~os
Phyíica Difp. V l
I.
potell: contradici Symbolo Athanaíij
a
rota Ecclcíia
approbato: ergo tcnet perfeétillimc ,
&
cum fumm_a
proprktatc comparado D. Arhanaíij in hoc quod h–
cut Chníl:us irn conlhrnimr in dfe rotiusex humani–
tare,& Vc1bo diuino,vt nihil minus neque mag1s ha–
beat pra:ter i!la coníl:itlltiua (vt aliqui ha:retic1 fom–
niabaut:)ira íimiliter homo nihil plus,neque minusha–
beat, quam carnem humanam . &ammam rationalem
limul lumpt<is,
&
vnitas, atqlli totalitas,
&
incegmas
pcr vos cll: aliquid d1íl:inélum
a
matecia) forma
&
\• nione~
ergo manifcíl:l: colligimr ex comparat1one,&
fcopoquem collimat rcéta rah comparatione D.Atha–
naí.
&
fine pcincipa\itcc intemo ab 11\0 excludend1(ni–
m1rum aliquic\ amplius emir.nis a Chri!lo Domino
prn:tcr humanicacem, Vcrbum da11nrnn,
&
vnionem
hypoíl:aticam ) hominem nihil entitatis addere diíl:in–
dü
a marcria,focma & vnione, aut habere prreter illas.
Forrius iníl:o,qma,
ve
ait AthanaGus,Chriflus non
dill:inguicur ab humanitate,
&
Ve1bo
Dei
vniris inter
!e ;
lcd Chriíl:us efl totum co;npoficum conO-ans ex
Verbo diuino,& hnmanitate vnitis; ic;; \'t ne<; Verbú
diuinú litadctquatcClrnfllls ncc lrnman1cas , (cd vcrú–
que !imul íir Chriflus complete: ergo iam romm ex
D .Arhanafnon di!linguimr ab om111bus confümriuis
propriis : ergo nec homo c11m qllo fadt compar.uio–
ncm ad Chníl:mn ex eo,quod comm íirdill:ingucrm
a
fuis partibus r6 1conll:imtiuis e!Íentialibus,qma
(j
ho–
mo ex eo quod tomm eíl: diflingueretur; omnc totum
diflingneretnr; quia callíalis in vno requiualet vniucr–
fali;vnde idem ell: dicere,quia hic eíl aninhl rationale
cll: horno;quia hocdifgregatiuum viíus
~íl:
album, ac
diccre: Omne animal racionale cll: horno,& omne af–
íeél:um albcdine
dl:
album: fed D.Athanaf.aít Ch1i·
!l:um in quancum totum non diíl:ingui
a
coníl:ituciuis
proprils limlll li.unptis,& vnicis,neque conllimi
i9
ef–
fe rotius per totalicatem \liíl:mél:am ab vnionc : ergo
non omne romm diíl:inguimr ab omnibus parribus !i–
mul fumptis,,:k vnitis:
Dices,non ornne rotum dill:ingui :diíl:ingui amcm
totum eífentiale,quia tale >!ll:.
Jo
Sed contra hanc [olntionem multa: dcrnonll:ratio-
nes longit1s po•1';ntur a me, dum rationibus agitabitur
1;1egotiu01; [cd nnnc pra:cisc ex verbis D.
Athanaf. íic
cuidencer dcíl:mo talem folutionem,nam D.Athan.rc–
dc
callcbat hominem compoíimm ex materia,& for–
ma rationali cffe tomm el1enciale,& Chriílum Domi-
, lll:!m quatenus conll:itutum ex humanicatc ,
&
Vcrbo
elle totum pcrÍonale, aut rornm fuppolirnm;
&
nihil·
lominus comparando vtrnmqac totum nu!lam ditferé–
t!á
reper~t
imer
i~la
data opera cóparando ipfa,fed po–
cm:
max1111a~1
coucment1am ailignar ínter vtrnmque
totu, & fic a1t co modo quo fe haber Chrill:us rcÍpe–
él:u humanitatis, & Vcrbi diuini vnitorum ínter fe
nihil addendo Í<1pra talía conll:itutina , ac proindc nu[.
lo modo dill:in&ucndo fe ab illis: ita firnili modo fe
haberc homiDem.-efpeétu carnis
human~
, & anima:
rationalis limul íumptarum) & vnitarum) & fic ait:
Nam ficur anima rationalis,& caro vnus cll: homo:íta
Deus
.&
horno vnus ell: Chriíl:us: ergo in Ícn.tcmia
D .Arhan. nullum tornm,nequ'" dTenrialc,neqnc fup–
polic_alc,auc
pcr~onale
addit aliquam rocalitatem fupra
omm:vconfütum.;a fi!ll1l! Cumpta,ac proindc nullo mo–
do diíl:inguimr ab ipfis.
,
~ec valec
diccre quod Chcill:us etiam dill:inguatur
a
[u15
conll:iruriuis addcndo tota!itacem , 1c proindc
comparacionem D.AthanaLccnerc contra nos,& non
contra
~dL1e1forios.
J l
.
Q~ia_hoc:
en
fummurn abíurdum in fide,rum quia
In
_confünm~ne
Chriíli vltimum quod aducnir cll:
vlt1.mus rerm1.nL1s, !ícd Cuppoíiraliras Vcrbi diuini eíl:
vlt1mus tcnrnnus: ergo quod vlt.imo aducnir cll: per_
De (ompojito naturali.
fonaliras Vcrbi diuini iurc quidcm optimo ,
quia,\~
cimus tcrminus deber vlrimo aducnirc, alfas pofhlti–
mum adurniret aliud v!timum,
&
íic primum vlti–
mum non ellec vlnmum, fed potius pcnllltimmn,
&
ficdTCr limul vlrimum ,
&
non vlumum, qu:i:ell:
conrradiél:io; ne igm1r hoc frquarur, diccndum eíl: in
coníl:irurionc Chnll:i poíl: vlrimum nihil aducnire,
quod coníl:imat Chrill:un\ , [ed vr iam diél.urn ell: vl–
imum in conílimrione Chnfli cíl: tcrminus calis con–
ll:irntion!s,& rerminus cíl: pcríonalirasVerbi díL1ini:er–
go poi!: períonahtatem Verbi diuini nihil aduenir
coníl:inmoni
Chníl:t
quod
fir
cocaliras Explicarm hoc,
quia idem eíl:
cri;;:
rerminarum , ac
dfc
vlñmo con–
!l:m1tum,licnr vira hominis
e!t
v
!rimo confütuta quan–
do ell: terminara,
&
runc cíl: terminara quando vkra
tenninum non an1plius progredituc; quod eriam pa–
tee in omnibus
rcb~s
tcrmrnaus, quct vltra tcrminum
non progrcdiumur amplius,quod cxpliCllit Ariflor. in
mctaph dcfinicns cenuinum his vecbis :_
Ter111imu
•ft
mtra q11em omnia
pn1m,
extra q11em
mhíl
ef/
acc1pe–
rc p11mi:
iraquc terminus ita terminar,
&
finir con•
!l:icmioncm , rci vt vlrrn terminum non pcogrcdiatur
illa pcr add1tioocm alicuius enmacis coníl:ituemis ip–
fam, alias c!fecccrminus ,
&
non e!fer tcrminus , cí–
fcr vlrimum,
&
non eífet v!tin1um.
E~emplo
manih:–
fio declatatur in linea,qua: non progredimr v!tra v!ti–
n~um
indiuilibile,quia cfi rermurns. Item conflitutio
Parris'~ccrni
a dininirarc progrcdirur ad Patcmiratcm,
quia diuinitas in illa conll:icmione non eíl: teuninus,
vltra Parcrnicarcm aucem nullo modo progredirur ta–
lis coníl:iturio, quia Parcrnitas efl ccrminus illíus ; [ed
perfon;ditas Vc1hi diuim ell vlrimus recminus coníl:i–
rucionis Clrt1fli Domini :ergo vltra Verbum diuinum
tcrmiuantem humanicaccm 1mlla
totalita~
addirur
coníl:imens Chrillum Domimun in elle toc/us perfo–
n:i.', alias iam conll:imno Chriíl:i vltra teunlnum vlti-
. mum fuum progrederemr, ficutconíl:imrio Chrill:i
in
quamurn perfona progredirnr viera conflirutionern ef–
fenrialem humanitacis Chriíl:i,quia lrnmanitati
Chri–
!l:i
e!fmrialirer conflimta: in elle humani¡atis vlrirno
:aduenit perfonalicas Verbi fuppolirans talcm huma-.
nicatcm ,
&
conílimens Chrífium in
clfc
per–
fona:.
Tune ctiam , quia per vos totalitas illa cf•
íer formalitas cotius ; ergo caderct fupra macerü.•
le , aut vnircmr materiali , ficut albedo cadit fu–
.pra parictem,
&
anima rationalis aduenic materia: pri–
mre,& vnirur ipli; omne cnim formale, fcu fo ·r¡¡a ad–
uenit íupra matcrialc, & informar illud; Ícdin Chri–
!l:i
Do1Y1i11i coníl:itutione Cola roralitas ell: vltimmn
. formale coníl:imcns in c!fe torius perfona: ; ergo rcli–
qua confütutiua,[cilicct humaniras,
&
Verbum diui–
nnm Cune materialc: ergo humanitas,
&
Vcrbum di·
uinum rccipiunc rotaliratem, & informantur ab illa:
fed dicere Verbum diL1lnum rcciperc realircr,& infor–
mari a rotalitate eíl: ha:rccicmu : ergo nullo modo el!:
dicendum roralitatem aduenire, ve formal
e
re[pcltu
Verbi dinini.
Ncc valer diccre, talem rotalitarem non aducnire
vt formale per modum lt>rma: , fcd potius vt formalc
per modurn rermini : ergo iam v!timus rccminus di;
ampliu~erminabilis;
liquidem Vecbum diuinum ter·
minatur pcr toralirarem. Pra:rcrea in Verbo diuino
diccretur vna 'l'nio hypoll:atica per quam Verbum
diuinum tenninarct qL1ali aél:inc humanitarem,
&
daremr alia vnic hypoíl:acica, quali paililla, pcr quam
pa!Iiuc renninaremr Verbum dillinum
a
rotalira·
, te co modo, qno hnmaniras
a
Verbo diuino tcr–
rminamr ;
[ed
h?nc mn!tiplicationcm encirarnm
rerpic1r omnj•io
fieles Carholicas
;
imo fi non
re(picerct •
lcd
íolum
non
affim\aret
• non
dJ;