Table of Contents Table of Contents
Previous Page  89 / 714 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 89 / 714 Next Page
Page Background

L

J

B E R

O

C

T A

V V S.

,,

dídicerunt. In Crtta praetera ínter c.rteras Mínoís

íplius leges h:rcocrar,Ne inuiccm compomísad

e=

brierarem.Conftar auccm eum quz hondla cenfea

bar,duibus fuis obferuanda mandalfe.Neqi Mínos

ímprobi homínis infiar,alía ipfe frdffct,alia

faciens

da mandaffer.Caeterum erar confuaudo illa, ut dí"

xi, dífciplína! graáa uerborum collaáo, propter"

caév leges huiulinodi duibus fuis infüruir, quarum

obfcruatíone Creta pcr omne rempus di: frlix,ac

e-=

tia Lacedaemon,ex quo tjs legibus, ucpote díuinís,

Rhadamith• uá cc:Epit.Rhadamanthus aucem uir quidcmbonus

iuder peri- cxáár,a Minoc fiquídem íníl:rud:us erar:nec ramen

r~; ~Ó~~d:.- regía~ d_ifdp~na~

??1ncrn, !ed regí ra_ncum

mini"

g

firare

m

1ud1crisdídiat:unde mdcx penrus appdlac

tus dlEo

plan~

uduá legum cuíl:ode pcr urbcm

u"

fus dt Mínos,ad rdiquam uero Creta cuíl:ode Ta–

lo.Talos enim ter quocannís pagos omnes lufira..

bat,lcges corum obferuarurus,tabulís freís leges in

fculpras drcumfrrcs:undc zreus nomínarus

efi.He

fiodus praecerca fimílía

qu~dam

in ipfum Mínocm

íntulir. Nam cumnomínisilliusmenáonem fedf.:

fer,inquir:Q1i morralíbus regibus przfücir, plurí•

bust}; gentibus imperauit, louis fccpcrum habcns

quo ciuitates regebat. Hic icem fcepcrum Iouis ni"

hil aliud uocar,quam louis dod:rinam,quaCreram

omnc modcrabarur,M

r

N.

Q1am igitur ob caufam

d

Socraccs,fama haec ínter homincs dí!fufa

e!l,

Mb

nocm ipfum rudcm, durumév hominem cxcici!fe<:'

soc.Obquam &tu,o uiropcime,&unufquífq;

ª"

lius cuí fama curae eíl:,G modo fapicís, diligencer

ca

uerc debctis, ne pocácum hominem infenfum alíe

qucm habeatis. Poécae quippe uim maxímam in

u"

tranq; parcem,& ad laudandum, & ad

uicuperan~

dü habcnt.Qua in re profed:o Minos deliquír, cum

huic urbi bdlum indicercc, quae cum caeceris fapien

tibus plurimis,rum ud maxíme poccís omnis gene

Trag~dia

ris,ac rragícis

pr~Cercím

refrrta efi. T ragc:Edia uero

~thc;n~rn

an

Me

eíl: anáquifsíma, nec

U[

pleriq; pucanc

a

Thefpí"

~~tu:~,·:.:.m

de,aut a Phrynicho fumplic ínírium:fed fi perfcru"

tari uoluerís, rcperics traga:díam longe ancíquius

huius duícatís ínucnmm.Haec aucc ex uníucrfa poc

ft

populü uehcmérer obled:ac,atqJ allicít audí{ores,

qua nos Mínoa ferieces,ulri fumus:fed & huius gra

tia tribuca ílla pcnderc nos

coégic.ln

hoc ígimr ddi

quít Mínos,cum nos lace!ferec,ex quo eucnít quod

ípfe

qu~ris,uc

infamíseuaderec.Qioniam quod uír

bonus,arq; legícimus,uc fupra díximus,& cxccllcs

paíl:or populi fueric,leges eíus argumcco func,qu;:e

immucabiles perfeuerant, ucpotc uera ciuicarís gu"

bernacione reperca,M

1N.

Verillmílem ratíone,oSo

craces,acculi!fe

uideris.so

e

.NÓnne igímr,G uera lo

quor,uidenrurúbi Crecenfes Minoís Rhadaman::

thil}J ciucs anciquifsimís legibus uri<:'M

1N .

Vidétur

fanc. s oc

.lfl:í

ergo prífcorum omníum legumlaco

res excellcntifsimi fucrunc, hominumé¡¡ pafrores,

quemadmodum & Homerus cxercícus duccm pa::

fiorem populí nuncupac.

M 1N.

Prorfus. soc. Age

iraq; per louem amícabílem,fiquís nos rogec,con::

dicor legum drca corporís ualecudinem, quid cor::

pori adhlbec utbonam ualecudínem cueacur<;' reípo

deremus ucíq; red:e ac breuícer,qucid nurrímencum

& exerdcíum,cum incendens,cum rcmíccens,acquc

ira corpus componens.M

1N

.Probc.s oc .Si pofrhac

ícerum qu:rrac, lacor legum ad anímam prrcinen::

riu,eiusl}J pafror opcímus qL1íd íllí adhibcs melíore

effldc<:'quíd nos huí

e

pocífsímíi refpondcbimus, uc

minus de nobís ipíis

del:¡;~cacc

noJ!:ra erubdcamus<:'

M 1 N.

Qiiddícam ncfdo.s. o c.Atturpenímium

utríufque noíl:rumanímís eíl:, fi qu;:e fibtjp!is bos

na,maláuc func ígnorarc,quf uero adcorpus,& ad

alía pcrrinenr,cognofcere uideanrur.

EVTHYPHRO

T O N l

S, V

E

L.

D E

S A N.., ·

C'tlTATE.

MAR..SILII FICINI

AR..GVMENT.

E

V TY P H R.. O

totus in confutationeuerfatur. O!!_o

fa–

aum ell:, ut nonnulli Platonicorum hunc librum

que~1-

admodum Euthydemum &Hippiam,litigiofum uocauerint.

Sed reuera,dum falfas Euthyphronis de lana1tate opiniones

Socrate

s confutar. uenant1bus ueritarem illius uell:igia fi–

gnat.ln

hoc igitur libro, atq; etiam in Gorgia fanfütatem Pla

ro nomi

nar eam iuftitia: partem,qua: fuum deo tribuit.Suum

trihuit deo,qui illa qu:i: fin

e medio

accepit

a

deo,deo reddit.

Corpus quidem ut Plato in

üb.De

natura diíputat,ab elenien

tis quamor, naturalem fp

eciei co

mplexionem

:l.

ca:lefübus

fpha:ris,panes anima: qua: trahuntur

aff~fübus

a

da:monibus

&animis fiderum ípha:rarumé¡; fuícepimus: rationem uero

ac menrem noll:ri parentis imaginem, ab ip

fo mundi totiu

s

op16ce fine ullo ca:licolarum aut da:monum

minill:erio.Hc;

c

itaq;

dei

íunt,ha:c deo reddenda, atq; ha:c r

etribmio fanlt

i-

.

tas nuncuparnr.

~n

pra:cedit pietas,religio ícquitur. Ell: P1eras.

enim pierasdei parentisagnitio.Sanétitas, ems qµod dei ell:,

San~1.ras.

deo agniro rerributio.Relig10, eius quod

deo

redditum ell: Rel1g10.

aísid~a m~dit~tione

iull:isé¡; operibus

c~m

deo ip_fo indiífo-

hi~1üs

re_ligauo:ut

~1ent?

fap1ens ille

d1xen~,

fun1culum

~n-

Funiculus in

pltcem d1ffic1le Cohu,fumculum mquam exp1etate, fanfüta- Colubilis.

re , religioncé¡; connexum.Pietas fanéliratem excirar,fanéH-

tas pietatem confirmat

&

fitncit. Sanéliras quoq; relig!onem

mouet.Reügio religar fanélitatem: prius enim hoc uel inll:m

él:u,uel infpiratione,ueladmonitione opus ell:, quo deum u-

num noll:rum dfe parentem fide indubia cogitemus, quam

pietatem eífe uolút.Cum quis ill:aconcepir, mox omnem mé

tis

&

rationis intentionem in deum oofccodum amandumg;

figit.Arq; bunc in cognoícendaamandaé¡; diuinitate freque-

tem inruitum fanélitatcm Mercurius quoque definir. Ex bac

Bagranri in deum intentione mentisé¡ue ardore fit lit omnia

de1 opera,inll:ituta,mancfata meditemur exerceam11sé¡;,

&

a(-

fiduo quic9uid ad eius uenerationem pertinct, relegamus.

O!Emobrem nos ipfos relegando religantes deo , reüoíofi

fumus.Hac amem definitione &dill:méHoneprremiffa,qua::

de fanfürate inEmhyphronc, uel alibi

a

Platone dicuntur,

perfpicua fiunt. Cumé¡; dicimr íanétum quod an1atur

a

deo,

ue

rum ell::fed

quia.fanétum, amatur :ideo, non quia amatur

ell:

fanétum.Et

quia amatur,amatum ell::non tamen quia ama-

~~".:;~1~1~~:~(~1~¡~~3f~na~;a:~cr~t!'c,ll:;~~~!na°.n~~~~;•clfe:t~~

ipfa potiusretributionc ac deuotionc

conftJlu.Pr

~terea

cum

dic1tur,Sanaicas cura minifiradei,uer

um 'Juoq; d

icitur. Sed

ad quod opus dci miniftra?Ad conuerfioae anima:. Opus

e–

nim

dei

efi,creare,conucrtere,purgare,1lluminare,perticeie.

Cú primú perpietatis inll:inétum mfpirando cóuertere deus

ad

(e

incip1t animum, illa ipfa afsenfio qua (efe libenter ín

conuertentcm deum animus ipíe relhtuit, fanaitas nuncu–

patur, qua: qnidem mimll:ra dei cll: ad conuerfioncm perfi–

ciendam.Additurpoll:remo, SanéHtas frientia uouend1,&

(a

crificandi deo. hoc maximc ad reltgionem pertinet,qua: fan–

él:itatem,ut diximus, comitatur. Voucndo petit, facnlicando

dat.Q!id petit :\ deo?feipfum. O!!_id

deo

dat?fcipfum. Ideam

li

9ure mmente diuinaell:petit, quam Mcrcurius petijr aPi–

mandro.Datautem naturam fuam Idea: participem.

·

E V T H Y P H R O

S

O–

C R ATE S.

~~~~§1

VI

D

nouí

Ó

Socrates acddír, quod Occafio dia–

praercrmíc~ens

exudcariones

in

L

y~

log1.

cío, circa rt'gís portícü hic uerfaris<:'

.

Neq; mim caufa nunc ábí ulla eíl:,

~~~~·!!!Jquemadmodum

míhi,ad regem.s o.

Non caufam hanc Euchyphro,fcd accufaáonem

A::

chenien[es uocanc.

E

v

T .

Qiíd aís<;'num ce aliquís

d

accuf