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Seélio

xi.

'Problema

t.

f/i'rtutu mornles in DetJ.

fitnul

tendere

in

bonitarem tl'éaram fecundum fe

(Jl

proprer illarn,

a~

etiam propter ipfom Deum¡

lnde inferc dari

in'

Deo morales virrmes partiali–

·rer,quia fecundum partem aélus,nempe fecúdum

fpecialem illius forma litatem,tendunt

in

bonita·

tení.deatatn propter feipfarn. Sic,habet fpeciali-

JJtm

C4'cl

ter

s.

94.

Et

icfom renet Cardinalis I.rngo Difp.

LuJ.

0 •

2..

él.e

Fide

n.

135 ..

• ' ·

v..

R

·

..

1243. P.RuizDTf.n. 'ss.Seéb..

n.

16.

licer non

r.

UI~

(U-

r

.

0..:

~

JiftmEl1one

prima fe11tent1aconvemat,::imrmans unum tantu

~s

4dmit·

atfi

él:um amoris propter ídem fo1male mocivum

'~·

Qmnes \'.Írrures

~orales

cópleéli,ac: propterea il-

P.Hemtl.

bs

difiing1;1i

nón

paífc fpecie quafi pbyfica , fed

tantum materialiter,velut partes extenfionis cjuf–

de~ 1volüionis,Í1cut

fcientiaequi,& fcienria leo–

nis, quod docuerat Numero antecedenti. AJdit

tamen diftingui fpecie morali propter diverfam

confonanciam

wm

diélami.ne

rellre rationis.

P.Hernelmam T

o

rno i.Titulo 5.Difp.2.Cap.

'1t4'TltX•

r

·

fli"''"'•

9.

&

1

o.

in Deo veras morales vmutes agno1c1t,

.M4gi{1cr

.Alhi~

Ílt

' ad>t11t111t,

&

txpli·

"'·

.AJfigiuJtio

hab1111um

pi-ofpuia–

hblH all1-

6.,mmt,.

&

ficexplicat;Ut in

aélu,v.g.fubl~vandi

miíeriam

fir

refpeél:us

ad

divinam bonitatern ur, ad obje–

il:um formale,

&

eriam ad confonamiam

fp~ci.tlé

talis'Virrutis, qme eíl: ratio increata incrá Deum

habens pro objeél:o materiali exreríorem foble–

ndonem.

<2.\:1i1

vero volicio Dei

m

aétus líber

cfi,externa aélione complecur,faltem de connota–

to:&

ralis aélio pro objlélo formali opus hone–

fium habet;quaG per communi,arionem 1dioma–

tum dici porefi alh1m mifericordix m Deo habe–

re pro objelto formali honefiatem crearre aélio–

Jlts foblevandi miíeriarn,& ita de aliis.Sic

i

lle ci–

t·ato loco.Q!;!i

ta~n

Titulo

6.

Difput•

.z..

Cap.8.

P.Hurradi íentemiam ampleélitur.,& poílea To–

mo 2.Titulo.

1

o.Dilpur+ Cap.

1.

n.

8.

~umdem

impugnar. Cur, aurqualiter, videndum apud ip-

fum.

'

• 112.44. Maglíl. Albiz Tra-2.2.Selt.ulrirna con–

cedem Deum amare poíle creatarn boniratem

f>roprer ipfam, & ex hoc capite non-implicare in

Deo virtures moral'es fpecialirer diéhs

¡

addir et–

iamG dicamus creatam honefiatem vinutum non

poíle

a

Deo arnari ni.Gpropccr feipfú,p0!fe tamé

falvári in Deo virtutes morales,qure

fint

aélus di–

{,tinéli fpecie ab amare Dei. Aic ergo quod licet

·cum amarur objc:élum crea rum propter. Deú il le

adus

fit

abfolme ejufdem fpectei curn aéluramo–

ris folius Dei:fi tamen objeélú illud haber fpecia–

Jem honeílatem,aétum elfe diHinélre fr.e,ciei ma–

terialis,c¡u~

poceíl: etiam vocari difünél:10 forma–

lis;G nomine diílinétionis forma lis incelligitur di–

ftirtétio eílemialis,ut volune mulri. Ad eum modú

quo,fi d:i.renrur dllo homines , qui haberent :mi–

mas ejufdem fpeáei ,

matt:ria~

tamen difiinélas·

fpecie,illi eífent difünél:i {pecie rnateriáli,nó for–

mali.Cum ergo Deus amare poílit creacatn hone–

flatem virrmú,etiamfi proprer fe amet,tales altus

erunt difiinlli eílemialirer inter

fe~

&

etiam ab

amore, quq Deus fediligit: poterunrq;dici nltus

vircurum moralium;

CtL

c.:¡uia conrinenr rationi::Ín

genericam illarum v. g.

l

ublevationem miferire,

aut requalitatem , qure

íl:

propria ju!foire: tum

etiam

f

pecificarn modo diéto.

Ad quem aumn habicum pertineat in crearis

aél:us,qui verfacur c1rca hondlarem moralern, &

eriá haber mocivum charicatis,refponder:Si aétus

~ni

ordinis naturalis> pertinere ad

fp~c;ialé

babi:;

tum acfquiíitum squi

diariratls f'ormalirer

J

&

,;

4

/,ttr

4

mffericordia!,aut liberalirarÍ.5 materialiter: quia

~ttfis.

. cui1ibet aélui naturali relpondec fuus habicus ad•

quiíirus:effet amero habirns

pr~diél:us

difiinllus

l

fpec:ie ab habim charicatis nacuralis,&

ab

habicu

miforicordia!

a.ut

liber.atl1aris. Si auré aél:us fit

fü-

pernaturalis,exifümat poífe eliG:l ab habirn chari-

cr_

t-aris infufa:,quia objeétum illius l:nius

pacer.Ne

~

cenfec improbabile etia poífe concmn:rc habictí

mifeticordi<t aut liberalüatis infu

fú:quia

licer iílc;

virtutes non h:ibeant Deum pro

ob1el.lq,

id

folú

efi, clim fe

folis

concmrunr,no

n aucem

cum al-

teri fl)blimiori vircuti copulantur,

~O'lul

cum

illa

concurremes.

Alii

aliter philofophamur.,

,

9.

II.

Refolutio per varias <.Ajfertiones.

1.i45.D

leo Primo. Deus habet proprios &

r.Ajfertío

fpeciales aéh1s virtumm moralium.

abjo!ut(

admrtttnt'

· Sic:

D.Thomas rota

Qu~fi.

21.

& ejus Schola;P.

,.

11

tutes

SuarezDifpuqo.Metaphylicre Seél.16. n.6 1.

P.

mortites.

Salas Traél. 11.Difpur.

1.

Selt

6.

n.38. P.

Ht:rice

D.ThOTl}M

Difpur.18. n.16. P.Theophilus Difiinél:.8. .arci.

P.Suarr~.

P.5alas.

f.&

alii.

Probatur

P.Herice,

Primo

~ia

nihil magis in Scriprura, Conci-

P.Thaoph.

Iiis,

& SS.P:itríbus frequemius

ooam

Deum dle

..

.

·rc .

/)_

•fi

d

1..

1,nt1t1o rJC

m1

encor~em,Junum,_ve_racem,_& 1~

e a

i~s,

gure

¡rr:ptHrti

fine grav1l1imo-Chnfitanx p1ecans

detnrnt:nro

Co1mbH,

ncqueunt ad impropi:ios

&

mccaphoricos fcnfus

&

PP.

d

erorqueri.

Secundo.~ia

fi

aliquid obfta.ret,ma:ximeDeú

1.!(ui"

.

non poífe creacam honeíl:atem propcer ipfam

a-

flcreat

4

lu:;:.t·

h

]

.

b

,

b. S

as pott¡.

mare

:

at oc non

d

e

1~a

pro atum a no

is

elt.

4111

,mpro·

prreced.Probl.5. ergo

01h1I

dt

c¡uod obfiet.

prer

fa

JJico Secundo.Non ramum

p:irti~lirer,fed

et-

'Z.,Ajfertio

iam

totafoe1

& ad:rquace dantpr in Deo virtutes

totaltrer~

morale . Probatur ex diéfo ProbJernate cicaro.

t1d.fquate,

1246.Dico Tercio.Non tantum fpecie mQrali,

3

.cum

J¡.

fed eriam fpecie cp1afi phyúca d1fiiaguumut in

d!ftmflío"e

Deo aél:us vircutum moraliurn ,

&

ipíre virtutes-,

J,"4/if'h:r

qua! puri aé1us funt, mm

int.er

fe., tum ab all:u. ""·

amoris,qno [eipfoni diligic

Deus

. Conílar

tX

di–

~is

circa

fpecihcationem ~ div1nre

voh,mtatis n.

961.& 962.Ratio efi clara.Q!:!ia habenr difünlta

objeéla formalia

:

ergo

funt

quafi tpec:ie phyGca

tiiftin&i.Confeguentia efi clara. Nam difiinétio

ex

formali tendenti'.l in objelb defumpt,a pon efi

ran.n)m mor'alis,cum

fecundum maxime

pro~

1

h.

prium fpeci6carivurn.

Dico Qnartó.M dos philoíophádi P.Hemel-

Ad

.•

(i

1 ,

.

,..

4.

m1••

mam ea o um

e~

parte adm1ctendus,qua

v1rtute~

tms ex

morales.vere & propnein Deo agn0fcit·

7

&

qua·

p4rto~iod¡;

aélus ipfarum verfari circa Dei bonitatem uadit.

cI¡::nde1' P;

S

·¡¡

a

.

f

1

.nilm

m'J.

ed quatenus

1

am e e rauonem

orrn~_em

rno-

civam cont<mdit, neque talero elfc:: poífe honefia-

tem crearam, ex

f

uperioribus reptllendus. O!!od

autem-addir de wmplememo altus hberi, nihiL

juvar, quia proprie non fpeél:at ad illius compJe.,.

mencum,&

Ge

non efi fundamentum ad cornmu–

nicationem illam idiomarnm. Et cum jam qua:..

füo reddatur de nomine,illi

ut

ofiendat

incurnb~E

cnr aél:us líber dici debt:at habere pro objeél:o for-

ma

Ji,

quod tamum materiale eft e& ldurn quocl

fic

formare refpeél:u at.tionis , in quo

a

<:ommuni

Philofopborum ac Tbeologorumloqm:ndi me-

do peregdnari conviocirur.

·

E

e;.

U.ft7.Di-

:

.J

,.