HIPPJAS
.MAIOR, VEL, DE
l'VLCHRO.
&$ .
s
o e .Rede llgfs Híppía;uc
a
logainquífaíone nos
libcremus, Sí enim
ex
his di: pulchrum, haud amo
plíus quod per uifum,& audícum dcleétac,pulchrü
erír. Ambo nanque pulchra faár, urraque míf!!:"
me, Hoc aucem
impofsibile,uc íncer nos conueníc.
H 1
P.Conueníc
cerce.soe .Impofsibíle igícur quod
per uifum, & audícum íucundum, pulchrum elfe:
nam fi íd pulchrum dfo,ímpofsibile alíquídfeque"
recur.H
1
P.Verah.rcfunr. so c. Hícconcenáofus
ille dícec, exponice iterum
a
principio ' poíl:quam
iíl:ud uos fefcllír,quid
effe
pulchrü hocdícíás,quod
ambabus uolupcaábus ineft
>
propcer quod mas
pra: c;rceris honorantes pulchrasuocatis. Necdfa.:
ríum,míhí uídecur,
ó
Hippia, uc refpondeamus,
quod innoxfae func pr
a: c;rccrís uolupcaábus, acq;
opúm;r cam
amb;r,~
urraque.Ancu alíquídaliud
Definitio a-
habes, quo ab alijs dilferanco:'
~
1
P.
N~h~l,reuera
Jia
falla
pul-
enim oprím;r func. s o e. Tum die, hoc rgtcur pul==
chri.
chrum efíedídtis condudbilem uolupcacemo:' Vi==
deri equidcm refpondebO,
tu
uero
o;'
H 1
P ,
fa
ego.
Confutatio.
s o e. lile uero ad h;iec. N6nne conducibíle
eli:
quod bonum efficíeo:' Efficíens aucem & effeétum
alíud e!fe confüác.unde codcm relabimur. Neque
erúm bonum pukhrum elfec, neque pulchrum bq::
num,fi quídem aliud unumquodquc illorum efíer.
leae!fe nos
illi,
fi
fapíemus, illico refpondebímus.
.
. Nefasením eíl:, reél:e Ioquená non alfemíri.
H 1
P.
~~fa~~J= ~i~
tu
a?ud,Socraces,cüél:a.h;rc e!fe duds, quam
chri.
p
·ammmuaones quafdam,conalionesé}¡ fermonum,
uc anee díxí, ín mínima refolucas
o;'
Illud uero pul::
chrum & mulcí fadendum eíl:; uc quís ualeat, pr;r::
clara oraúone habita in íudiá0, uel concilio , ud
alío conuencu publico ad quem ueri;Ja fiunc,-audi::
coríbus perfuaíis,non mínima
qu;ieda~,fed
maxi"'
~a
pr;rmia reportare, fuijpfius, rePum foarum,
amicorumé}¡ falucem • H<rc fané omifsís minucis
rus qu;rfüunculís complefü decee' ne demens elfe
uidearis,dum deliramenca,& nuga·s, ue modo per"'
craél:as. so c ..
O
.a:mice Hippía,cu,quidem beacus
es,qui nofü quibus
íl:udere hominem decet, & ipfe
·abunde,ucafíeris,íl:
uduífü.Me ucro mira qu;rdam
fortuna deánet: qui¡;ipcaberro femper aeque roen=<
díco • Qloáes aucem ínopiam meam fapienábus
uobis oíl:endo ,.ul!rbis rurfus a·u"obís obiurgor.
Obijdcís mim continuo, quae & cu nunc obiecifti,
mefcilícec ftolída, exilia,& níhilí fadenda craétare.
Demum cum perfuafus
~
uobís,eadem quai & uos
profero, optimum dfe elegancer orare
íri
iudído,
&-alío
quouíS'c~cu,
&:
ad uocum perager.e,rurfus
nonnullí
e
noíl:ris,
80
ílle uír qui mefomper redar"
:guíc,grauicer íncrepanc. Proxímus ille uir mihi ge=<
nere
eíl:,
& una ml!cum habicac. Ergo cum primum
domum ingreífus fum,& ille me calía dkencem au"'
die, íncerrogat quid non erubefcam de-pulchrfa re"
·bus dífputare; cum adeo manífeíl:e círca-¡;iulchrum
Ttdárgucus fim,'l.l¡ubd ípfum pulchrü_ qulcl:ht-igno"'
rctm. lnquíteAim,-qua·radonc ínrellíges;qu;e ar.a"
do pukhre compo(í(a
fi~qu~ no,aoia~iam
qúamf:
libecadíonem pulchram e(Je,uel ctlr-pún,Gum pul"
chram ipfum
quidurígnor¡is~faquíído
ita affeétus
iis,uiuerc ce,(j¡ 1Tfori pttEfcare pucaS<!
Oóúngíc
ícaq;
míhí quod rñodo dícebam,
U[
&
a
uobis & ab illo
:mak
audíam.Sed
forc~ oper~precíííeíl:hax-0mnia
eolerare:neq¡ enim id abfurdü,motlo.quípptam
Ju,.
cracus fim.Tañrenim Hippia cofuecudíne·urrorfiq;
Prouerbiií.
profrcí, uc prouerbium illud,quod Pulci1ra díffid,.
lía
clfc didt,imelligere mibi íam uideo.r.
•
PLATONIS
S
1
S, V B L,
DE A=
.M
1C1T1 A.
*
.MAR.SILII FICINI
A R. G VME N
T.
*
LY:::
V
B 1
Socrates cum fophi!lis eorumé¡; feél:atoribus di(pu–
'
tar,opiniones fallas redarguit,uer2s fi<>nificat potius,
c¡uam docear.Nam acuta ingen
ia redargutis
fa1lis,
exiguo de
tnde uelligio uera uenátur.O!!.gd.in Eurhydemo,Protagora,
Mer_10n~,lfippi~,
Euthyphrone,& Lyíide patet. Vbi uero cíí
difcrpuhs & fiudrofis Úti fermonem habet, ofiendir ac docet.
quod quidem ex multis dialogis intelligitur. In Lyíide igitur
oum de amicitia ínter fophifiaríí difcipulos di(putctur, con–
futandis fallis potius, qwlm monfirandis ueris, Socratcs fiu'–
det.
~re
uero lit de amicitia, & amore Platonis Ceutentia,
ex
hoc libro conijcere,fed exlibris de leuibusalijsé¡; multis có–
pr~hendere
polfumus.Amicitiam
effe~111lr
honcfiá perpetnre
uoluntatis cómunionem.Huius linem elfe,
uitam
unam.~rin
cipium eius,cognationem.Mcdiu(11 :rntem amorcm.Vr hone
ftam dicit
,excludit improborum hnminíí comubernia, lafci".
uorumé¡;
congreffirs.Vtperpeture leues adolefcenmlorú be–
neu
olentias,etiam fi honcfire fim,nódum '1micitias appellan
das
monet.Vtuoluntatis, ligníficat non fimilitndiné opinio–
n~s
cuiufdam uel artis ad amrcitiam perficiédam fufficere.
Vt
comunionem,beneuolentire uiciísitudinem indicat.Htiius li
-nis efi,ut
e
duohus animis unus uoluntate fiat,ex una uolun–
tate uita un:t,ac demum ex una uita,numinisunius eiufdeméJ.;
idea: fruitio . Principium quo cómunionis huius defiderium
excitatur,cognacio cfi.Cognatio cóuenientia in idea, lidere,
genio,& quadá anima: corporisé¡; affeél:ionc fignilicat. Nam
,qui ex uno pédent,in unum,per unir, atq; ad unum reucrti ni
tuntur.M edium & quali quida ad amiciti:Í trames, amor exi–
ftit. Cfi amé:¡mor pulchri defideriú
lit,
& amicitiaab amore,
- & ducatnr pariter & dicatur,
n~ceíI
'e efi eus qui
amici futurifont,pulchros elfe. Pulchros inquá,quor.íí animi ptllchri.Ho–
mo enim anim11s efi:Corpushomiois infirnmentum:& quif–
quis pulchrum amat corpus,non hominé,fecl ea qua: lirntho–
minis amat.
~mobrem
quotics cognado illa adefi, & ani–
morum pulchritudo concurrit, perfeél:a nafcituramicitia. Si
corporis forma huicanimorum pulchritudiniadiunél:a cfi: ci
tins amare incipiunt,& breui am,icitia: habitum aíI'equunmr.
O!!.gd in Platonis Dionisé¡; mutua benenolentia contigit.
Sin amé forma corporis cú animj deformitatc coniungitur;
non hopefia: cómunionis,Ced turpis congreffirs cupido exo–
ritur.Vnde nó amicitia,imo petulancia primú,deindc di(cor–
dia proficifcitur.Quare
li
cognatio deefi,amici nunquam. Si
adcfi cognatio,deel'fomnis pulchritudo,interdum bcncuoli
1>otius,qu~m
amici. Sin amé cognationi pulchritudo cort,>O–
I'iS.,ñó aními efi adiunéb,pro amicitia: defiderio ob(co:nt có
grelfusardor exoritur.Cum unus animopulcher,turpis alter,
admóni'tionís & increpadonis fiudium cognatio illa parir.
~od
ft
pulcher unius anim11s, alterius necpulcher efi, ncc
mrpis,docendi difcéclié¡; inuicé uoluntas ex
cogn~tionepro
uenir.Tandé ex increpatiooe iOa,& hac doél:rina a111icit1,a
!)3-
fcimr. O!!.gd i¡uidé in Pha:drum & Alcibiadé Socratis amor
oíl'endit:At uero cognatio pulchritudioé mrinque nath,cito
indilfolubi'lé)lrocrcat amicitra. Idé¡; in Platonis Afierisé¡; be–
neuolenlút cófütit. Atq; h
a:c,ut emoltis colligitur,de amici–
tia Platón'isnofiri fentétiá efi.In hocamé dialogo primoeos
quiamo.reaomuntur,&
(ub
amlciti:i: fpecieturpi libidini fer
uiunt,increpat.Deindc eos qui ex
Cola
corpotis forma,amari
fe dignoS'"exiftimant,admonet. Tercio iJlos, qui minus uere
de ;rmicitia fentiebant, refoHít. Pofiremo callem quendam
fa
gacibus anímis-ad uenandá
amicitiamindicat.Síng~rla
mem–
ora fois in lo·cfs•leuéribus pateñr. Nam dum Hippothalcm
&
CreÍlpRumir'ónia1ocisé¡; derrdet St>cyates,quod curpi amore
capti e_:lrent ílg1ríficat. Etdun1cori! rllis adole(<:_étes ad mores
rnfirurt,amatdres adn1onet quo p_aél:o amandn, &quomodo
un:l t1ir\éodú fit.Cumé¡; amatores tofiirnilfer,fecundam dialo
gi pareé-adamaros in{fituendos aggredirnr.Vbi longa indu–
ltionis ferie docet, nó umbratili huius corpufculi forma,fcd
u
era animi pulcbrirudine,fapientia fcilicet &'prudenrra
am~cos aucupari deure.Tercio loco confurat, & primo Solonu
fcntentiam, qui amaros íoquitamicos
clfe.
~tameo
fa:pe
amames oderum.Actdit etiam necam2n'tes duntaxat,amicos
elfc,quia ía:pe odio habemur qni am·am. Vbi concludit r_eci–
pr-ocam bcneuolentiam, amic11:iam eífe uocandam.
D~i:rde
Empedoclem repra:hédit,qui quamúbet fimplicitcr fimrlrcu-
dinem