SrElio
j
r.
Problémn.
r.
N nt11r1t
divina viJeri
fineperfonispotejl.
381
l!afilius Poncius de Impedimentis Matrimonii
lib.~.Cap.8.n.
2.
.
;fJ.,;H;,.,
Ecquidem Meritiffimo,fi abíolme negrnlr, ut
~(/¡~':'/,;. vidtntu~
negare
a~étores
dilti
M::crimo~iú
fine
r•l•trgpto-
aBiílent1a Paroch1
e!fe
Sacramentu, uc fuir ame
t"'4r.
Tridentinum;&poíl illud;ubi nó eíl receprnm.
Eo autem admiílo,ú quis dicar formá effe verba
Parochi,licernon verú appareat, non tamen im–
t;::;:.;:
probabile;~nde plur~s
auaores nihi.1tale proníí–
""!'Jli•
1,.
riant,& qm pronunnarunt , fub aho eam íenfu
1h•hi.
rejecerunr.Quo pofico videtur in omillione for-
mz lethalis reatus inveniri.
z.¡.,
fi•
!•·
·
1371.
Nec
vidernr íatisfocere P.Przpoíitusn;
,;,.,.
com-
i18. negaos reddi dubium Sacramé1um,cum tor–
'"'"'"" rens Doll:orum reneat minifirum Matrimonii nó
:,~:;~';;,_
dfe alliílentem
Sacerd~tem:quz fencei
~t.iaira elt
•••m,,J-
cena,m oppofita omm careat probab1htate, ur
J1tur5•:
pallim tradunt aua ores & proindeex hoccapite
"""""''" non eíl morale periculum peccati morralis.Non
inquam vidernr fatisfacere,quia& hoc judicium
improbabilimis ramum eíl probabile; cum fine
qui alicer femiant :ergo dubium non peni1us
removetur.
Vndt•~-
Dici ergo poteíl cum przfatis Parochií mor–
~{;;;;
tal!rer peccaturú
verb~ fac'.~ ominen~é;
(ed quia
p.jli•
omi1o
oppofitum en probab1!eena pro prax1,eam poífe
ltnJ.
opinioncmamplelli. Nec iter:mdum l'yfatrimo-
Sin• ;
111
4¡
.
nium,guia cum
lit
probabilillim~
celebcarú, non'""'',,,.
expedir ice·atio, qua: in hoc negotio plena peri-
""Í''"'"
culidie poffet.Cum ali/is etiarn in cafu,quo non
,
effct Sacramentúm,effetverus contrall:us,utpote
coram requifitis t<fiibu' celobratus:
&
ita con-
juges non cffenr in
fiatu
peccati mortalis, etiam
martrialitcr loquendo.
Addo forte aliquem, nec fine l'tindamcnto ju-
Ettriam4.
dicaturum,nec venial
e
pcccatum fore in omillio-
wu•~.
ne verborum przdiélorum, qnre Concilium ,
&
Rituale ptxfcribum,cum atldum,
11e/ .tiirn1a111r
11rrb11,
&c. Ncque enim ille videtur effc fenfus
necefforio imelligendus,de quo.n.anteprzcedé-
tcm:ut fcilicet retenra forma przfcripca, poílint
ali~
vcrba.adjici , juxta morem, provinciz :.
fe~ ~~:~~.'f
q<tOd aut 1lla,aut aha,dummodo
facr~,&
alhont
,,¡¡¡ '"''•
Sacramenrali accommodata. Ur
fi
d1cat , quod
i
apud Nuf\rates vulgari par¡i:mia feRur:r
cm
rP•
dix• el Cura:Dios los hagabim cafad•s. Et
/J1i
aflü
tlixi1Paroth!1s: Dmnosfaciat bm?cmj11gatos.
Sed
cene
pariim íllcSS.Trinitati devotus comperie-
tur. Nos ergo eodem uli proverbio,his deMa–
trimonio ,
&
Sacramemisalíis difcuílis,ad alia
tranfearnus.
SECTIO
XXXI.
Proble~ata
ex materiis de Vifione Dei, Beatitudine,
Pi–
de,& Angelis.Vbi
&
quoddam promifruum.
B
Reviores circa hrecerimus,quia denol'l–
nullis difü:m alibí, &dealiis pauciora
occutrunt tralbtioni
przl~nti
oppor–
na ;&ea eíl ratio cur in ultimum ma–
nipulum adapma.
'PR073LEM.A.
l.
Divina natura quomodo
vid~ri
fine
perfonis qucat, quibufcum habct
omnino nccdfariarn con–
ncxioncm.
1372.D raum de hoc tomo
przcedemi.~1.
605.
&
fequemibus, &c¡uod ibi di–
éh1m, hlc ratum habendurn ,
&
per affeniones
diverfas etiam comprobandum. )taque
i.Aíf.,.ilJ,
J:?ico Primo.Divina natura videri potell non
""'""m
vi!is períoniS cognitionc per lumen gloriz habi–
P,:."':ff'
ta, fecundum inad:i:guaram illam, & aliquomo-
,,;,.
p
do confufam cognmonem.
.Ra,;""
Ratio
eft,
qui~
in hoc non apparet aper'.a re-
.,,,,..¡,
J,.
pugnanria,ut Dei debeat porcnc1re dencgan.
lo–
Jlinllwn•.
ter naturam
&
períonalitateS en virtualis diílin-
élio formaliratum fe excludenrium
:
ergo & di–
flinél:as habent cognofcibilitaces,& ita illis pof–
Junc diverfre refpondcre cogniciones.
z..,.¡;
0 "'
Si dicas relativactia.meffc diílinlla,
&
tamen
,;latrm
unumfine alio non poITe cognolci, majoremque
m~(ú
,¡;.
connexionem effe incer naturam
&
perfonalita–
f/mfi:·.
tes,quiim inter relativa.
;::::.:•· Contracíl. N
:i
relativorú ut taliú totum dfe,
quod habent,en ad aliud,& ita nequcun(fineíl.o
lo cognofci:at rotumoffenaturz divina: non ell
in ordinc ad porfonalit>tes : ergo divería en ra–
tio.Przrerea. Edi relativa ur talia nequeant cog-
!ld<tf,•
nofci fin.e
termino;~oflunc ~amen ~on
ut relat}va
{,!.t '!.
cognofo.v.g.Pater 111creans ncq
lllt
finerermrnp
""ºl"...
cognofci: fed ramen cognolci poten
Ge
fingula-
{<o.
rishomo,tcrminonon cogniro; quia ljt fic nó en
relativos. Ergo eodem modo porell divina non
'ognofci natura, non obnance quod ídem reali-
tercú períonalitatibus fit. Nam & in creatis re–
lationem non diílingui realiter
a
fundamento
probabjlillima fememia firmat:
&
ut diílingua–
tur,virtualis difiinélio reali requivalet.
ª .
137,3·
~x
9ºº.
ulttr!usurgere
poffun:us.Nam~.;,,::•:;.
vmuahs d1ílmlho lat1s en,ut commumcata na- "'"
p-rfo-
·
tura non communicetur perfonalitas;& unita ad
"®'•!"
termi~andan:
humanitatem
pe~fonalitate
Verbi,
::;:';;';~
ad hu¡ufmod1 etfetlum non uniatur
natur~:ergo
.,,,;,.¡
&
cómunicari in effe intelligibili naturapoterir,
d>flm[I¡":.
non communicata perfonalitate. Conftquemia "''"·
onenditur.Náad aliud,quod plus en,fofficit illa
. •
diílinélio,quia
re~li
:rquivalet;ergo
&
arl inud.
-::;,:~:;;.
Licet ergo ma1or
lit
connex10 nacurre & per-
i.a..
alu
Conalitatum,quam relativorum,quia en cónexio
""""!•·
~er
identitaté:n.ihilominus in ratione
intelligi~i- ;~:;i.~
hspoffunt mag1s eíle connexa,quz eíl connex10
m•iorftctf;
fecundum quid; ex neceílitate fcilicet connota-
d•m
~·id.
tionis,cú abfoluta diílinéli.:ine. ]taque illz
funt
connexz realiter,ina ime!leaualiter, ob rarioné
:/..••modo
?iélam. Quanquam
&
~mellellualis coon;~ío ;:'~;·=~~
mter
na~uram
& r:rfonahtates
.Gt)
fi
fecun~um
tuw n.&
o¡¡¡ne~
luas perfeCbonescogno!catur, ex qu1bu;
P"fo""'·
li 4 ·
ell