408
PhyficaDi~.X.
fieri,fe<l ípecificurn vitalc
i~mlligendi
indiuiduurn: er–
go tcnninus,
&
falturn eíle illius aél:ionis provt orimr
a
voluntate non Ío\mn debet e(fc Vitale Vt
lic,
Íed tale
vitale arnotis. Patct
coní~quentia,
quia quidqnid eíl:
in aaionc eíl: fieri e(fencialitcr , fed fieri dli:ncialiter
corrcfpondec fall:urn eíle: ergo licue vitalicati aél:io–
nis corrcfpondct vitalitas effeétus,tanquarn faélurn ef–
fc indiuiduationi aél:ionis,quia ficri eíl: correfpondebit
indiuiduurn faél:um e!fe ; quarc
li
indiuiduo ficri non
correípondct indiuiduum faélurn cffc, neque pot(íl:
co1'C(Ípondcte illi ; íimilitcr non poterit correípondc–
re fieri vitali vt íic , vitalitas tanquam faélum c!f(,
arqui vt patct ex diélis, non poccíl: in aél:u Clipernatu•
rali arnoris corrcfponderc aél:ioni ortre
a
poccntia na–
turali indiuiduatio vitalitatis,qu,ia eíl: íupernamralis vt
faél:urn dfe : ergo neque vitalicas , qua: comraél:a
el\:
per calern differentiam poterit corcefpondece aél:ioni
orca:
a
potcntia nacurali.
8
Declaro amplius, quia licC:t Pater a:ternus nó pro-
º
ducat dhiinitatem Filij, quam comrnunicat
Filio ~
&
producat relationem 6Iiationis,identilicatam cum diui–
nitatc, non poterit ab hoc myíl:crio argui dicendo,
poísc crcacuram producere vicalitatem aél:us non
produccndo fupcrnacuralitatcm , & indiuiduationem
illius.
Et ratio
di:
manifell:a,quia hoc contingit in diuinis
propcer inliniram eminentiam ,
&
inliniram perfc–
ébonem di1tinre aéhialitatis,& cmincntiffimarn cxccl–
lcntiam Dei,qua: minime repcriuntur in creacuris, íed
pocius;reperiuomr in illis imperfeél:iones,limicaciones,
&
potentialicaces , & ideo racione harum non poreíl:
concedí illis id,quod propter pcrfcé\:iones diél:as con–
cedimusTrinitatis myll:erio,alias íi hrecconccderencur
creaturis limitaris ,
&
linitis, etiam poffct concedí
il–
lis tocum myítecium Trinitatis , videlicct vnitas
c!fcnci:(cum Trinitate perfonarum ; quod eít ha:–
re1ticum.
8
Przdpuc,quia rclationemquam producit non pro-
1
duél:a d1uinitate producit in indiuiduo non produéla
indiuiduatione <liuinitatis,qu:1: virtualiter diítinguun–
mr, íicm diuinitas,
&.
ipfa relatio. Vnde fi rclatio
il–
la
vt di
inél:a
a
diuinitatc non haberct indiuiduatio–
nem, nullo modo po!fet produci
a
Patre reterno ' ,
&:
ideo fi diffe entia ind!uidualis rclationis filiationis non
po!fet produci
a
Patre retemoifimilitcr non po!fct pro–
duci ipfa relatio, quia res non eít producibilis niíi vt
indiuidua,&c.fedper vos indiL1idnat\o, & Ípccifica
ra–
tio aél:us amoris fupernaturalis non poteíl: pn;,dnci
a volunme naturali: ergo neque vicalitas il\ius amoris
potcrit produci
a
voluntatc, quia vitalicas illa non en
producibilis
a
caufa nifi Vt indiuidua,& ÍUb racione in–
diuiduationis.
Deinde,quia pocentior eítDeus in operando,quam
creatura in operationibus ad extra , fed Deus non po–
ten ira operari,ve concurfuseius terminctur ad racioné
vniucrfalcm folum q11in terminetnr ctiam ad differen–
ciam indiuidnalcm: ergo
a
fortiori creamra non pore–
rit ita concnrrcre ad vicalitatcm, qua: ratio vniuería–
lis eíl:,quin concurrat ad diffcrentiam indiuidualem
il–
lius. M¡nor illa íic probamr, quia aut Deus vult cxi–
íl:ere
fu.umconcuríum in generali, & vt vniuerfalem,
ac indeterminacum tancum, allt vult exiíl:ere decermi–
natum,
&
contraél:um ad differentiam indiuidualem;
o~n
p1:irnum •quia eíl: impo!Iibilc quod dccur
a
parte
re1 vnrnerfale, & indetcrminacum ens fine differentia
indiuiduali, & abítraél:um ab illa,alias daretur figmcn–
tum, &
vniu~rfale
Pla,conicum,quod cít íummum ab–
furdum :.
cr~o
Deus vulr fecnndum: ergo deber pro_
d11cc1e
aliq~1d~c~erminamm
in imliuiduo , quia per
concurfum rnd1u1duum,indiuid11us dfcé\:us nece!fario
pro~uci.tur,
quia omn.i formalitati afüonis corrcípon-
De
Potentia obedietJtiali.
det formalitas cffeél:us ; vnde quia concurfus diufnus
habct rationem communcm correfpondet illi ratio
communis produéla, fcd eíl: ratio indimdua producen–
di : ergo producir rationcm indiuiduam
cffelh1s¡~uare
licut non poceíl: aél:io non eíli: indiuidua, l)PJJ--¡S'oteric
non produccrc racionem indiuiduam in effeél:u, íed íi–
militer aél:io, qua: oritur a voluntate non pocd\: e!fe
vniuerfalis,& indererminata;ergo non porcft produce–
re rem vnincrfalcm, & indercrminaram¡ ergo non po–
reá produccrc v1ralitatem vr lic: ergo producir vitali–
ratem indiuiduam,itavt íi
lit
incapa:i: produccnd1 vtta–
licacem vt indiuiduamlit criam incapax produccndi vi–
ralitatem,Íed intdleél:us eíl: iocapax producend1 mdiui–
duationcm vitalimisvifionis beatificz,quia formalirer
eíl: íupcrnaturalis, & iclem eít de volunrate refpeélu
arnoris charitatis,qnia eít fuperioris ordinis:ergo nullo
modo porerit inrelleél:us 11roducere vt caufa partialis
principalis vitalitatem vifionis b:atificre,nequc volun–
tas vicalitarcm amoris íupernaturalis.
Vltimo impugno aduerfarios,prrecipul:
P.V~Íquez;
Si intclleél:us concurreret vt caufa principafü naturalis
ad vifionem bcatihcam quo perfeél:ior eílet intelleél:us
beati perfell:iorern prnducerervilioncm , íed hoc cíl:
falfum vt ipfe P.varq.prob.cont.Durand,ro. 1. in 1.p;
difp.4i.c.>.n.14.crgo inrelleélusnon concurrit vr can–
fa
principalis naturalis; probatur fequela, quoties drne
caufre principales naturalesconcurrunt ad producendos
fuos effeélns illa,qure efi perfcll:ior producir effeél:um
perfeél:ioré íi ipíi cffcél:us funt capaces maioris,vcl mi–
noris perfeélionis, (cd duo intelleél:us vnus perfcél:ior
alío concurrunt vt dure caufa: naturales principales ad
vifiones bcatilicas,qure funr capacesmaioris,vcl mino–
ris perfeé\:ionis :ergo inrcllcéh1s qui fuerit pcrfeél:ior
perfeél:ioré prodnccc vilionem, minor cít fentcntia P.
Vafq.Maior probacur,cum experiencia,na du:r port'ti<o
viliure in eadé diíl:ácia,illa
qu~
eít pcrfell:ior perfeélio–
ré producct viíionem , licCt Ípccies imprdfa
lir
req\Ja–
lis pcrfcél:ionis,& inreníionis,fed lumen gloria: in sé–
tentia P.Vafq. tanturn habet racioncm fpecieiirnpref–
Ía::ergo íi lumina
funt
a:qualia,& porcntia: inrellcéli–
uis in :equalcs producent inrequalcs viíioncs, & etiam
duo luminofa,illud quod cft pcrfcél:ius producir luccm
magis intcns:í,quia sút caufa: principales naturales,&:
ratio huiusen cuidens,quia quádo aliquod agcns pro–
ducit aliqucm effcél:um naturalitcr producit quanmm
poteíl:,& quanto 1t1aior eít vircus agentis(íi cretera lint
paria)ráto perfeaiorcm producit effeélum.fcd duo in–
tclleél:us beatorum funt in:rqualis perfell:ionis, &
sút
cau[z principales naturales nece!fario produccntes¡er–
go quz fucrit perfeél:ior
pcrfo~liori
modo producer,
fed hoc cft abíurdum in Íent.P.Vafq. ergo inrelkll:us
non el\: caufa principalis namralis.
Tandem,quia ornniscaufa principalis crea
ta
eíl: cau–
fa.feu potcntia naturalis iUius effeélus cuius eít caufa,
fcd intellell:us creatus,ncque complccc,nequc incom–
plere,aut inchoace el\: potenria namralis rcípeél:u vi–
íionis beacificc;,
&
idcm e!l de volúatc reípeél:u aéluú
fupernanualium,vt lace demoníl:rauimusfell:,3. huius
quzítJubfeél:.
r.
ergo nullCJ modo intellell:us, aut vo–
lunta~
eít caufa principalis partía.lis, &c. vilionis bea-.
cificz,
S
V B
SE C
TI O
V.
Jlla
Minor
principalis
rationis
a
priori
am~
plius confirmatur.
Q
Via in omni aél:íone,& produél:ionc Deusdeccr-
8 ,
minat concurfum creatura: quoacl
indiuiduatio~
-
ncrn,
~
crearura dcterminati¡r ad illam, ·qua: dftermi-
.
oatio