Table of Contents Table of Contents
Previous Page  33 / 476 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 33 / 476 Next Page
Page Background

PRACTICO'.

15

.

~u.

falta; .

y

pasando

i11~S ~delant~1.

!l~a

palabra aspera;

y

por

ultil1)~,

~p'li,ando e~ <;~~tigo

donde

el

natu~

I:al fqere .

tan.

defeétuoso , que

no~

b~ste

para su 'enmienda nad.a

~e

10,

precedente .:

d.~?iendose

el.egir

~aes-.

t~~os

de tan

~eln-plada,

y

Justa

ln~o~'

1~,

que

lo

que obraren

en

esto se.}

,1

.

1}leralne1,1te

p~ra

conseguir

el fin de-;

-

s~·ado.

de

la enseñanza

del

discipu--)

lo, sin

que

l~

irritacjon de sus

fal~

f

I

l'

.

t~s

les

haga

I

pender á el

rig<?f , .

ni el ;

ap1of;

Ó.

el

~espeto

les

detengan

la.;

n1f1no pa,ra

el,

castigo.

X'

si

est~ :

equilibrio

pareciere

(asi,

iplpraética~

1

b)~ .

en

la

~~queza

humana)

conclu~

i

yamos,

que

"lo

mejor .será

lo

qU~ i

.. l

~

I

"JI

,~.

.

lnas

se

acerfare.a·

el;

y

qt~e

tocandq')

el

recpnocéi-19 .i

el

padr~

'capáz

~ de~;.J

b.er

~

elegir

r , ,

'y

reprob~F. ! ~aestros~ ,)

hasta

encon~rar,

con

,~1 .

il}as

adeql13,"!..

clS?,

sin

<:ol}s~ryar

por

l}i~guna

ra-

~

30n

el

qu~ ~

nQ

lo

fuere. ',

,Y

si

par~ . ~

la

I