Table of Contents Table of Contents
Previous Page  226 / 714 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 226 / 714 Next Page
Page Background

~os

Phyíica Difp. V l

I.

potell: contradici Symbolo Athanaíij

a

rota Ecclcíia

approbato: ergo tcnet perfeétillimc ,

&

cum fumm_a

proprktatc comparado D. Arhanaíij in hoc quod h–

cut Chníl:us irn conlhrnimr in dfe rotiusex humani–

tare,& Vc1bo diuino,vt nihil minus neque mag1s ha–

beat pra:ter i!la coníl:itlltiua (vt aliqui ha:retic1 fom–

niabaut:)ira íimiliter homo nihil plus,neque minusha–

beat, quam carnem humanam . &ammam rationalem

limul lumpt<is,

&

vnitas, atqlli totalitas,

&

incegmas

pcr vos cll: aliquid d1íl:inélum

a

matecia) forma

&

\• nione~

ergo manifcíl:l: colligimr ex comparat1one,&

fcopoquem collimat rcéta rah comparatione D.Atha–

naí.

&

fine pcincipa\itcc intemo ab 11\0 excludend1(ni–

m1rum aliquic\ amplius emir.nis a Chri!lo Domino

prn:tcr humanicacem, Vcrbum da11nrnn,

&

vnionem

hypoíl:aticam ) hominem nihil entitatis addere diíl:in–

a marcria,focma & vnione, aut habere prreter illas.

Forrius iníl:o,qma,

ve

ait AthanaGus,Chriflus non

dill:inguicur ab humanitate,

&

Ve1bo

Dei

vniris inter

!e ;

lcd Chriíl:us efl totum co;npoficum conO-ans ex

Verbo diuino,& hnmanitate vnitis; ic;; \'t ne<; Verbú

diuinú litadctquatcClrnfllls ncc lrnman1cas , (cd vcrú–

que !imul íir Chriflus complete: ergo iam romm ex

D .Arhanafnon di!linguimr ab om111bus confümriuis

propriis : ergo nec homo c11m qllo fadt compar.uio–

ncm ad Chníl:mn ex eo,quod comm íirdill:ingucrm

a

fuis partibus r6 1conll:imtiuis e!Íentialibus,qma

(j

ho–

mo ex eo quod tomm eíl: diflingueretur; omnc totum

diflingneretnr; quia callíalis in vno requiualet vniucr–

fali;vnde idem ell: dicere,quia hic eíl aninhl rationale

cll: horno;quia hocdifgregatiuum viíus

~íl:

album, ac

diccre: Omne animal racionale cll: horno,& omne af–

íeél:um albcdine

dl:

album: fed D.Athanaf.aít Ch1i·

!l:um in quancum totum non diíl:ingui

a

coníl:ituciuis

proprils limlll li.unptis,& vnicis,neque conllimi

i9

ef–

fe rotius per totalicatem \liíl:mél:am ab vnionc : ergo

non omne romm diíl:inguimr ab omnibus parribus !i–

mul fumptis,,:k vnitis:

Dices,non ornne rotum dill:ingui :diíl:ingui amcm

totum eífentiale,quia tale >!ll:.

Jo

Sed contra hanc [olntionem multa: dcrnonll:ratio-

nes longit1s po•1';ntur a me, dum rationibus agitabitur

1;1egotiu01; [cd nnnc pra:cisc ex verbis D.

Athanaf

. íic

cuidencer dcíl:mo talem folutionem,nam D.Athan.rc–

dc

callcbat hominem compoíimm ex materia,& for–

ma rationali cffe tomm el1enciale,& Chriílum Domi-

, lll:!m quatenus conll:itutum ex humanicatc ,

&

Vcrbo

elle totum pcrÍonale, aut rornm fuppolirnm;

&

nihil·

lominus comparando vtrnmqac totum nu!lam ditferé–

t!á

reper~t

imer

i~la

data opera cóparando ipfa,fed po–

cm:

max1111a~1

coucment1am ailignar ínter vtrnmque

totu, & fic a1t co modo quo fe haber Chrill:us rcÍpe–

él:u humanitatis, & Vcrbi diuini vnitorum ínter fe

nihil addendo Í<1pra talía conll:itutina , ac proindc nu[.

lo modo dill:in&ucndo fe ab illis: ita firnili modo fe

haberc homiDem.-efpeétu carnis

human~

, & anima:

rationalis limul íumptarum) & vnitarum) & fic ait:

Nam ficur anima rationalis,& caro vnus cll: homo:íta

Deus

.&

horno vnus ell: Chriíl:us: ergo in Ícn.tcmia

D .Arhan. nullum tornm,nequ'" dTenrialc,neqnc fup–

polic_alc,auc

pcr~onale

addit aliquam rocalitatem fupra

omm:vconfütum.;a fi!ll1l! Cumpta,ac proindc nullo mo–

do diíl:inguimr ab ipfis.

,

~ec valec

diccre quod Chcill:us etiam dill:inguatur

a

[u15

conll:iruriuis addcndo tota!itacem , 1c proindc

comparacionem D.AthanaLccnerc contra nos,& non

contra

~dL1e1forios.

J l

.

Q~ia_hoc:

en

fummurn abíurdum in fide,rum quia

In

_confünm~ne

Chriíli vltimum quod aducnir cll:

vlt1.mus rerm1.nL1s, !ícd Cuppoíiraliras Vcrbi diuini eíl:

vlt1mus tcnrnnus: ergo quod vlt.imo aducnir cll: per_

De (ompojito naturali.

fonaliras Vcrbi diuini iurc quidcm optimo ,

quia,\~

cimus tcrminus deber vlrimo aducnirc, alfas pofhlti–

mum adurniret aliud v!timum,

&

íic primum vlti–

mum non ellec vlnmum, fed potius pcnllltimmn,

&

ficdTCr limul vlrimum ,

&

non vlumum, qu:i:ell:

conrradiél:io; ne igm1r hoc frquarur, diccndum eíl: in

coníl:irurionc Chnll:i poíl: vlrimum nihil aducnire,

quod coníl:imat Chrill:un\ , [ed vr iam diél.urn ell: vl–

imum in conílimrione Chnfli cíl: tcrminus calis con–

ll:irntion!s,& rerminus cíl: pcríonalirasVerbi díL1ini:er–

go poi!: períonahtatem Verbi diuini nihil aduenir

coníl:inmoni

Chníl:t

quod

fir

cocaliras Explicarm hoc,

quia idem eíl:

cri;;:

rerminarum , ac

dfc

vlñmo con–

!l:m1tum,licnr vira hominis

e!t

v

!rimo confütuta quan–

do ell: terminara,

&

runc cíl: terminara quando vkra

tenninum non an1plius progredituc; quod eriam pa–

tee in omnibus

rcb~s

tcrmrnaus, quct vltra tcrminum

non progrcdiumur amplius,quod cxpliCllit Ariflor. in

mctaph dcfinicns cenuinum his vecbis :_

Ter111imu

•ft

mtra q11em omnia

pn1m,

extra q11em

mhíl

ef/

acc1pe–

rc p11mi:

iraquc terminus ita terminar,

&

finir con•

!l:icmioncm , rci vt vlrrn terminum non pcogrcdiatur

illa pcr add1tioocm alicuius enmacis coníl:ituemis ip–

fam, alias c!fecccrminus ,

&

non e!fer tcrminus , cí–

fcr vlrimum,

&

non eífet v!tin1um.

E~emplo

manih:–

fio declatatur in linea,qua: non progredimr v!tra v!ti–

n~um

indiuilibile,quia cfi rermurns. Item conflitutio

Parris'~ccrni

a dininirarc progrcdirur ad Patcmiratcm,

quia diuinitas in illa conll:icmione non eíl: teuninus,

vltra Parcrnicarcm aucem nullo modo progredirur ta–

lis coníl:iturio, quia Parcrnitas efl ccrminus illíus ; [ed

perfon;ditas Vc1hi diuim ell vlrimus recminus coníl:i–

rucionis Clrt1fli Domini :ergo vltra Verbum diuinum

tcrmiuantem humanicaccm 1mlla

totalita~

addirur

coníl:imens Chrillum Domimun in elle toc/us perfo–

n:i.', alias iam conll:imno Chriíl:i vltra teunlnum vlti-

. mum fuum progrederemr, ficutconíl:imrio Chrill:i

in

quamurn perfona progredirnr viera conflirutionern ef–

fenrialem humanitacis Chriíl:i,quia lrnmanitati

Chri–

!l:i

e!fmrialirer conflimta: in elle humani¡atis vlrirno

:aduenit perfonalicas Verbi fuppolirans talcm huma-.

nicatcm ,

&

conílimens Chrífium in

clfc

per–

fona:.

Tune ctiam , quia per vos totalitas illa cf•

íer formalitas cotius ; ergo caderct fupra macerü.•

le , aut vnircmr materiali , ficut albedo cadit fu–

.pra parictem,

&

anima rationalis aduenic materia: pri–

mre,& vnirur ipli; omne cnim formale, fcu fo ·r¡¡a ad–

uenit íupra matcrialc, & informar illud; Ícdin Chri–

!l:i

Do1Y1i11i coníl:itutione Cola roralitas ell: vltimmn

. formale coníl:imcns in c!fe torius perfona: ; ergo rcli–

qua confütutiua,[cilicct humaniras,

&

Verbum diui–

nnm Cune materialc: ergo humanitas,

&

Vcrbum di·

uinum rccipiunc rotaliratem, & informantur ab illa:

fed dicere Verbum diL1lnum rcciperc realircr,& infor–

mari a rotalitate eíl: ha:rccicmu : ergo nullo modo el!:

dicendum roralitatem aduenire, ve formal

e

re[pcltu

Verbi dinini.

Ncc valer diccre, talem rotalitarem non aducnire

vt formale per modum lt>rma: , fcd potius vt formalc

per modurn rermini : ergo iam v!timus rccminus di;

ampliu~erminabilis;

liquidem Vecbum diuinum ter·

minatur pcr toralirarem. Pra:rcrea in Verbo diuino

diccretur vna 'l'nio hypoll:atica per quam Verbum

diuinum tenninarct qL1ali aél:inc humanitarem,

&

daremr alia vnic hypoíl:acica, quali paililla, pcr quam

pa!Iiuc renninaremr Verbum dillinum

a

rotalira·

, te co modo, qno hnmaniras

a

Verbo diuino tcr–

rminamr ;

[ed

h?nc mn!tiplicationcm encirarnm

rerpic1r omnj•io

fieles Carholicas

;

imo fi non

re(picerct •

lcd

íolum

non

affim\aret

• non

dJ;