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1

QE_:rlt.

vJc.ima-.

Vtrum

Dem dependeat

a'7 afio.

,i'D7

·:c~probant

·aiccntcs dari in Deo limicacioncm ; eodcm

perquam Deus primo diffcrt ab omni crcarnra ita de-–

modo fan61:us Bonauencura Doél:oc Eccleli:e omniuo

bcc conuenire I?co,vc fine.limiratioue ad gcnus ab[o–

negindum docec dad

i~1

Deo,& in

~iu.iuis

perC01.1is:de-

lucum,ve! rclac1uum prredicem

1

de Deo, & de ipfo af–

peudenciam,quia argu1c dependencia

1mp

er~c~1onc'.n

firmecur,nam orn111s

pcrf~él:io

attributi in radice debec

in depeiidtnte. Sanéhis Hdanlls

hb.9.de

Tnmcare he

r~Cple11demcrgo vniu~rfal!cas

illa perfeél:ionis G.picn–

aic,Conficeoces eres pccfonas in

vna e!íen

cia,íine

cgc-

tia,qua:

in

genere fap1em1a: datur fine rdlrifiionc ad

Race,tine depende11c1a, finc.panpermc,

&

linmacione;

hoc

ve\

illud genusdcbcc re[plendere in radice illius

Jic ille,quod

anee

docucncDiuus Dionytius hb. de di-

quaccnuscalis,,1ure indc.pendenci.a

en

íub racione inde-

"uiois numinibus vbi poll:quam

a

Deo racion..:m effe-

pendenda:.Exemplo manifefüffimo dcclaramr , quia

·ausexcludit:S•f1lmr

fur~tiom111

dependen11a, ne

fu-

nulla pcrfcél:io dacm in proprieracibus, qure non ccf–

periori11t1éponam_u. refPeE"fo alteriP-1 negare debem•tJ:

plendeacin dfencia. <'crbi gracia, hominis vel Angeli,

~ia

vehement1us proruht Cyrillus Alexandnnus

&

nnll~

el!:

~crfrél:to

producendi

fo

camis arboris, py–

l1b.

¡

,()ialogorum

de

Tvihitace inccc f-knniam,&

Cy-

n,

verb1 gracia,vcl alccnus, qu:i: non conricineatut

¡

11

rillum,vbi pott mulra conclud.c.

lmpcrftllio ablegari

trunco,& in radice,vc experiencia pacer , imo eciant

debet,rcfp"' dcbu,per q11am idfin11a11t /11n11a11on11,&

in diuin1s,qula cllencia Dei qu.E diuinicas tll:,eíl: radix

>&

focr&I~

depende1Jsi&1mperfellionemo.

atrribucorum íapienti:i:,&

~1íericordire

non Colum li–

'S VBS E·CTIO

l.

Rationib1U probatur.

Q

Via acciculu.s c:ll:de Fide Deum elfe

a

íe oninina

9

1ndependencem, vr docet Diuus Thomas prim1

pacte fupra cicacus ,P.Suare-¿, & rdiqu1 Doél:ores,

&

hanc indcpendenriam

c!IC

alfcrunc quafi prunam radi'–

cem omnium p:rfcébonum d1uinarum,ac proi11dc ha–

·bere omnem ¡>erfeél:ione!n ind ependcnti.i: co modo

quo fapientia diuina haber omnem racionern;omnern

perfcél:ionem íimpliciler fimplicem in genere Capicn–

rire ,

&

eciam ficnt fan&itas d111iAa eíl infinira in dfc:

fanél:iracis fin'lplicicer,&

fi~

de rehquis acmbmis ab[o–

lutis,qure onmia ex eo quod omnem perfcél:io11om ha–

bcanr non vocancur,ncquc íi1nc quomodocumque,Ced

\'Orius omni-fap\cntia,omni "bonitas, omni-fa11él:itas,

&c.

(ed independentia illa qure Gfl: virwahter aur no–

'firo modo concipiendi prima,

&

maior .petfeél:io,

cíl:

infinita,& abfolucc fimplidccr perfeél:a:ergo ell: omni–

independencia;mnc tíc, quia in Deo dacur omnif.1pié–

c1a, omnibonicas, oninifanél:itas nullo modo pocdl: da–

'ti in Deo,ncque relariuc, neque abfolutc aliqua1gno–

'Lrntia oppoGca fapiencia: , aliqua malitia oppofica bo–

'nicati,a\iquoJ peccarnm óppoíicum lanél:lcan, qu.c di–

cant negatio11em illarum,& rario cíl ma1ufeíl:

, quia

·om11iíapiencia ,

&

aliqtia

11011 fapiemia 'Opponuntur

-concradiél:orie,&

Ge

de cxterjs; arqui 11cquc

rclariu~,

nequc abfolure darnr oppo!icio comradiél:oria vnius

prxJicaci cum prredicato aliquo abfoluro i11finicam per–

feél:ionem fimpl1citer fimplicem concinenre(liccc inter

lJ.elarioncs ip(1s

d~rnr

oppofitio rclariua:)etgo exiílcn–

tibus in Deo his

p~rfeél:lonibus

ab[olucc fimpliciccr

íimplic1b,1s, fine aJdico coaucniennbus Deo omnifa–

pientia, omnibonicate, omnifon&itatc nullo modo

¡:.oceíl: verihca1i co

1madill:oriu.m

ilhus,ii\ en aliqna 11ó

fan.:l:iras,qua: peccarum;ell: ahqua non fap1e1ma, qu:e

ignorancia efl:,quia iam vedficarcntur fimul de eedem

peo dua: concradiél:orire fimul,& fic D=us finrnl effct

<>mni fapiens,& non omni íapiens,&c._quod el!: impoC–

fibih: ex il\o axiomace, impo!Iib1le el!: 1dem fimul

clfc,

&

non clfe.

\o

Tune

fic

1ndcpenclencia,qt1:c de fiJe co1111enit :Oe.o

abColucc , ac fimplicicer in omni

~enere c~nuen1c

ip!i , quia

cíl:

radix vniuer[alis , omm fap1ent1:E,<>m -

ni boniraris omni fantl:icacis ,

&

cerera " ergo íicut

'rnmi illi ve ira dicam.Ccu amibnta ica conneniuut Deo

vr limpliciter,& abíolmc, fine vl\a hmicacione in ge–

nere ab[oluco,allt rclatiuo priedicenmrde illo,ac proin–

dc,íine vlla rell:riél:ione ad hoc,vd i\\ud genus aflirL

mccur de Deo: fic fimilicer, imo

a

forriori radix om–

nium amib11corum

qua:

indcpc:ndenria,ícu afeitas e!4

miramr ad genus abfolucmn,ícd cciam in gmere rela-

. tiuo,vcrc extcndicur,& prredicaiur de relacionibus ,

&:

ideo hrec

d!

ve.ca

pra:dicario : relat·io pacernitatis ell;

Deus,rclatio filiacionis el!: Deus,&c. (

&

in mea fen–

tenria tranfcendit ipfas relaciones) alias diuinitas no11

eífet prima radix Ol'l}lliUm pcrfeél:ionum,lCd clfe

a

fe,&

elfe

independ~ns

el!: proprium conílirutiuum diui•

niratis ,

&

cA: ipfa diuiniras formaliíliml: : ergo

cít

ra–

d_ix om111urn perfeél:ionum,finc abfolmarum,fiue rela–

.nuarum.

Q.!!od

patetet cuidcnter.; nam ideo Oeusi1aber ralé

1

i.

fCcund1tatcm,& ram cxcellcnrcm nacuram , ve íimul

fic vna elfentia,& rres perÍOn.E,quia eíl: primum ens

a

[e omnino indcpcndcns ,

&

ideo nulla cr.eacura potell:

elfo

vna eífenc1a;& nes pcrfone,quia nulla ereatura el!:

pmnum ens

~

fo

indcpénd ns,& J1oc nuVus eciam ca:–

curiens negauir : ergo ex vi independencire Deus eíl:

tri:rns,& vnus:ergo Ocus quacem1s indepcnckas,&

a

fe pr:Edicamr de d1U1,;)is rd:nionibus

il

forcior!, qua1n

pra:d1cacuc vt bo1rns , ve fapiens , omnipocens, quia

íi

ve Deus fonnali!Iimc,p1xd1carur de dininis celacio–

nibus_, & formalillime Deus fic independens omnine

in qnancum Deus:crgo in quanrum independens om–

nino pca:dicacur de diuinis (elacionibus ,

&

lic

inde–

pendencia abfolma conucr.iens.Deo ,.conucniet etiam

cliicumque perfo11:r,& íic verjfi_cabitur perfona filij e!t

omnino indcpendens,Úcuc perlona

filij

el!:

fimplicitc~

Dcus.

Ergo ita connenic indcpcndcntia Deo, ve fine limi-

1

~

tationc: ad geirns abíolumm, vcl relaciuum pra:dicacuc

de ipío '

ergo

in omni gcntre"talis i11dcpendcnti2 efl:.

omniindependentia : ergo nequc in genere abíoluco,

neque in genere relaciuo porell: dari dependcmia,quia

'ficnt c\ependencia opponicur indepcndenci:e,ira depen–

dencia dl: non inJcpendcnrla,vt patct in fapienria,eciá

i1

1

~irate,na¡n

quia bonitasdbomni boAitas,in om-

ni gcnerc,fine limicacionc:irn malicia propccc oppoli–

cioncm cum bonicace el!: 11011 bonicas,

&

quia bonira&

opponicur

conrradiél:o~ic

ex eo,quod omni bonitas fito

omni non bonicaci,& ..'!1ctti non aoi" iraci, ac per co11-

.fequc11s expellic

a

Deo omnem,& qn

~cttmque

mali–

tiam,qure Íunc non boniraces :ica fimiliter omniinde–

pcndentia,fine limicc,cxpellet<onuadiél:oric, fiue

re•

larióc,liue abfolmc,omncm non ind<:<pendentiam ,

&:

aliquam non indepcndemiam• fod ficut omnis depcn•

dencia el!: omnis non indopcndenria: ita

aliq~

depen–

dencia el!: aliqua non inllepcndenria:crgoindependcn–

cia Dei,qu:E omnis indcpcndcnria en,& el!: pvlma oml

<0iµm radix,

&

prima fimplicitilt fimplex perfcél:io

0

maiorqlle omnibus neíl:ro modo concipiendi, expcllet

non folum in genere abfo\uro,[ed cciam in genere re–

latiuo omnem,& <¡llancmnque dcpendentiam, fiue ad

inrra,fiue ad exera , 1ictn

.quia

Deus en cns increamm

expdlit

a

fe omnem,& quamcumque ratloncm crea-

C

e

1

<ura:.