1
QE_:rlt.
vJc.ima-.
Vtrum
Dem dependeat
a'7 afio.
,i'D7
·:c~probant
·aiccntcs dari in Deo limicacioncm ; eodcm
perquam Deus primo diffcrt ab omni crcarnra ita de-–
modo fan61:us Bonauencura Doél:oc Eccleli:e omniuo
bcc conuenire I?co,vc fine.limiratioue ad gcnus ab[o–
negindum docec dad
i~1
Deo,& in
~iu.iuis
perC01.1is:de-
lucum,ve! rclac1uum prredicem
1
de Deo, & de ipfo af–
peudenciam,quia argu1c dependencia
1mper~c~1onc'.n
firmecur,nam orn111s
pcrf~él:io
attributi in radice debec
in depeiidtnte. Sanéhis Hdanlls
hb.9.deTnmcare he
r~Cple11demcrgo vniu~rfal!cas
illa perfeél:ionis G.picn–
aic,Conficeoces eres pccfonas in
vna e!íencia,íine
cgc-
tia,qua:
in
genere fap1em1a: datur fine rdlrifiionc ad
Race,tine depende11c1a, finc.panpermc,
&
linmacione;
hoc
ve\
illud genusdcbcc re[plendere in radice illius
Jic ille,quod
anee
docucncDiuus Dionytius hb. de di-
quaccnuscalis,,1ure indc.pendenci.a
en
íub racione inde-
"uiois numinibus vbi poll:quam
a
Deo racion..:m effe-
pendenda:.Exemplo manifefüffimo dcclaramr , quia
·ausexcludit:S•f1lmr
fur~tiom111
dependen11a, ne
fu-
nulla pcrfcél:io dacm in proprieracibus, qure non ccf–
periori11t1éponam_u. refPeE"fo alteriP-1 negare debem•tJ:
plendeacin dfencia. <'crbi gracia, hominis vel Angeli,
~ia
vehement1us proruht Cyrillus Alexandnnus
&
nnll~
el!:
~crfrél:to
producendi
fo
camis arboris, py–
l1b.
¡
,()ialogorum
de
Tvihitace inccc f-knniam,&
Cy-
n,
verb1 gracia,vcl alccnus, qu:i: non conricineatut
¡
11
rillum,vbi pott mulra conclud.c.
lmpcrftllio ablegari
trunco,& in radice,vc experiencia pacer , imo eciant
debet,rcfp"' dcbu,per q11am idfin11a11t /11n11a11on11,&
in diuin1s,qula cllencia Dei qu.E diuinicas tll:,eíl: radix
>&
focr&I~
depende1Jsi&1mperfellionemo.
atrribucorum íapienti:i:,&
~1íericordire
non Colum li–
'S VBS E·CTIO
l.
Rationib1U probatur.
Q
Via acciculu.s c:ll:de Fide Deum elfe
a
íe oninina
9
1ndependencem, vr docet Diuus Thomas prim1
pacte fupra cicacus ,P.Suare-¿, & rdiqu1 Doél:ores,
&
hanc indcpendenriam
c!IC
alfcrunc quafi prunam radi'–
cem omnium p:rfcébonum d1uinarum,ac proi11dc ha–
·bere omnem ¡>erfeél:ione!n ind ependcnti.i: co modo
quo fapientia diuina haber omnem racionern;omnern
perfcél:ionem íimpliciler fimplicem in genere Capicn–
rire ,
&
eciam ficnt fan&itas d111iAa eíl infinira in dfc:
fanél:iracis fin'lplicicer,&
fi~
de rehquis acmbmis ab[o–
lutis,qure onmia ex eo quod omnem perfcél:io11om ha–
bcanr non vocancur,ncquc íi1nc quomodocumque,Ced
\'Orius omni-fap\cntia,omni "bonitas, omni-fa11él:itas,
&c.
(ed independentia illa qure Gfl: virwahter aur no–
'firo modo concipiendi prima,
&
maior .petfeél:io,
cíl:
infinita,& abfolucc fimplidccr perfeél:a:ergo ell: omni–
independencia;mnc tíc, quia in Deo dacur omnif.1pié–
c1a, omnibonicas, oninifanél:itas nullo modo pocdl: da–
'ti in Deo,ncque relariuc, neque abfolutc aliqua1gno–
'Lrntia oppoGca fapiencia: , aliqua malitia oppofica bo–
'nicati,a\iquoJ peccarnm óppoíicum lanél:lcan, qu.c di–
cant negatio11em illarum,& rario cíl ma1ufeíl:
, quia
·om11iíapiencia ,
&
aliqtia
11011 fapiemia 'Opponuntur
-concradiél:orie,&
Ge
de cxterjs; arqui 11cquc
rclariu~,
nequc abfolure darnr oppo!icio comradiél:oria vnius
prxJicaci cum prredicato aliquo abfoluro i11finicam per–
feél:ionem fimpl1citer fimplicem concinenre(liccc inter
lJ.elarioncs ip(1s
d~rnr
oppofitio rclariua:)etgo exiílcn–
tibus in Deo his
p~rfeél:lonibus
ab[olucc fimpliciccr
íimplic1b,1s, fine aJdico coaucniennbus Deo omnifa–
pientia, omnibonicate, omnifon&itatc nullo modo
¡:.oceíl: verihca1i co
1madill:oriu.milhus,ii\ en aliqna 11ó
fan.:l:iras,qua: peccarum;ell: ahqua non fap1e1ma, qu:e
ignorancia efl:,quia iam vedficarcntur fimul de eedem
peo dua: concradiél:orire fimul,& fic D=us finrnl effct
<>mni fapiens,& non omni íapiens,&c._quod el!: impoC–
fibih: ex il\o axiomace, impo!Iib1le el!: 1dem fimul
clfc,
&
non clfe.
\o
Tune
fic
1ndcpenclencia,qt1:c de fiJe co1111enit :Oe.o
abColucc , ac fimplicicer in omni
~enere c~nuen1c
ip!i , quia
cíl:
radix vniuer[alis , omm fap1ent1:E,<>m -
ni boniraris omni fantl:icacis ,
&
cerera " ergo íicut
'rnmi illi ve ira dicam.Ccu amibnta ica conneniuut Deo
vr limpliciter,& abíolmc, fine vl\a hmicacione in ge–
nere ab[oluco,allt rclatiuo priedicenmrde illo,ac proin–
dc,íine vlla rell:riél:ione ad hoc,vd i\\ud genus aflirL
mccur de Deo: fic fimilicer, imo
a
forriori radix om–
nium amib11corum
qua:
indcpc:ndenria,ícu afeitas e!4
miramr ad genus abfolucmn,ícd cciam in gmere rela-
. tiuo,vcrc extcndicur,& prredicaiur de relacionibus ,
&:
ideo hrec
d!
ve.capra:dicario : relat·io pacernitatis ell;
Deus,rclatio filiacionis el!: Deus,&c. (
&
in mea fen–
tenria tranfcendit ipfas relaciones) alias diuinitas no11
eífet prima radix Ol'l}lliUm pcrfeél:ionum,lCd clfe
a
fe,&
elfe
independ~ns
el!: proprium conílirutiuum diui•
niratis ,
&
cA: ipfa diuiniras formaliíliml: : ergo
cít
ra–
d_ix om111urn perfeél:ionum,finc abfolmarum,fiue rela–
.nuarum.
Q.!!od
patetet cuidcnter.; nam ideo Oeusi1aber ralé
1
i.
fCcund1tatcm,& ram cxcellcnrcm nacuram , ve íimul
fic vna elfentia,& rres perÍOn.E,quia eíl: primum ens
a
[e omnino indcpcndcns ,
&
ideo nulla cr.eacura potell:
elfo
vna eífenc1a;& nes pcrfone,quia nulla ereatura el!:
pmnum ens
~
fo
indcpénd ns,& J1oc nuVus eciam ca:–
curiens negauir : ergo ex vi independencire Deus eíl:
tri:rns,& vnus:ergo Ocus quacem1s indepcnckas,&
a
fe pr:Edicamr de d1U1,;)is rd:nionibus
il
forcior!, qua1n
pra:d1cacuc vt bo1rns , ve fapiens , omnipocens, quia
íi
ve Deus fonnali!Iimc,p1xd1carur de dininis celacio–
nibus_, & formalillime Deus fic independens omnine
in qnancum Deus:crgo in quanrum independens om–
nino pca:dicacur de diuinis (elacionibus ,
&
lic
inde–
pendencia abfolma conucr.iens.Deo ,.conucniet etiam
cliicumque perfo11:r,& íic verjfi_cabitur perfona filij e!t
omnino indcpendens,Úcuc perlona
filij
el!:
fimplicitc~
Dcus.
Ergo ita connenic indcpcndcntia Deo, ve fine limi-
1
~
tationc: ad geirns abíolumm, vcl relaciuum pra:dicacuc
de ipío '
ergo
in omni gcntre"talis i11dcpendcnti2 efl:.
omniindependentia : ergo nequc in genere abíoluco,
neque in genere relaciuo porell: dari dependcmia,quia
'ficnt c\ependencia opponicur indepcndenci:e,ira depen–
dencia dl: non inJcpendcnrla,vt patct in fapienria,eciá
i1
1
~irate,na¡n
quia bonitasdbomni boAitas,in om-
ni gcnerc,fine limicacionc:irn malicia propccc oppoli–
cioncm cum bonicace el!: 11011 bonicas,
&
quia bonira&
opponicur
conrradiél:o~ic
ex eo,quod omni bonitas fito
omni non bonicaci,& ..'!1ctti non aoi" iraci, ac per co11-
.fequc11s expellic
a
Deo omnem,& qn
~cttmque
mali–
tiam,qure Íunc non boniraces :ica fimiliter omniinde–
pcndentia,fine limicc,cxpellet<onuadiél:oric, fiue
re•
larióc,liue abfolmc,omncm non ind<:<pendentiam ,
&:
aliquam non indepcndemiam• fod ficut omnis depcn•
dencia el!: omnis non indopcndenria: ita
aliq~
depen–
dencia el!: aliqua non inllepcndenria:crgoindependcn–
cia Dei,qu:E omnis indcpcndcnria en,& el!: pvlma oml
<0iµm radix,
&
prima fimplicitilt fimplex perfcél:io
0
maiorqlle omnibus neíl:ro modo concipiendi, expcllet
non folum in genere abfo\uro,[ed cciam in genere re–
latiuo omnem,& <¡llancmnque dcpendentiam, fiue ad
inrra,fiue ad exera , 1ictn
.quia
Deus en cns increamm
expdlit
a
fe omnem,& quamcumque ratloncm crea-
C
e
1
<ura:.