.lis, &c. vilionis bea-.

cificz,

S

V B

SE C

TI O

V.

Jlla

Minor

principalis

rationis

a

priori

am~

plius confirmatur.

Q

Via in omni aél:íone,& produél:ionc Deusdeccr-

8 ,

minat concurfum creatura: quoacl

indiuiduatio~

-

ncrn,

~

crearura dcterminati¡r ad illam, ·qua: dftermi-

.

oatio