.s
CONTROVERSIA
I.
dj.vinitus revelata..
An[am
eid~~
opi,nioni
pr~bere, Y~detur
P.
Concina
(l
1')
ce,;
Ieoris ex
Dominicanorum
FamlIta Scnptor, qUl RehglOnum examen Metaphyfi_
r;,is principiis, ae ratioClnatiooibus
inaitutl:l.llln01\ efli! mediulll aptum , quo
vera
det~gatur
Religio" probare contendens, examen íIlud atnl!mar fac.iliuud
--- falfas, .quam ad veram ·Religionem homines dueere,. 'le fini veta: detegenda:
ReJigionis prorfus opponi.
(l4
)
Si enim metapb,y,/icis principiis,
ac
ratioci–
nationibus inaicutum Religionum examen ad falCas faeilius, quall1l ad veram
Religionem homines tlueat, lieere
v.id'etu,r homini ex metaphyficis
principi.is.ratiocinanti ea admittere falfarum Religionum dogmata, qua: a¡j.rnürere
Cbri.
fiíano
non
Ii.~et
aOen[um pra:ftanti rev.elacioni Divina:' ,
qu.emad~odum
docuit
.PompanaJiu$ •
·CAPUT ' II.
Fidem .non ,efJe raticmi natur.ali e.ontrariam pr.o¡'atur.
VII.
RAtioniS lílatural is nomine v,lm i!Jam ¡nteHigo, qua hornin.
es.
ab
jpCo
nltur~
Auétore Deo donati fumus; qua. vericates qua,
[da.rnper Cefe
,evidentes :fine u.l1o di(curfu immediaee .cogl'lOfómus;
&
qua alias
v:el
cerras
veritates, veI .eciam
·ca1Jr.umpmbabi,ks per difcur[um inferimns.
Arque
hac
~i p~ura
.a nobis. -cogaoCci cuique pr?.pria
experienc~a confi~t" plur~
cogn,o[ci
omn1OO non PQlfe
~
ae plura cogno(cl , tamquam lmpoffiblha.
H1l1c ahqLLl
fecundum rationem
fune, alja
fupra .r.atianem,
&
ali<1\
contra-, yatjonem.
Ea
fecun–
dum rationem
dieuntur effe , qU<r \';era , -aut probabilia,
·dre
inteJli.gere poBu.–
mus, eas dumtaxat ideas 'examinantes, quas fenfibus,
aut
reAe.lG-ione. acquiri–
mus,
&
ql1~
vera,
a,ut probabilia
.ene per
cleduétionc::m
det~gimus· ._
Ea
fupra
.r.ationem
erre dicuntur, quorum veritas, aut probabilitas- ex
p~incipiis
naturaw
licer cog,nitís deduci rpinime poedl per, natuvalem, illarionem.
Jt.l,
deniqpc di•
.cuntur .eífe
comra .ratianem,
qua: cum claris, ac di(Unais nofir1S ¡.deis Gonfiare
,QmnínO non golf/me .• Sic, ut."
Joannis Locltii
exemplo. utar.,
(25,)
Dei t1-xifiell.,
tia eft
fe.ct(y¡dumr41tionem,
quía eas ideas examinantes., quas fenfibus acquiri •.
mus, ve! re8"exione
exiO:er.eDeum fadle intelligimus • Plurium Deoru,m elCi–
!tentía dl:
,contra rationem .,
quia, Encium a fe .exiftencium, ac perfeaiffimorum
pluralitas cum c1aris" ae diílio étis noRris ¡deis.
conO:at',~
ORlO
ino non poten •
l!1~rtuor,um
,denique refurreaiQ.,
ea
.fupra r4tiol2em,
quia ex ¡deis, quas fen"..
bus, .aut reflexione aequirimus, ioferre
p~r.
na.rurales illationes nom po,{f¡'¡lnuS ,.
mortuos onines aliquando refurreéturos, qllemadmodum revela,tío niv¡na d.o–
<;et .'
Jam.
vero
~omp.Ontftia,
ca:terifque e)usopinionem <lefenuentibus Auétor.i,
bus coacedend·um omnino,
dt"
plur,es,
c:hriftiance
Religjonis vericaces\ .elTe
fuprlt.
r..atianem
,.
quod
defign{lt .dumtaxat
,
ut
cita~us
Tournelyu,s.
animadvertit, ex una
}lane fublimitatem "
~
.alticudinem inacccffarn
myO:o.morum·Fidei ,
~.
e.)¡¡
alce.
1".a
(
l) )
Tom0.1. operis
ltlllíc;
~
A
nn.
17~
4.
VenJitiis
editi, Gui titu¡'us
ea :
Def/a Religione r;ve-
1:1f4 .ctmtra
g it
Ateifti,
Dei/Ii MMerialifti
~ Indijflrentipi~
che
negano la
verita
de'
Miftlr;,
Li–
hfi
cinque .del
p,
Let/.or.e
FA
JJ~ni.ello
Comí'.a den' Ordine de' PredicatlJ1i.
(l.
J,
ca4J.
4·
pag.H.)
,c .2:4)
Dfmo(frsro per ora .brevemente.,
Ait
p ,
OJncina, (pag,H.) che la 'ViII
de'
Met4/iJici
ya–
%.[~cmJ,
e del/' ef.lJme de21e R.eiigioni non.e .opportftna per
r¡~r~'I:Iau,
lit._
veril,
ed uní,a
r¡velal" d.
n ,O,
At
po~ pnn~um
arguUlemum
-<luo
id
probat,
h.l!c adda:
(pag,
3).)
Si aggíugne
,
che
qUi–
/lo Efame
PIU
facJi"!mte conduce
alta
.credlV%.t1
delle faife
,
che .delllh'Ver/4 ]J.eligione.
Id
conacur
p:obJre,
ae delDde
Ita -concJ udlt,
Adunf:Jue
14
'Vía
dett'
ef411U
m etlJjiJico el/a
e
del
tutti
comr~
TIa
aUa
fc.operta
d,Ua &ligio128 v era.
.
1
(15 )
VId:
opQS
de intellelJu huma}!J.O a z.ock,io tlNg/ice
(criptum, &,in
Galli,um
idiol,l1a tral)S·
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Amfl~ /odami
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