L
J
B E R
O
C
T A
V V S.
,,
dídicerunt. In Crtta praetera ínter c.rteras Mínoís
íplius leges h:rcocrar,Ne inuiccm compomísad
e=
brierarem.Conftar auccm eum quz hondla cenfea
bar,duibus fuis obferuanda mandalfe.Neqi Mínos
ímprobi homínis infiar,alía ipfe frdffct,alia
faciens
da mandaffer.Caeterum erar confuaudo illa, ut dí"
xi, dífciplína! graáa uerborum collaáo, propter"
caév leges huiulinodi duibus fuis infüruir, quarum
obfcruatíone Creta pcr omne rempus di: frlix,ac
e-=
tia Lacedaemon,ex quo tjs legibus, ucpote díuinís,
Rhadamith• uá cc:Epit.Rhadamanthus aucem uir quidcmbonus
iuder peri- cxáár,a Minoc fiquídem íníl:rud:us erar:nec ramen
r~; ~Ó~~d:.- regía~ d_ifdp~na~
??1ncrn, !ed regí ra_ncum
mini"
g
firare
m
1ud1crisdídiat:unde mdcx penrus appdlac
tus dlEo
plan~
uduá legum cuíl:ode pcr urbcm
u"
fus dt Mínos,ad rdiquam uero Creta cuíl:ode Ta–
lo.Talos enim ter quocannís pagos omnes lufira..
bat,lcges corum obferuarurus,tabulís freís leges in
fculpras drcumfrrcs:undc zreus nomínarus
efi.Hefiodus praecerca fimílía
qu~dam
in ipfum Mínocm
íntulir. Nam cumnomínisilliusmenáonem fedf.:
fer,inquir:Q1i morralíbus regibus przfücir, plurí•
bust}; gentibus imperauit, louis fccpcrum habcns
quo ciuitates regebat. Hic icem fcepcrum Iouis ni"
hil aliud uocar,quam louis dod:rinam,quaCreram
omnc modcrabarur,M
r
N.
Q1am igitur ob caufam
d
Socraccs,fama haec ínter homincs dí!fufa
e!l,
Mb
nocm ipfum rudcm, durumév hominem cxcici!fe<:'
soc.Obquam &tu,o uiropcime,&unufquífq;
ª"
lius cuí fama curae eíl:,G modo fapicís, diligencer
ca
uerc debctis, ne pocácum hominem infenfum alíe
qucm habeatis. Poécae quippe uim maxímam in
u"
tranq; parcem,& ad laudandum, & ad
uicuperan~
dü habcnt.Qua in re profed:o Minos deliquír, cum
huic urbi bdlum indicercc, quae cum caeceris fapien
tibus plurimis,rum ud maxíme poccís omnis gene
Trag~dia
ris,ac rragícis
pr~Cercím
refrrta efi. T ragc:Edia uero
~thc;n~rn
an
Me
eíl: anáquifsíma, nec
U[
pleriq; pucanc
a
Thefpí"
~~tu:~,·:.:.m
de,aut a Phrynicho fumplic ínírium:fed fi perfcru"
tari uoluerís, rcperics traga:díam longe ancíquius
huius duícatís ínucnmm.Haec aucc ex uníucrfa poc
ft
populü uehcmérer obled:ac,atqJ allicít audí{ores,
qua nos Mínoa ferieces,ulri fumus:fed & huius gra
tia tribuca ílla pcnderc nos
coégic.lnhoc ígimr ddi
quít Mínos,cum nos lace!ferec,ex quo eucnít quod
ípfe
qu~ris,uc
infamíseuaderec.Qioniam quod uír
bonus,arq; legícimus,uc fupra díximus,& cxccllcs
paíl:or populi fueric,leges eíus argumcco func,qu;:e
immucabiles perfeuerant, ucpotc uera ciuicarís gu"
bernacione reperca,M
1N.
Verillmílem ratíone,oSo
craces,acculi!fe
uideris.soe
.NÓnne igímr,G uera lo
quor,uidenrurúbi Crecenfes Minoís Rhadaman::
thil}J ciucs anciquifsimís legibus uri<:'M
1N .
Vidétur
fanc. s oc
.lfl:í
ergo prífcorum omníum legumlaco
res excellcntifsimi fucrunc, hominumé¡¡ pafrores,
quemadmodum & Homerus cxercícus duccm pa::
fiorem populí nuncupac.
M 1N.
Prorfus. soc. Age
iraq; per louem amícabílem,fiquís nos rogec,con::
dicor legum drca corporís ualecudinem, quid cor::
pori adhlbec utbonam ualecudínem cueacur<;' reípo
deremus ucíq; red:e ac breuícer,qucid nurrímencum
& exerdcíum,cum incendens,cum rcmíccens,acquc
ira corpus componens.M
1N
.Probc.s oc .Si pofrhac
ícerum qu:rrac, lacor legum ad anímam prrcinen::
riu,eiusl}J pafror opcímus qL1íd íllí adhibcs melíore
effldc<:'quíd nos huí
e
pocífsímíi refpondcbimus, uc
minus de nobís ipíis
del:¡;~cacc
noJ!:ra erubdcamus<:'
M 1 N.
Qiiddícam ncfdo.s. o c.Atturpenímium
utríufque noíl:rumanímís eíl:, fi qu;:e fibtjp!is bos
na,maláuc func ígnorarc,quf uero adcorpus,& ad
alía pcrrinenr,cognofcere uideanrur.
EVTHYPHRO
T O N l
S, V
E
L.
D E
S A N.., ·
C'tlTATE.
MAR..SILII FICINI
AR..GVMENT.
E
V TY P H R.. O
totus in confutationeuerfatur. O!!_o
fa–
aum ell:, ut nonnulli Platonicorum hunc librum
que~1-
admodum Euthydemum &Hippiam,litigiofum uocauerint.
Sed reuera,dum falfas Euthyphronis de lana1tate opiniones
Socrates confutar. uenant1bus ueritarem illius uell:igia fi–
gnat.lnhoc igitur libro, atq; etiam in Gorgia fanfütatem Pla
ro nominar eam iuftitia: partem,qua: fuum deo tribuit.Suum
trihuit deo,qui illa qu:i: fin
e medioaccepit
a
deo,deo reddit.
Corpus quidem ut Plato in
üb.Denatura diíputat,ab elenien
tis quamor, naturalem fp
eciei complexionem
:l.
ca:lefübus
fpha:ris,panes anima: qua: trahuntur
aff~fübus
a
da:monibus
&animis fiderum ípha:rarumé¡; fuícepimus: rationem uero
ac menrem noll:ri parentis imaginem, ab ip
fo mundi totius
op16ce fine ullo ca:licolarum aut da:monum
minill:erio.Hc;c
itaq;
dei
íunt,ha:c deo reddenda, atq; ha:c r
etribmio fanlti-
.
tas nuncuparnr.
~n
pra:cedit pietas,religio ícquitur. Ell: P1eras.
enim pierasdei parentisagnitio.Sanétitas, ems qµod dei ell:,
San~1.ras.
deo agniro rerributio.Relig10, eius quod
deo
redditum ell: Rel1g10.
aísid~a m~dit~tione
iull:isé¡; operibus
c~m
deo ip_fo indiífo-
hi~1üs
re_ligauo:ut
~1ent?
fap1ens ille
d1xen~,
fun1culum
~n-
Funiculus in
pltcem d1ffic1le Cohu,fumculum mquam exp1etate, fanfüta- Colubilis.
re , religioncé¡; connexum.Pietas fanéliratem excirar,fanéH-
tas pietatem confirmat
&
fitncit. Sanéliras quoq; relig!onem
mouet.Reügio religar fanélitatem: prius enim hoc uel inll:m
él:u,uel infpiratione,ueladmonitione opus ell:, quo deum u-
num noll:rum dfe parentem fide indubia cogitemus, quam
pietatem eífe uolút.Cum quis ill:aconcepir, mox omnem mé
tis
&
rationis intentionem in deum oofccodum amandumg;
figit.Arq; bunc in cognoícendaamandaé¡; diuinitate freque-
tem inruitum fanélitatcm Mercurius quoque definir. Ex bac
Bagranri in deum intentione mentisé¡ue ardore fit lit omnia
de1 opera,inll:ituta,mancfata meditemur exerceam11sé¡;,
&
a(-
fiduo quic9uid ad eius uenerationem pertinct, relegamus.
O!Emobrem nos ipfos relegando religantes deo , reüoíofi
fumus.Hac amem definitione &dill:méHoneprremiffa,qua::
de fanfürate inEmhyphronc, uel alibi
a
Platone dicuntur,
perfpicua fiunt. Cumé¡; dicimr íanétum quod an1atur
a
deo,
ue
rum ell::fedquia.fanétum, amatur :ideo, non quia amatur
ell:
fanétum.Etquia amatur,amatum ell::non tamen quia ama-
~~".:;~1~1~~:~(~1~¡~~3f~na~;a:~cr~t!'c,ll:;~~~!na°.n~~~~;•clfe:t~~
ipfa potiusretributionc ac deuotionc
conftJlu.Pr~terea
cum
dic1tur,Sanaicas cura minifiradei,uer
um 'Juoq; dicitur. Sed
ad quod opus dci miniftra?Ad conuerfioae anima:. Opus
e–
nim
dei
efi,creare,conucrtere,purgare,1lluminare,perticeie.
Cú primú perpietatis inll:inétum mfpirando cóuertere deus
ad
(e
incip1t animum, illa ipfa afsenfio qua (efe libenter ín
conuertentcm deum animus ipíe relhtuit, fanaitas nuncu–
patur, qua: qnidem mimll:ra dei cll: ad conuerfioncm perfi–
ciendam.Additurpoll:remo, SanéHtas frientia uouend1,&
(a
crificandi deo. hoc maximc ad reltgionem pertinet,qua: fan–
él:itatem,ut diximus, comitatur. Voucndo petit, facnlicando
dat.Q!id petit :\ deo?feipfum. O!!_id
deo
dat?fcipfum. Ideam
li
9ure mmente diuinaell:petit, quam Mcrcurius petijr aPi–
mandro.Datautem naturam fuam Idea: participem.
·
E V T H Y P H R O
S
O–
C R ATE S.
~~~~§1
VI
D
nouí
Ó
Socrates acddír, quod Occafio dia–
praercrmíc~ens
exudcariones
in
L
y~
log1.
cío, circa rt'gís portícü hic uerfaris<:'
.
Neq; mim caufa nunc ábí ulla eíl:,
~~~~·!!!Jquemadmodum
míhi,ad regem.s o.
Non caufam hanc Euchyphro,fcd accufaáonem
A::
chenien[es uocanc.
E
v
T .
Qiíd aís<;'num ce aliquís
d
accuf