·,.
Amphitheatrum
M1íericordi~.
[ Venerlilmur in illo fublimem gratiam.] Sed
cu~
non fublimem etiam naturam? Ab ea certc exor–
dium laudationis fumendum ¡-idebacur. Sed
pra:cermiífa force illa, quia nihil cercum pro ipfa
'
fratui poteíl:, neque gradus attingi perfeél:ionis.
Angelica: quidem natura: perfeél:ionem elegan–
ter commendarat, pro qua illud inter alia.
L
Efr
~ª~~~~e~-
fpiritualis Angelorum natura in ca:lo,inqua vi–
ccllc:atia
delicet efr eífencire fubcilita
~,intelligencia:
perfpi–
commcnda·
cacicas, liberi arbitrij facilitas, arque diícrecio
1ur.
perfo
~lis.t:Iabet
propterea in operando vircuo-
füat
¡1¡ '
officioíicarem in minifüando, & pofr
cleél:i '11em fine in bono , íiue in malo, immuta–
bilem firmitatem. Ad quod enim
(e
vertir,
ii1-
flexibiliseíl:. Hanc Deus condidir'mirabiliter,&
iuxta incommutabilis Capientia: Cure legem di–
fünxit per ordines,&
íÍnguli~
111iniíl:eria propria,
all:úfque diuifü,& nomina.] Sic illc. Ex hoc er–
go nobiliffima: fuHl:ancia: genere Diuus Mi–
chacl: hmc eius natura mirabilis: quacondirio–
nis
emin~ncia
fuppoíira, qua: illi communis cum
aliis Angelici ordinis fpintil us, ad ea,qua- gra–
tiam concernunr
&
ex quibus fpccíalis ipíius
m:ignirudo dignofcitur , orationem conuertit
fapienciffonus declamator. Sed eft grauis &
erudirus in ApocalypíÍm Scriptor, qni fuprc–
rnám 11atura: excellenriam in Oiuo Michaclc
a
Beato LaurcmtÍo aífercam conrend'at illis
vcrbic ~
Suprema
qtta: in eodem fermone legunmr
.Ct:terú fPiritibus
~:ti~~~ia'f:
fánilü
pr4fatm ejf Michael,
~uemadmodum
luci·
M1chaC!le,
fermalü.Sed
iis adiungenda ália,qua: fenrenciam
fi
.
.
complent,a quibns non debuc:r1mc,vt mens tanri
~rzl~uo
m
panderetur attél:oris, feparari. ( Sane ( inquit il-
11la
v1dctur
1) h./'.
d º I'. .
.
¡·
a·.n.
.
li .
folum
10
~
.
in um1mo 11p1ntua 1con ·
1~u1
cc.:tcns p1-
cczlcíltcon-
rmbus fanél:is pra:latus efi: Mich:id, &c. ] De
tliélu.
pr~latione
ergo in confliél:u agic illc:,non de na-
, turz pra:flanr1a , de qua nihil habuit cerrum,
Lucifer
quod poífet afhrmai:e. De Lucífrro <.]tlidem íic
alio~
nitura
fatus
:
[ Nam cereros f¡)iritus in narura: purita–
anmbar.
te,intelligentia: perfpicacitate,
&
fpeciei pra:ccl,.
Jebat forma.J Sicille. Cum ergo deinde Diuum
Michadem pr:datum in conAiél:u dicit, non vi–
detur de cminenria natura: locums, qua: non il1i
tune attributa, fcd in exordio creationis. Vide–
tur ergo cacirn nos magiíl:erio inflruere , vt de
gradunaturre nihil pra:cipices decernamus. Ar-
Vrrum An·
dua
ill~i~
fcholis
T?eolog~ci~
qu:rílio,
vc~um
gcli
nó nu- _Angeh d1fferant fpec1e, an m 1\la íicm hommes
mei;o,fc:d
in humana nacura,conueniant,& Oiuus quidem
ípecie .ran-
Thomas,
1
.p.q.
s
o.artic.4.lib.1. contra
Gentes. cap.
tum ddfc-
9
~
.&
qu4f.
VJ'Úca d1·fpiritualibus creaturis,
alibi–
~'.~hom.
que diuerf;e omnes fpeciei eífe comendit , quem
multi ex ipíius :hoh fequnnmr. At Magifler
ipíius Doél:oris Angelici , & ipfe fanll:icate ac
doél:rina illufüis, Albertus Magnus,contrarium .,
cenfoit in fumma Theologica
l.
p.q.8":1-n
{olutione
qutf.jlionis,
in qua íic fcrihic iudicium ferens de
tribus fenccntiis, quas in propoíico declararat:
[
~ia
hcec fententia ( qnai Ccilicer omnes
Álbertus
Angelos vnius
effe
fpecici ftatuerat
)
Sanél:is
Magnus.
congrnir, & in eam magis confentire videntur;
.
jdc:o viderur huic opinioni confenriendum' eífe,
~ffc
.c.iufdE
ficut perfuadent raciones vltimo indult;l!.
J
Sic
1pcc1e1
An-
·¡¡
.
fu
d
• ,
.
gelos pro-
1.e; ex
cum~
macuro •.pro n oegramque i_udi-
babilior
c10, non folum eft venor , quam complell:1tur,
cpmio
cíl. fcntentia, fed in eam 'onfenfus Sanél:omm Pa-
trum videtnr propendere.
~omodo
ergo íi tan·
torum
&
magiflri
&
difcipuh fentencias, confe–
ramus, non hrereamus in hac caufa,dum affumac
vnus, negat alcer,
&
eam fub iudice penitus de–
rc:linquunt ? Accedit
&
Oiuus Bonauentura,
&
pro Magno Alberto ftat
in
1.
4ift.
9·
art. vnico.
qu.tft.
1.
vbi íic fcribit:
Í
Licec autem vtraque
o.
Bona·
harum pofüionum habeai: probabilitarem , quia
uc~t.
per Scr_ipturam non innotefcir nobis diuedicas
opcracionum , & videtur quod
illi
qui aggreíli
.
fnnr hanc materiam deteHninare
(
íicut Diony-
Auél:omas
r:
)
d º ·
·
{i ·
·
·
tI'-
D.Bonauen•
uus
mma 1n p1ranone cognouennc ,_
&
orn-
tur;i:
pro
ca
cium,
&
nacuram. Et ipíi dicunt quod omnia,
ilhuíquc
'
qure funr caufa Üfdinum, in omnibus repctrian-
conicéhira.
rur, licer magis excedenter in vno; videcur m:l-
gis Theologica & probabilis poíirio
(
niG occut-
rat manifcíl:a auél:oriras in concrarium ) quod
omnes Angeli funt eiufdemf.Peciei, íicuc & om-
nes hornines: & quemadmodnm inhominibus
funr gradus
&
o:dine~;
& quóad naruralia,
~
quoad o.fficiá commilfa,íine dignitares,
&
quoad
gratuita,
falua~men
vnitate fpeciei, íic intelli-
gendLun eíl: in 1tngelis.) Sic
ill~,
qui ad hanc af–
fertionem optima ducitur coniell:ura
>
quod
fcilicet eaiqua: ad ordines Angelorum fpeél:am.
ex doéhina Diui DíonyGj pra:cipuc deduéta
funt,
qui ex Díuo Paulo eadetn credimr excc-
pilfe.
Cum
ertim Apoífolus áffümet
fe
raptum
.
m tertium ca:lum,& in Paradi(um.
.a..
Cor.
1 1.
Y,.
J;;t.n.
1&.,.
1.
efr
4.
lhi profeél:o qua: ad Angelos (peél:ant
:i.,
4 '
potuir cxaél:e penerralfe. Pro
quó
Íié
i
iiuus
Bemardus
{ermone
1.
in
Feftiuitate. S.
Michael~.
D.Bcraar.
[ Oignu'm etl: proinde • tram:s , vt gloriam non
capienres, tanéo m<>gis compleékamur
miferi~
cardiam , qua nimirnm coníl:at nihilominus
abundare domeíl:icos Dei, ca:li ciues.
prin~ipes
Paradiíi. Tefracur denique Apoftolus, ipfe,quí
raptus vfque ad t.ertium crelmn , beata: iUi"curüt
meruit inrereffe
, acque
~
eius naife
fecr~ta
•
q L10niam omnes adminiRratorij
funt
Cpidms,
miíli in miniíl:erium propter eos,qui
h~redit2.tem
.
capiunt falucis. Hebr.
1.
'/l
.vlt.] Sic ille.
~and3 F~lmu_r
Ce•
ergo diuinus Areopagita eiufdem clari¡limus
~~
0010
liº
diícipulus, ea ita difünltc próponit, fi ipfe
(pe-
·
1
º
11
Y
1
1•
cialem ceuelationem non habuit, quod non ell
de viro canco incredibile)
a
magnQ,equidem
hauGlfe Magiíl:ro iure optimo cenfeatl'tus. Qui-
bus minime obftat quod ait Pacer Vafquez
;
iomo.1 .ln r.p.difj>.1"t4.cap.1.
aliquando diuinum
.~ Vaíquez.
Doll:orem fub dubio loqui. Id enim modefüa:
Ñec iafir–
ipíins cribuendum, & quia force de aliquibus
ma.r.urVaf–
non habuit plénam iníl:rull:ionem: quod minime
q.u
1
1
folu·
fu(picandum , vbi ille 01úni remota dubitatione
nonc.
p~oloquicur
..Ar ipfe a:qualitatem.nacura:
~
n.om-Dubia
ergo
mbus Angel1s eífe tradit,
&
abunde ruh1l eíl:
M ichaeli~
,
quod cogat vt contraria: adfentiamus pofitioni:
exccllcmia
ergo excellentia natura: Diui Michaelis fupra
nacura:
Cu–
relig nos aut nulla dl:,aur facis dubia,dum contra
pra
mctos.
eam ita robuftos videmus duces militare.Aliun-
ergo tanti Archangeli dignitas comprobanda.
l
2.
~.
Sed dices fub c5mditione hoc poífe in
d
.d
íi
illius honorem affirmari. Qgod fcilicec fi Angeli
~~ffc~:~t
diuerf~
fpecifice naturre Gnt, omnium excellen-
r;ccíc.
tillimus debeat Díuus Mi.;had reputad. Nec
fermo eft de malis Angelis, de quorum principe
Lucifero cenfent multi fuiffe fupremum
>
vt iam
ex Beato. Laurencio luftiniano
i:umer~ ~fi
Prad'larc
prrecedenc1 propoíitum. Sed cum fohs fanébs m-
czmis
fan•
fütuitur comparatio. Sic autem omnimodam
élis AA_gclis
pndtanciam probat Pater Viegas
in Apo,al,
1.i.
vidctut.
feélione
1
8.
D. V
1c¡as.
RATIO NE '. PRO OMNJMODA
¡m.ftantia
Dini'
MICHAEL/S.
Prili\
o.Exquibufdam Patrum :mél:odtatibus.,
&